پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی

پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 12 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 23 آوریل 2024

به روز رسانی در: 23 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی

پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی در 44 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

تعریف برنامه ریزی

برنامه‌ریزی، فرایند تفکر در رابطه با فعالیت‌های لازم برای رسیدن به هدف مطلوب است. برنامه‌ریزی اولین و مهم‌ترین فعالیت لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب است. بسته به فعالیت‌ها، هر برنامه می‌تواند که بلندمدت، میان‌مدت یا کوتاه‌مدت باشد. برای مدیرانی که در جستجوی حمایت‌های بیرونی هستند، برنامه‌ریزی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین و آسان‌ترین سند برای رشد است.

برنامه‌ریزی می‌تواند، نقش مهمی در کمک به جلوگیری از اشتباهات یا تشخیص فرصت‌های پنهان بازی کند. برنامه‌ریزی به پیش‌بینی آینده و ساختن آینده تا حدودی قابل تصور کمک می‌کند. آن پلی است بین آنجایی که هستیم و آنجایی که می‌خواهیم برویم. برنامه‌ریزی به آینده می‌نگرد

تاریخچه برنامه ریزی اقتصادی در تئوری و عمل

شناسایی روش شناسی که اقتصاددانان واقعا در عمل به کار می بندند بسیار جالب تر از پرسش در مورد عمل آنها بدان چیزی است که از آن جانبداری می نمایند. به روشنی، این پرسش تا حدودی تجربی است و همچون تمام پرسش های تجربی، نیازمند چارچوبی نظری برای بررسی جزئیات تجربی است. بدین منظور به ارائه «نظریه روش شناسی» می پردازم که در بیش از ۳۰ سال گذشته آن را به کار بسته ام. با توسل به این نظریه روش شناسی برخی از شیوه هایی را بررسی خواهم کرد که امروزه روش شناسی از طریق آنها به عمل در می آید.

معایب و مزایای نظام بازار آزاد

شاید بتوان تمام ویژگی‌های بازار آزاد را جزو مزایای یک اقتصاد دانست اما جهت سهولت در درک بهتر اقتصاد آزاد به بیان مزایای آن می‌پردازیم:

1- کارایی اقتصادی

2- انعطاف پذیری

3- بهبود کیفیت

4- پیشرفت در کسب و کار

5- توزیع عادلانه درآمد

 * معایب بازار ازاد

هرچند بازار آزاد مزایای قابل توجهی دارد، اما با برخی معایب نیز روبرو است. در ادامه به بیان مهم ترین معایب بازار آزاد می‌پردازیم:

1- تمایل به تشکیل انحصار

در بازار آزاد، شرکت‌ها ممکن است تمایل به ایجاد انحصار برای کنترل قیمت‌ها و بازار بپردازند. این مسئله می‌تواند به تضعیف رقابت و کاهش گزینه‌های مصرفی برای مشتریان منجر شود.

2- عدم توازن اجتماعی

در برخی موارد، بازار آزاد ممکن است منجر به عدم توازن اجتماعی شود، زیرا توزیع درآمد و ثروت به نسبت کسانی که بیشترین منافع را در بازار دارند، متمایل است.

3- نبود توجه به محیط زیست

در برخی موارد، بازار آزاد می‌تواند به نادیده گرفتن مسائل محیط زیست منجر شود. شرکت‌ها ممکن است به دلیل رقابت برای بازار و سود، اقداماتی را که به آسیب زیست محیطی می‌زنند، انجام دهند.

4- ناتوانی در تنظیم قیمت‌ها

در بازار آزاد، قیمت‌ها به طور خودکار توسط نیروهای عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند که ممکن است به وقوع پدیده‌هایی همچون نوسانات ناپایدار قیمت منجر شود و این امر برای برخی مصرف‌کنندگان (قشر کم درآمد) مخرب باشد.

5- عدم امنیت شغلی

در بازار آزاد، شرکت‌ها به دلیل رقابت شدید ممکن است به سرعت تغییر کنند و این موضوع باعث ایجاد عدم امنیت شغلی برای کارگران شود. به طور کلی، در حالی که بازار آزاد می‌تواند به توسعه و رشد اقتصادی کمک کند، اما باید با معایب و نقاط ضعف آن نیز مواجه شد و تلاش برای بهبود مسائل مرتبط آن صورت گیرد.

فهرست:

تعریف برنامه ریزی

تاریخچه برنامه ریزی اقتصادی در تئوری و عمل

معایب و مزایای نظام بازار آزاد

معایب نظام قیمت ها

انواع برنامه ریزی اقتصادی

اقدامات لازم جهت برنامه ریزی اقتصادی

مشکلات موجود در برنامه ریزی اقتصادی

انواع برنامه ریزی توسعه به اعتبار دیدگاه و زمینه بررسی

انواع برنامه ریزی از دیدگاه شمول و مکان اجرای برنامه

تقسیم بندی برنامه ریزی بر اساس منشاء قدرت

ابعاد مختلف برنامه ریزی

وجوه مشترک برنامه ها

سطوح گوناگون برنامه ریزی

برنامه ریزی در سطح کلان (Macro-planning)

برنامه ریزی در سطح بخش ها (Sectoral- Planning)

برنامه ریزی در سطح طرح ها (Micro-Planning)

سابقه برنامه ریزی در ایران

تغییر و تحول در سازمان برنامه

جدول مشخصات برنامه های عمرانی ایرانی (قبل از انقلاب)

برنامه توسعه اقتصادی بعد از انقلاب

عنوان: پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 44 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت اصول برنامه ریزی اقتصادی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید