پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 17 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آوریل 2024

به روز رسانی در: 30 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی در 62 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

هدف کلی

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی پژوهشگران در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که پاورپوینت،اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی،به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه پژوهشگران تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت. یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت پژوهشگران است. و برای یاری رساندن به خود و پژوهشگران برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که در افزایش سطح دانش اساتید و یادگیری پژوهشگران نقشی بی بدیل دارد.

می توان گفت کهدر افزایش سطح دانش اساتید و یادگیری پژوهشگران نقشی بی بدیل دارد.با افزودن یک معیار و شاخص کاربردی به جای معیار ها و شاخص های آرمانی و غیرقابل سنجش می توان به هدف رسید.در فرم ارزش یابی اساتید می توان به آرزوی تشکیل بانک تصویری رسید. و از تجربه های تدریس و کلاس داری اساتید دست یافت. اما متأسفانه بی توجهی به این پیشنهاد کاملاً کاربردی موجب ضعف شده است .همچنان دست یابی به تجربه های تدریس و کلاس داری اساتید موفق در حد یک آرزوی دست نیافتنی باشد .خود اساتید نتوانند از تجربه های یکدیگر در چگونگی انتقال مفاهیم و کلاس داری استفاده کنند.آن چه خود دارند را از بیگانه تمنا کنند . در جستجوی مستندات های آموزشی کشورهای اروپایی و آمریکایی و … باشند.

از جمله كاركردهاي مهم فعاليت‌هاي گروهی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: ۱- خلاقيت: فرد حداكثر بهره را گرفته، با آزاد انديشي  تفكر واگرا مسائل را بررسي مي‌كند و به راه‌حل‌هاي نو دست مي‌يابد. ۲- توسعه مهارت‌هاي شناختي: فرد بدون اين كه تكليف خاصي را بر عهده داشته باشد با علاقه و انگيزه شخصي مسلماً تلاش وي مطلوب و خوشايند خواهد بود. ۳- تقويت مهارت حسي و حركتي: تأثير مهارت‌هاي حسي و حركتي و فعاليت ورزشي بر فعاليت‌هاي ذهني و عاطفي به گونه‌اي است كه بسياري از روانشناسان تعليم و تربيت عقيده دارند كه اين قبيل فعاليت‌ها مي‌بايست در درجه اول جزء برنامه‌هاي آموزشي قرار داده شود، چون آشنايي افراد با فعاليت‌هاي حسي و حركتي نه تنها موجب تقويت فعاليت‌هاي ذهني، بلكه موجب نشاط رواني و سرزندگي، تقويت اعتماد به نفس و بالطبع بهداشت رواني خواهد شد. ۴- اصلاح رفتار و تعالي شخصيت: براي اصلاح بسياري از اختلالات رفتاري نظير پرخاشگري، افسردگي، كم‌رويي، اضطراب شناخته شده است. ۵ – بهداشت روان ۶- رفتارهاي اجتماعي: مناسب‌ترين و مطلوب‌ترين موقعيت براي انديشه و تفكر خلاق رفتارهاي مطلوب فردي و اجتماعي است.

تعیین رسالت مؤسسات

زماني كه گروه كار برنامه ريزي استراتژيك به منظور تعيين رسالت و دستورها و فرمانها كار مي كنند، رهنمودهاي چندي را بايد در نظر داشته باشند:

1- فردي بايد به عنوان مسئول گردآوري دستورهاي رسمي و غير رسمي سازمان تعيين شود. سپس، گروه بايد فهرست تنظيم شده را مرور كرده و هرگونه تغييرات مناسب را در آن اعمال نمايد.

2- گروه بايد با استفاده از كاربرگهاي عرضه شده در منبع بخش الف (يا به صورت تعديل شده آنها)، تحليل ذي علاقگان را تكميل كند. سازمانهاي دولتي و غير انتفاعي نوعا” شامل ائتلافهاي غير ثابت وابسته به شبكه هاي بيروني ذي علاقگان هستند. حداقل بخشي از هدف سازماني بايد بدون توجه به منافع اين ذي علاقگان مشخص شود. در غير اين صورت، توافق در مورد اهداف سازماني، به شكل موفق ناممكن خواهد بود.

3- پس از تكميل تحليل ذي علاقه، اعضاي گروه بايد ابتدا كار برگهاي شرح رسالت سازمان را يكي پس از ديگري پر كنند و سپس پاسخها را در گروه مورد بحث قرار دهند. اين كاربرگها در منبع بخش الف عرضه شده است.

4- پس از تكميل كاربرگها و مورد بحث قرار گرفتن آنها از سوي گروه، وظيفه تدوين پيش نويس بيانيه رسالت سازمان براي بحث و بررسي بيشترآنها بايد به يك فرد واگذار شود. تخصيص زمان كافي براي مورد بحث قراردادن پيش نويس بيانيه رسالت سازمان، به ويژه اگر تغيير در رسالت آن مورد نظر باشد، از اهميت بسياري برخورداراست. احتمال توافق سريع وجود دارد، ولي نبايد چنين انتظاري داشت. پس از تدوين بيانيه رسالت سازمان كه مورد توافق همگان باشد، گروه بايد با تلاش فكري شعاري بسازد كه اساس رسالت آن را دربرداشته يا براي رسيدن به يك شعار مناسب، مسابقه اي بين اعضاء سازمان برگزار كند.

5- در تدوين بيانيه رسالت سازمان، مخالفت با متوقف شدن كار بسيار مهم است. اگر گروه با مانعي برخورد كند، بايد زمينه هاي توافق و عدم توافق را يادداشت كرده، سپس به مرحله بعد بپردازد. بعد ازآن رسالت سازمان را بر اساس كليه اطلاعات يا راه حلهايي كه در مراحل بعد ظاهر مي شوند، بايد مورد بحث و بررسي قرارداد.

6- در واقع، از سيستم هاي برنامه ريزي استراتژيك انتظار مي رود كه پيش نويس بيانيه رسالت سازمان را در ضمن ادامه فرايند، بيازمايد و بر اين اساس رسالت سازمان را تأييد نمايد يا در پرتو اطلاعات بيشتر يا عكس العلمهاي دريافتي در آن تجديد نظر كند. حتي اگر سازمان از بيانيه رسالت رضايت بخشي نيز برخوردار باشد، انتظار مي رود كه آن را در طي فرايند، به شكل دوره اي مورد آزمون مجدد قرار دهد.

7- در صورت توافق در مورد بيانيه رسالت همزمان با ادامه كار گروه برنامه ريزي استراتژيك، اين توافق بايد در پيش روي آن قرارداده شود. در هنگام تعيين مسايل استراتژيك، تدوين استراتژي كارساز، دست يافتن به چشم انداز موفقيت و حل اختلاف نظرهاي موجود در بين اعضاي گروه بايد به اين شرح اشاره كند. بيانيه رسالت سازمان مبنايي براي حل اختلاف نظرها، بر اساس منافع و نه بر اساس پست ها، فراهم مي سازد.

8- در صورت توافق كلي، رسالت سازمان بايد به شكل نمايان در پيش روي تمامي اعضاي سازمان قرار داده شود. اين شرح بايد در مقدمه كارها مورد اشاره قرار گيرد، بر روي ديوارها و در ادارات نصب شوند و به طور كلي نمود فيزيكي پيدا كند. در غير اينصورت، احتمال دارد در بسياري از اوقاتي كه بيشترين نياز به بيانيه رسالت سازمان وجود دارد به بوته فراموشي سپرده شود. اشاره صريح به رسالت سازمان بايد اولين مرحله در حل اختلاف نظرها تلقي شود. سازماني كه رسالتش را فراموش كند، در امواج حوادث غوطـه ور خـواهد شد. احتـمال گسترش فرصت طلبي و از دست دادن يكپارچگي وجود داشته و احتمال مي رود كه به چيز درهم و برهمي تبديل شود. بنابريان بقاي سازمان، يا حداقل بقاي رهبري آن به شكل جدي به زير پرسش خواهد رفت.

9- قبول رسالت سازمان بايد به عنوان نقطه اتكاي تصميم گيري تلقي شود. ممكن است در پايان اين مرحله، توافق حاص نشود، با وجود اين پيش نويس رسالت سازمان بايد در طي فرايند برنامه ريزي مورد تجديد نظر قرار گيرد. توافق رسمي در مورد رسالت سازمان، مشخصا” بايد در پايان مرحله تدوين استراتژي حاصل گردد.

فهرست:

هدف کلی

تعیین رسالت مؤسسات

عوامل مؤثر در سازماندهی بازاریابی

اهداف مؤسسه

نیروهای داخل سازمان

نیروهای خارجی

سبک های مدیریتی

ساختار کارکردی یا وظیفه ای

ساختار مبتنی بر بازار

ساختار ماتریسی یا ماتریکس

انواع ساختارهای سازمانی واجد بازاریابی

سازمان عملیاتی

سازمان جغرافیایی

سازمان مدیریت محصول

سازمان مدیریت بازار

سازمان مدیریت محصول/ مدیریت بازار

مزایای ساختار مدیریت محصول / بازار

معایب ساختار مدیریت محصول / بازار

عنوان: پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 62 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی در مدیریت بازاریابی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید