پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی

پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 110 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی

پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

مساجد از زمان شکل‌ گیری همواره به عنوان پایگاه‌های مهم و اثرگذار در مکتب و فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند. سبک‌های گوناگون معماری مساجد در دنیا از فرهنگ اسلامی و نیز سبک معماری ملت‌ها الهام می‌گیرند.

شاید نام مسجد در ذهن همه یادآور نوعی از مسجد هایی با یک گنبد خشتی ، با رنگ آبی و یا حتی طلایی و دو گلدسته اطرافش باشد که در ناخودآگاه شما نشان دهنده نوعی معماری همیشگی و قدیمی باشد . نکته قابل توجه اینجاست که در سراسر این کره خاکی مساجدی هستند که چهارچوب ها را بر هم زده اند و شکل و شمایل متفاوت و هیجان انگیزی به خود می گیرند که در نوع خود بی نظیرند و با این وجود اما باز هم فضای معنوی و آرامش بخششان را حفظ کرده اند و اینکه یکی از این مساجد که ظاهری عجیب اما همان باطن همیشگی را دارد ، مسجد کریستالی مالزی است که در نوع خود بی نظیر است .

مالزی کشوری است که بیشتر مردم آن از دین مبین اسلام پیروی می کنند. پس زیاد هم دیدن مسجدهای گوناگون در این کشور عجیب نیست. مسجد کریستالی مالزی اینک یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی است که با نمای ویژه اش، گردشگران مسیحی و یهودی و حتی بودا و هندو را هم به طرف خود می کشاند. مسجد کریستال در ترنگانو مالزی در جزیره ای به نام” وان من” قرار دارد.

تاریخچه مسجد کریستالی مالزی 

” میزان زین العابدین ” پادشاه فعلی کشور مالزی که در سال 2006 میلادی پادشاه ایالت ترنگانو بوده است ، دستور ساخت این مسجد شیشه ای را صادر نمود و خیلی زود مراحل آن آغاز گردید .

طراحی و احداث این مسجد از سال 2006 آغاز و تا سال 2008 به طول انجامیده است و بالاخره این مسجد طی مراسمی در هشتم نوامبر 2008 افتتاح شد و به روی همگان خودنمایی کرد . حدود ده سال از قدمت این مسجد می ‌گذرد اما به قدری جذابیت و زیبایی آن چشمگیر است که هر ساله هزاران زوار و گردشگر از کشورهای آسیای شرقی و سراسر دنیا از این مسجد کریستال دیدار می‌ کنند .

مسجد کریستالی مالزی، مسجدی هوشمند

با توجه به تصوری که همه ی ما از مسجد داریم، شنیدن عبارت مسجد هوشمند کمی دور از تصور و تا حدودی غیر قابل باور باشد. این مسجد زیبا و مقدس شبکه ی اینترنتی وای فای و امکانات کامل کامپیوتری دارد تا مسلمانان و نمازگزاران بتوانند به راحتی از قرآن های الکترونیکی استفاده کنند.

مسجد کریستالی انرژی مورد نیاز مصرفی در بنا را توسط سلول های خورشیدی که بر روی آن نصب است، دریافت می کند، همین مسئله باعث شده که تا حدود زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی  کند.

معماری مسجد کریستالی

مسجد کریستالی مالزی که دومین مسجد بزرگ جنوب شرقی آسیاست، در دریاچه مصنوعی پوتراجایا قرار دارد و بازی انعکاس بین شیشه‌های مسجد و آب رودخانه تصویری فوق‌العاده زیبا ایجاد می‌کند. همچنین نورپردازی این مسجد که تنوع بسیار دارد و از رنگ‌های مختلف در آن استفاده شده است در شب زیبایی آن را دو چندان می‌کند.
ممکن است تصور کنید استفاده از مصالحی مانند شیشه و کریستال این بنا را مقداری ناپایدار کرده باشد اما معماری داخلی آن بسیار مستحکم است. همچنین در معماری داخلی این مسجد از رنگ‌های سفید و طلایی استفاده شده که فضایی بسیار آرامش‌بخش را ایجاد کرده است.

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد کریستالی مالزی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید