پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری

پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 74 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری

پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری ppt در 59 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مفهوم زمان در هنر و معماری

ما مجسمه ای را بین دستهایمان می چر خانیم تا آن را از تمامی جهات ببینیم یا در اطراف مجموعه ای از مجسمه ها می چرخیم تا آنها را از جهات مختلف ، از هر سمت و از فوا صل گونا گون بر سی کنیم . برسی معماری به ترتیب فوق الذکر ، بیانگر همان عامل زمان است . در واقع در معماری و ساختمان برای درک و تجربه زیست در فضا ، وجود این عامل اجتناب ناپذیر است .

اما باید توجه داشته باشیم که این عاما جدید یعنی زمان ،در معماری و در نقاشی دو معنای متفاوت دارد . در نقاشی چهارمین بعد کیفیتی است برای معرفی و اریه اجسام یا در واقع عنصری است که نقاش آن را از حقیقت جسم به منظور تصویر کردن آن بر روی صفحه انتخاب می کند و نیازی به حضور خود شخص نظاره گر نیست . اما معماری پدیده ای است کاملآ متفاوت . در اینجا انسان است که با حر کت خود در داخل بنا به مطالعه می پر دازد و به اصطلاح چهارمین بعد را بوجود می آورد و در حقیقت تمام و کمال آن را به فضامی بخشد .

 

فضا و زمان

در نگاه اول فضا نه با حرکت ارتباطی دارد و نه با زمان . اما در زبان انگلیسی ، طبق فرهنگ آکسفورد ، واژه فضا دست کم از سال 1300 میلادی به این طرف ،هر دو معنی زمانی و مکانی را باهم داشته است . تا پیش از آغاز این قرن ، فضا و زمان همواره دو مفهوم مجزا به شمار می آمدند . اما از زمان شکل گیری نظریه های نسبیت خاص و عام ، و مفاهیم مجزای فضا و زمان روز به روز به مفهوم ترکیبی فضا _ زمان نزدیک تر شده اند . به گفته هرمان مینکو سکی که در سال 1908 این مفهوم را مطرح کرد ، فضا _ زمان یک پیوستگی چهار بعدی است که سه بعد فضا را با بعد زمان ترکیب می کند بنابر این هر شیء نه تنها باید طول ، عرض و ارتفاء داشته باشد که باید تداوم زمانی نیز داشته باشد .

 

فضا عنصر اصلی معماری

معماری در همه اعصار با روشنایی فضا ، چند زمانی فضا ، خلوص فضا ، سبکی و سنگینی فضا ، تنوع فضا ، چند ارزشی  بودن فضا ، غنای فضا واین قبیل مفاهیم در گیر بوده است و برای تحقق این مفاهیم هیچگونه سختگیری در کاربرد روش ها و مصالح اعمال نمی کند . از این رو هر جا اسمی از معماری به میان می آید و بحثی در این زمینه مطرح می گردد ، مقوله فضا نیز به نوعی در کنار معماری قرار می گیرد . خصو صآ در سال های اخیر مسآله فضا در معماری مورد توجه ویژه قرار گرفته و مباحث فضا و سازماندهی فضایی ، محور بخش عمده ای از مطالعات معماری معاصر را تشکیل داده است .

 

تاریخ ، زمان و معماری

روح سرگردان همه رخدادهای تاریخی معطوف و وابسته به این تن است . تا این تن زنده بماند و زندگی کند خبرها و خاطره هایی را نیز که حافظه تاریخی یک ملت را می سازند هم زنده خواهند ماند . در واقع محافظت از تن تاریخ جلوگیری از محو حافظه تاریخی و تهی کردن شهر از فضاهایی ست که فرصت دخول به خاطره ها و یاد آوری خبرهایی را فراهم می کنند که یا عامداً مغفول مانده اند و یا غافلاً از یاد رفته اند . حقایق انسانی به واسطه رخدادهای تاریخی جذب زمان و مکان می شوند و معماری چیزی جز سامانی معنادار از ذره های زمان و مکان نیست . سامانی مشهود و تجربی که حضورش را جز با تخریب نمی توان انکار کرد .

شکست های تاریخی همواره با شکستن سقف های و دیوارها و فرو ریختن نشانه های معماری همراه بوده است . تخریب، کار فاتحان شهرها و اشغالگران کشورهاست . اما در شکلی موجه تر کار سازندگان و آبادگرانی هم هست که فارغ از ضخامت تاریخی مکان و محتوای فرهنگی آن ساختن را تنها بر سطحی صاف و فارغ از آثار گذشته می خواهند آثاری که ممکن است چیزی را به یاد آورند و یا یادی را زنده کنند .

 

 

فهرست

مفهوم زمان در هنر و معماری

فضا وزمان

سیر تحول تاریخی مفهوم فضا

فضا :عنصر اصلی معماری

  فضا : عنصری برای هنر و معماری

تاریخ ، زمان و معماری

زمان و مکان ریشه اصلی اثر معماری

 

 

عنوان: پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 59 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت مفهوم زمان در هنر و معماری 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید