دانلود رایگان کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند pdf

دانلود رایگان کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند pdf
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

دانلود رایگان کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند pdf

در این بخش از سایت درآمد ناب برای شما همراهان عزیز فایل pdf کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند نوشته‌ی امیرعباس حاجیان را برای دانلود قرار داده ایم. این کتاب شامل راهنمایی‌های موثر و سخنانی از بزرگان است که زندگی شما را به سوی تغییر و تحولات مثبت سوق می‌دهد.

.

.

بخشی از کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند

بدترین و خطرناک‌ترین کاری که افراد انجام می‌دهند، این است که خود را با دیگران مقایسه می‌کنند، شما فقط ظاهر زندگی افراد رو می‌بینید، به ظاهر وضعیت همه عالی هست اما درون زندگی شان تاسف بار است هیچ وقت این کار رو انجام ندهید، به جای تلف کردن وقت با ارزش خود، فکری برای تغییر بکنید.

.

دانلود رایگان کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند pdf

.

نگرش چیست؟

براساس تعریف سایت ویکی پدیا نگرش عبارت است از ترکیبی از باور‌ها و هیجان‌هایی که شخص را پیشاپیش آماده می‌کند تا به دیگران، اشیا و گروه‌های مختلف به شیوهٔ مثبت یا منفی نگاه کند. نگرش‌ها ارزیابی از اشیا را خلاصه می‌کنند و در نتیجه پیش‌بینی یا هدایت اعمال یا رفتارهای آینده را بر عهده می‌گیرند. نگرش را می‌توان بر حسب نظریه‌های یادگیری و رویکرد شناختی تعریف کرد. در هر یک از این نظریه‌ها مفهوم نگرش به گونه ای متفاوت تعریف می‌شود و هر یک از جنبه‌های متفاوت نگرش را مورد تأکید قرار می‌دهد. گوردون آلپورت(۱۹۳۵) نگرش را چنین تعریف کرده‌است: «نگرش یک حالت آمادگی ذهنی و عصبی است که از طریق تجربه سازمان می‌یابد و بر واکنش فرد نسبت به تمامی موضوع‌ها و موقعیت‌های وابسته به نگرش تأثیر مستقیم و پویا بر جای می‌گذارد».

در این تعریف که عمدتاً بر نظریه یادگیری استوار است تأثیر تجارب گذشته بر سازمان دادن به نگرش‌ها و همچنین نشان دادن واکنش به یک موقعیت (آنگونه که در رویکرد رفتارگرایی مطرح است) مورد توجه قرار گرفته‌است.

از سویی کرچ و کراچفیلد (۱۹۴۸) که عمدتاً دیدگاه شناختی داشتند نگرش را اینگونه تعریف کرده‌اند: «نگرش عبارت است از سازمان پایدار فرایندهای انگیزشی، عاطفی، ادراکی و شناختی در ارتباط با برخی از جنبه‌های دنیای فرد». ملاحظه می‌شود که در این تعریف به خاستگاه نگرش اشاره ای نشده و در عوض تجربهٔ ذهنی زمان حال مورد تأکید قرار گرفته‌است.

نگرش ، دیدگاه یا اعتقاد ، در توصیفی دیگر ، ابتدایی‌ترین ، فراگیرترین و پایه‌ای‌ترین رفتار در زندگیست که موجب پایه‌گذاری سایر رفتارها شده و به عنوان تنها رفتاری که تحت هیچ شرایطی نمی‌‌تواند تحمیلی باشد، به عنوان نمادی واضح از «اختیار در رفتار» نیز محسوب می‌شود.

.

.

اجزای شکل دهنده نگرش

شناختی: بخش شناختی نگرش به اجزایی مانند باورها، افکار و ویژگی‌هایی که ما به هر موضوعی نسبت می‌دهیم تقسیم می‌شود. بسیاری از مواقع، ویژگی که هر فرد به یک موضوع نسبت می‌دهد به مثبت و منفی تقسیم می‌شود.

عاطفی: احساسات یا عواطفی که نسبت به یک موضوع دارید به این بخش از نگرش ما مربوط است. واکنش‌های عاطفی به شیوه‌های مختلف، نگرش را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به‌طور مثال، بسیاری از مردم از عنکبوت ترس دارند؛ بنابراین همین واکنش عاطفی منفی ممکن است که باعث این گردد که شما نگرش منفی نسبت به عنکبوت داشته باشید.

رفتاری: بخش رفتاری نگرش به رفتارهای گذشته و همچنین تجربیات در مورد یک موضوع مرتبط است. ممکن است افراد نگرش فعلی خود را از رفتار قبلی خود برداشت نموده باشند.

خلاصه: نگرش هر فرد از تجربه‌های شخصی نسبت به شرایط مختلف پدید می‌آید که تعیین‌کننده دیدگاه فرد به جهان هستی و خود می‌باشد و همچنین تعیین‌کننده نوع رفتار فرد به شرایط مختلف می‌باشد که با مطالعه، کسب آگهی و تمرین قابل تغییر از حالت منفی به مثبت می‌باشد.

.

.

تغییر نگرش

آیا تا به حال به چیزهایی که در زندگیتان تغییر دادید فکر کرده‌اید؟ نگرش، حقوق، رفتار، دوستان، کار، مسائل ظاهری مثل لباس، آدرس و خیلی موارد دیگر را تغییر داده‌اید. اما مادامی که ذهنیت خود را تغییر ندهید چیزی تغییر نمی‌کند و مدام همان تجربه‌های قبل برای شما تکرار می‌شود. شاید مسائل از بیرون تغییر کند ولی درونتان نه. هیچ چیز در دنیا همانند تغییر ذهنیت نیست.

شما نیازمند گوش دادن به نجوای درونی و توجه به زندگیتان هستید. از زمانی که شما از خواب بیدار می‌شوید زندگیتان با شما صحبت می‌کند. همه‌ی تجارب در ارتباط با زندگی و شرایط، با شما صحبت می‌کنند. اگر شما به زمزمه‌های درونی خود توجه نکنید آنها بلندتر خواهند شد. اگر بازهم توجه نکنید یک مشکل اساسی همیشه در ذهن شما خواهند ماند.

ذهنیت جدید به شما دیدگاه جدیدی در زندگی خواهد داد. ممکن است با مشکلات زیادی مواجه باشید ولی این را بدانید که دنیا ما را با مشکلات مواجه می‌کند تا قویتر شویم. بدنبال فرصت‌هایی باشید که مشکلات به شما می‌دهد. نپرسید که زندگی چه کاری با شما کرده بلکه بپرسید زندگی برای شما چه کارهایی انجام داده است. شما ذهن عجیبی برای حل مشکلات دارید و مشکلی نیست که نتوانید بر آن غلبه کنید.

.

.

عنوان: کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند

نویسنده: امیرعباس حاجیان

موضوع: کتاب روانشناسی

تعداد صفحات: 27 صفحه

فرمت: pdf

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 420 KB

دانلود رایگان

.

.

کلمات کلیدی:

دانلود کتاب روانشناسی pdf ، دانلود pdf روانشناسی, کتاب pdf روانشناسی, دانلود رایگان کتاب روانشناسی pdf ، دانلود رایگان pdf روانشناسی,

دانلود کتاب نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند pdf ، دانلود pdf نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند ، دانلود رایگان pdf نگرشت را تغییر بده تا زندگی‌ات تغییر کند ، خودسازی، مثبت اندیشی، تغییر نگرش به زندگی، روش های تغییر نگرش، نگرش مثبت، تاثیر نگرش مثبت در زندگی، تغییر نگرش، نگرش صحیح به زندگی،

.

.

دانلود آموزش های روانشناسی

در بخش زیر فایل های آموزشی روانشناسی با فرمت های پاورپوینت و دوره های آموزشی صوتی در رابطه با ازدواج، همسرداری، تربیت فرزند، روابط قبل از ازدواج و سایر موضوعات مرتبط با روانشناسی را برای دانلود قرار داده ایم.

در صورتی که مایل به دریافت آموزش های روانشناسی هستید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و آموزش مورد نظر خود را انتخاب کرده و دریافت نمایید:

دانلود دوره آموزشی روانشناسی و پاورپوینت روانشناسی

.

.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید