پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی

پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 60 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 فوریه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی

پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

اصطلاح “Information Super Highway” در فارسی به بزرگراه اطلاعاتی، شاهراه اطلاعاتی و ابرشاهراه اطلاعاتی که متناسب با ترجمه لفظی و معنی اولیه و غالب آن است، ترجمه شده است.

برخی بین شاهراه و ابرشاهراه اطلاعاتی تفاوت قائل شده و اعتقاد دارند ابرشاهراه اطلاعاتی همان اینترنت است. زیرا در اینترنت، تجارت، ارسال و دریافت پست الکترونیک (نامه، عکس، فیلم و …)، مراجعه به کتابخانه‌های روزنامه‌های الکترونیک و اخبار، ارتباط با شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، مسافرت مجازی، دیدن فیلم و شنیدن موسیقی، گفتگوی مستقیم صوتی تصویری تا بازی و سرگرمی و آموزش هست.

فیبرهای نوری به‌کار رفته برای ارتباطات اینترنتی می‌توانند هزاران‌بار بیشتر از سیم‌ها و کابل‌های قدیمی اطلاعات ارسال کنند به همین دلیل این سیستم را شاهراه فوق‌العاده بزرگ اطلاعاتی [همان ابرشاهراه] می‌نامند.

به دلیل این توانمندی فوق‌العاده است که اینان بر این باورند که اینترنت بیش از یک بزرگراه و شاهراه اطلاعاتی است، و واژه “بزرگراه اطلاعاتی” نمی‌تواند دنیای واقعی اینترنت را توصیف کند. استفاده از واژه بزرگراه اطلاعاتی برای اینترنت، مثل استفاده از سیستم قرقره قدیمی در مقایسه با فیزیک کوانتوم است. تصویری از اینترنت باید ارائه شود که الکترون‌ها، کابل‌های فیبرنوری، انتقال داده‌ها با سرعت بالا و تمام اجزای صوتی، بخشی از سیستم اعجاب‌انگیز اینترنت را نشان دهد.

همچنین لازم به ذکر است که ظهور اولیه ریشه اصطلاح “بزرگراه اطلاعاتی” به سال 1909 باز می‌گردد که یک آگهی مربوط به شرکت AT&T، سیستم بل (Bell) یعنی تلفن را یک شاهراه ارتباطی نامیده بود، بنابراین می‌توان گفت شبکه‌های شهری و یا شبکه‌هایی که قدرت رسانش چندرسانه‌ای را ندارند چون خود اینترنت تا قبل از اینکه به توانایی چندرسانه‌ای مجهز شود و یا شبکه‌های غیر مبتنی‌بر فیبر نوری و یا خلاصه یکی از مولفه‌های ابرشاهراه که در مباحث بعدی ذکر خواهند شد را ندارند، نوعی بزرگراه هستند. اما اینترنت، ابرشاهراه اطلاعاتی است.

مولفه‌های اساسی ابرشاهراه اطلاعاتی

  1. حامل (انتقال‌دهنده) فوق‌العاده‌ نیرومندی به نام فیبر نوری: شاهراه‌های فوق‌العاده بزرگ اطلاعاتی مبتنی‌بر فیبر نوری است که در حال حاضر پربازده‌ترین انتقال دهنده اطلاعات کامپیوتری است. فیبرهای نوری رشته‌های بسیار ظریف پلاستیک هستند که قابلیت خمش دارند. این رشته‌ها توخالی هستند و نور را از میان خود عبور می‌دهند. با تبدیل علائم کامپیوتری به برق زدن‌های نور می‌توان از فیبرهای نوری برای ارسال اطلاعات استفاده کرد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

مولفه‌های اساسی ابرشاهراه اطلاعاتی

ساختمان فیزیکی فیبر نوری

قدرت ارتباطاتی بزرگراه‌ها و ابرشاهراه اطلاعاتی

عنوان : پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت ابربزرگراه اطلاعاتی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید