پاورپوینت ستاره قطبی چیست

پاورپوینت ستاره قطبی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 213 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 می 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ستاره قطبی چیست

پاورپوینت ستاره قطبی چیست شامل 37 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

 

مختصری از متن

مقدمه

اگر به خیابان بروید و به طور تصادفی از مردم بپرسید که درخشان‌ترین ستاره آسمان چیست؟ اگر پاسخ‌دهندگان با تعجب به خاطر سوالی که از آن‌ها پرسیده‌اید نگاهتان نکنند و اطلاعات کمی در «ورد نجوم و ستاره شناسی داشته باشند جواب آن‌ها با قاطعیت این است، ستاره قطبی! مسلماً از نوع نوشتار واضح است که این جواب صحیح نیست و ما به دنبال شنیدن پاسخ دیگری غیر از ستاره قطبی هستیم.

به نظر می‌رسد که اکثر مردم به طور خود جوش تصور می‌کنند که مهم‌ترین ستاره آسمان باید درخشان‌ترین ستاره نیز باشد، اما در حقیقت ستاره قطبی که به نام ستاره شمالی نیز شناخته می‌شود ستاره‌ای با روشنایی متوسط است. از نظر رتبه کلی چند ستاره درخشان‌تر از ستاره قطبی نیز هستند. در حقیقت ستاره قطبی یا Polaris حتی جزو 40 مورد برتر ستاره‌ درخشان نیست. به بیان دیگر باید گفت ستاره قطبی چهل و هشتمین ستاره درخشان آسمان است. در این مطلب قصد داریم در مورد ستاره قطبی و ویژگی‌های آن صحبت کنیم و نحوه جهت یابی با این ستاره را بررسی کنیم.

 

 

ستاره قطبی چیست؟

دلیل اهمیت بسیار زیاد ستاره قطبی برای ساکنان زمین این است که محور زمین تقریباً مستقیماً به سمت آن نشانه رفته است. در طول شب، ستاره قطبی طلوع یا غروب نمی‌کند و تقریباً در یک نقطه ثابت بالاتر از افق شمالی در طول سال باقی می‌ماند در حالی که ستاره‌های دیگر به دور آن می‌چرخند.

بنابراین در هر ساعت از شب و در هر زمان از سال در نیمکره شمالی می‌توانید ستاره قطبی را به راحتی پیدا کنید و این ستاره همیشه در جهت شمال قرار دارد. اگر در قطب شمال باشید ستاره قطبی مستقیماً بالای سر شما قرار می‌گیرد. با این حال ستاره قطبی همواره ستاره شمالی نیست.

و …

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

ستاره قطبی چیست؟

ستاره قطبی در کدام صورت فلکی قرار دارد؟

چگونه ستاره قطبی را پیدا کنیم؟

حقایق فیزیکی درباره ستاره قطبی چه هستند؟

استفاده از ستاره قطبی برای جهت‌یابی چگونه است؟

نگهبانان ستاره قطبی چه هستند؟

آیا ستاره قطبی همواره ثابت است؟

آیا ستاره قطبی درخشانترین ستاره آسمان است؟

آیا ستاره قطبی بزرگترین ستاره در آسمان است؟

اکتشافات جدید در مورد ستاره قطبی چیست؟

جمع بندی

 

 

عنوان : پاورپوینت ستاره قطبی چیست

تعداد صفحات : 37

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ستاره قطبی چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید