پاوپوینت خازن چیست

پاوپوینت خازن چیست

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 30 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 14 ژانویه 2024

به روز رسانی در: 14 ژانویه 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاوپوینت خازن چیست

پاوپوینت خازن چیست در 43 اسلاید و با فرمت pptx در زمستان 1402 تهیه شده و قابل ویرایش می باشد. بخشی از محتوای این پاورپوینت را در ادامه برای شما قرار داده ایم، همچنین فهرست محتوای این فایل به همراه تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا مشاهده نمایید و برای دریافت کل اطلاعات و محتوای پاورپوینت می توانید بصورت آنلاین خرید نموده و از آن استفاده نمایید.

بخشی از متن:

زمانی که یک خازن در حالت تعادل الکتریکی قرار دارد،‌ هیچ‌یک از صفحات آن دارای بار الکتریکی نیستند. وقتی که آن را شارژ کنیم، بار الکتریکی Q میان صفحات جابجا می‌شود. این جابجایی منجر به باردار شدن یک صفحه به اندازه Q+ و صفحه دیگر به اندازه Q- خواهد شد. با توجه به اینکه با دو صحفه باردار مواجه هستیم، بنابراین می‌توان یک اختلاف پتانسیل برای آن تعریف کرد. توجه داشته باشید که در ادامه این اختلاف پتانسیل را با ΔV نشان خواهیم داد. هم‌چنین بدیهی‌ است که بار خالص موجود در یک خازن همواره برابر با صفر است و این تنها توزیع بار است که منجر به ایجاد اختلاف پتانسیل می‌شود.

در شکل زیر شماتیکی از ساده‌ترین نوع خازن نشان داده شده است. در این نوع از خازن از دو صفحه رسانای موازی استفاده شده که مساحت هرکدام از آن‌ها برابر با A است و با فاصله d از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

آزمایشات نشان می‌دهند که مقدار بار Q ذخیره شده در خازن با اختلاف پتانسیل ΔV دو صفحه رابطه‌ای خطی دارد. بنابراین مقدار بار ذخیره شده در خازن را می‌توان در قالب فرمول زیر بیان کرد:

در رابطه بالا C را تحت عنوان «ظرفیت خازن» (Capacitance) می‌شناسند. از نظر فیزیکی، این ضریب نشان دهنده میزان توانایی خازن در ذخیره بار الکتریکی است. واحد اندازه‌گیری ظرفیت در سیستم SI فاراد است که با F نشان داده می‌شود. در حقیقت ا فاراد معادل با مقدار زیر است.

معمولا ظرفیت خازن‌ها از مرتبه پیکوفاراد تا میلی فاراد است. ۱ پیکوفاراد برابر با ۱۲۱۰ فاراد در نظر گرفته می‌شود. در مدارات الکتریکی نیز از دو خط موازی به‌منظور نشان دادن محل خازن استفاده می‌شود. البته حالت‌های مختلفی از نشان دادن خازن در یک مدار وجود دارد. در شکل زیر دو روش مرسوم جهت نشان دادن خازن رسم شده.

فهرست:

مقدمه

نحوه محاسبه ظرفیت خازن

مجموعه‌ای از خازن‌ها در یک مدار

انرژی ذخیره شده در خازن

خازن چیست؟

محاسبه ظرفیت خازن مسطح

محاسبه ظرفیت خازن‌های استوانه‌ای و کروی

اتصالات خازن‌ها و انرژی ذخیره شده در آنها

عنوان: پاوپوینت خازن چیست

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 43 اسلاید

پیش نمایشی از اسلایدها:

پاوپوینت خازن چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید