دانلود رایگان پاورپوینت معماری مسجد

دانلود پاورپوینت معماری مسجد
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

دانلود رایگان پاورپوینت معماری مسجد

معماری مسجد به دلیل جذابیت بالایی که دارد، توجه علاقمندان بسیاری را به خود جلب کرده است. با توجه به تنوع معماری مسجد در کشورهای متعدد و همچنین قدمت بالای مساجد، بررسی و تحلیل این بناها به معماران کمک می کند که بتوانند با معماری اسلامی بیشتر آشنا شوند و الگوهایی که در این منابع برایشان فراهم است، در طراحی های خودشان استفاده کنند. همچنین دانشجویان رشته معماری نیز برای درک بهتر این موضوع می توانند از اطلاعات موجود در خصوص معماری مساجد برای ارتقای سطح دانش خود در این زمینه بهره بگیرند.

در این بخش از سایت درآمد ناب چند نمونه پاورپوینت معماری مسجد را به دانشجویان رشته معماری و سایر افراد علاقمند معرفی کنیم. البته بعضی از این پاورپوینت ها را می توانید بصورت رایگان دانلود کنید و بعضی از آنها را نیز با پرداخت مبلغی اندک در اختیار خواهید داشت.

.

.

دانلود پاورپوینت بررسی روند ساخت مسجد در ایران

دانلود رایگان پاورپوینت بررسی روند ساخت مسجد در ایران

اولین فایلی که برای دانلود رایگان در این بخش قرار داده ایم پاورپوینت بررسی روند ساخت مسجد در ایران است که در 74 اسلاید تهیه شده و از فونت B Titr برای تیترهای آن و فونت B Nazanin برای محتوای توضیحات آن استفاده شده است که می توانید این پاورپوینت را بصورت رایگان از سایت درآمد ناب دانلود کرده و استفاده نمایید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را مشاهده می کنید و پس از آن لینک دانلود رایگان این پاورپوینت برای شما قرار داده شده است.

 

دسته بندی هنر و معماری اسلامی

معماری اسلامی شیوه مصری

این شیوه الگو گرفته از معماری مصر کهن است که در کشورهای اسلامی شرق آفریقا: مصر و سودان تا کشورهای حجاز را دربر میگیرد و در آنجا با شیوه شامی برخورد میکند.

 

معماری اسلامی شیوه شامی

این شیوه الگو گرفته از معماری بیزانس است که در کشورهای اسلامی سوریه، فلسطین، لبنان و اردن و بخشی از ترکیه رواج دارد.

این شیوه در عربستان با شیوه مصری در هم آمیخته و معماری امروز مکه و مدینه را شکل داده است.

 

معماری اسلامی شیوه مغربی

این شیوه بسیار پیشرفته و دربرگیرنده کشورهایی مانند: مراکش، الجزایر و جنوب اسپانیا بود که بعدها به 2شاخه تبدیل گشت.

1ـ شمال آفریقا

2ـ آندلس: این شاخه پخته تر از شاخه شمال آفریقا شد.

در جنوب اسپانیا ساختمانهای ارزشمندی ساخته شد و همه محققین باور دارند که این شیوه تاثیر زیادی روی هنر و معماری اروبا داشته است.

در این شیوه مسلمانان ایرانی نقش بسزایی داشته اند.

 

معماری اسلامی شیوه ایرانی

این شیوه از همه گسترده تر و ارزشمندتر بوده است.

این شیوه در برگیرنده کشورهایی همچون: ایران، میانرودان عراق، افغانستان، پاکستان، ماوراالنهرین، ازبکستان تا هند و اندونزی، عمان و همه کشورهایی که ایرانیان در گسترش اسلام به آنها پیشگام بوده اند.

 

اینها مربوط به اسلایدهای ابتدایی پاورپوینت بررسی روند ساخت مسجد در ایران بود و می توانید فایل کامل این پاورپوینت را بصورت رایگان از انتهای صفحه دانلود کنید.

 

 

دانلود پاورپوینت مسجد جامع ورامین

دانلود رایگان پاورپوینت مسجد جامع ورامین

اما فایل دوم که برای شما دانشجویان معماری و علاقمندان به طراحی مسجد قرار داده ایم، فایل پاورپوینت مسجد جامع ورامین است که در 44 اسلاید تهیه شده و از فونت B Nazanin برای تیترها و محتوای توضیحات آن استفاده شده است. ضمن اینکه منابع محتوای آن نیز ذکر شده که این موضوع برای محققین و نویسندگان مقالات اهمیت ویژه تری دارد و می توانید از منابع آن نیز استفاده نمایید.

بخشی از محتوای این پاورپوینت را نیز برای مشاهده قرار داده ایم و در انتهای صفحه می توانید فایل پاورپوینت مسجد جامع ورامین را بصورت رایگان دانلود کنید.

 

پیشینه شهر ورامین

دشت وسیع و حاصلخیز ورامین واقع در جنوب شرقی تهران است که توسط رودخانه جاجرود مشروب می شود . کاوش های اخیر باستان شناسی در نزدیک پیشوا (امامزاده جعفر) ورامین نشان داده است که تمدن این منطقه از کشور به حدود سه هزار سال  قبل از میلاد مسیح می رسد.

ورامین دیر زمانی پیش از ایلغار مغول شهرکی گمنام از ولایت ری بود که چندان توجهی به آن نمی شد و وجه تسمیه آن به درستی معلوم نیست.

آبادی ورامین از زمانی شروع شد که توامان ری رو به خرابی رفته ومنطقه ورامین به سبب داشتن مراتع وسیع و سرسبز مورد توجه اشغالگران قرار گرفت و دیری نپایید که مرکز تومان یعنی مقر تشکیلات اداری و مالی ایالت گردید. در حقیقت می توان گفت که اوج شکوفایی شهر ورامین در زمان سلطنت سلطان محمد خدا بنده و فرزندش سلطان ابو سعید بوده است. یورش های تیمور لنگ در اواخر سده هشتم و اوایل سده نهم هجری قمری، بار دیگر شهر های معتبر ایران را به خرابی و نابودی سوق داد . ورامین تازه رونق یافته نیز از گزند حوادث در امان نماند و از از مرکزیت افتاد و به تدریج قصبه تهران بر آن پیشی گرفت.

 

ویژگی های معماری ایلخانی

سبک معماری دوره ایلخانی در حقیقت تکامل یافته سبک معماری عصر سلجوقی است. موقعی که سبک معماری سلجوقی به اوج ترقی خود رسید، چهار قرن و نیم از زمان غلبه اعراب بر ایران گذشته بود و اشکال آزمایشی آن قرون ا ولیه به صورت سبک مشخص و دقیق سلجوقی ، که از ده ها ساختمان موجود از آن بر آن اطلاع داریم.

درآمد معماری سلجوقی و  ایلخانی از حیث  اوضاع و شرایط با هم شباهت دارند.

در دوره سلجوقی و همچنین دوره ایلخانی ساختمان های دینی از قبیل مساجد و مدارس و زیارتگاه ها و مقبره ها در ساختمان های غیر دینی رجحان داده شد و این نشانه کامیابی اقتصادی آن زمان است.

در دوره ایلخانی مسئله عمده تلفیق و ترکیب اشکال ساختمانی و تزئینی موجود بود. معماران دوره ایلخانی همه نقشه ها و مصالح و روش ساختمانی دوره سلجوقی را اقتباس کردند.

 

لینک دانلود رایگان پاورپوینت مسجد جامع ورامین در انتهای صفحه قرار داده شده است.

 

 

در لینک زیر چندین پاورپوینت بررسی مسجد برای شما قرار داده شده که می توانید توضیحات کامل هر کدام از آنها را مطالعه کرده و اقدام به دریافت آن کنید. سعی خواهیم داشت که پاورپوینت های جدید و بیشتری در ارتباط با بررسی و تحلیل مسجد را به این بخش اضافه کنیم و پیشنهاد می کنیم برای اینکه پاورپوینت مسجد مورد نیاز خود را سریعتر پیدا کنید، حتما از قسمت جستجو که در بالای همین صفحه قرار دارد، نام مسجد مورد نظر خود را تایپ کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید.

دانلود پاورپوینت معماری مسجد

 

 

پاورپوینت بررسی روند ساخت مسجد در ایران:         دانلود رایگان

پاورپوینت مسجد جامع ورامین:        دانلود رایگان

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید