پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی

پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 8 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 آوریل 2024

به روز رسانی در: 21 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی

پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی در 30 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

اقتصاد کلان کلاسیک

اقتصاد کلان کلاسیک نو (انگلیسی: New classical macroeconomics) که گاهی به آن تنها اقتصاد کلاسیک نو گفته می‌شود، مکتب فکری در اقتصاد کلان است که تحلیل خود را تماماً بر چارچوبی اقتصاد نئوکلاسیک بنا می‌کند. به طور خاص، این مکتب بر اهمیت بنیان‌های بسیار دقیق مبتنی بر اقتصاد خرد، خصوصاً انتظارات عقلایی تأکید می‌کند. اقتصاد کلان کلاسیک نو تلاش می‌کند برای تحلیل اقتصاد کلان بنیان‌های خرد نئوکلاسیکی فراهم آورد. این در تضاد با مکتب رقیب آن یعنی کینزی نو است که از خردبنیان‌هایی نظیر چسبناکی قیمت و رقابت ناکامل به منظور ساختن مدل‌های اقتصاد کلان مشابه مدل‌های قدیمی‌تر کینزی استفاده می‌کند.

تعیین اشتغال و تولید

“زیرساختها”یکی از گستردهترین مفاهیم رایج در علم اقتصاد است که طیف وسیعی از متغیرهای اقتصادیرا شامل میشود. تاکنون تحقیقات گستردهای در زمینه اثرگذاری زیرساختها بر متغیرهای کالن اقتصادی انجام گرفته است.

متغیرهایی همچون تولید و رشد اقتصادی،بهرهوری نیرویکاروعوامل تولید و … موضوع بیشتر این تحقیقات بوده اند. اما خصوصا در میان پژوهشهای داخلی متغیر اشتغال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

از این رو در این مقاله سعی داریم با مرور مبانی نظری و پژوهشهای انجام شده در این حوزه ضمن شناسایی مهمترین زیر ساختهای موثر بر اشتغال، اثرگذاری آنها را بر اشتغال در کشور ایرانطی سالهای1331تا1333مورد ارزیابی قرار دهیم و آنها را از این حیث اولویت بندی نماییم.برای این منظور از دو روش آماری تحلیل مولفههای اصلی (PCA) و تحلیل عاملی (FA) استفاده کردیم. نتایج حاصل از تحلیل مولفههای اصلی نشان داد که همه متغیرهای مربوط به زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی بر اشتغال در ایران موثر هستند.

در بین متغیرهای زیرساخت اقتصادی،بخشحمل و نقل، انرژی و ارتباطات به ترتیب درجه اثر بخشی، بر متغیر اشتغال اثر مثبت دارند. همچنین در بخش زیرساختهای اجتماعی بخش گردشگری، تامین اجتماعی،مسکن، بهداشت،

نفت و آموزش به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر اشتغال میگذارند. بخش امنیت و شاخص درجه باز بودن تجاری نیز به ترتیب میزان اثر بخشی، بر اشتغال در ایران اثر منفی دارند.نتایج حاصل از تحلیل عاملی اثر بخشی هرسه متغیر زیرساخت اقتصادی را بر اشتغال در ایران تایید میکند.

بخش حمل و نقل، انرژی و ارتباطات به ترتیب میزان اثربخشی، بر متغیر اشتغال اثر دارند. اما نتایج این تحلیل اثرگذاری سه بخش نفت، امنیت و مسکن را بر اشتغال رد میکند. همچنین بخشهای گردشگری، تامین اجتماعی، بهداشت و آموزش به ترتیب میزان اثرگذاری، تاثیری مثبت بر اشتغال در ایران دارند. و متغیر درجه باز بودن تجاری نیز اثری منفی بر اشتغال دارد.

تابع تولید کوتاه مدت

تابع تولید، (به انگلیسی: production function) یک مفهوم کاملاً فیزیکی است و به‌طور ساده رابطه بین ستاده و نهاده‌های تولید را نشان می‌دهد. این تابع بیانگر حداکثر محصولی است که از ترکیبات مختلف نهاده‌های تولید به‌دست می‌آید. در این تعریف هم مقدار محصول و هم مقادیر نهاده‌ها به‌صورت فیزیکی بیان می‌شود. به بیان ساده؛ تابع تولید، تابعی است که برای هر ترکیب از ورودی‌ها، ماکزیمم خروجی را بدهد.

این تابع در اقتصاد خرد بسیار مورد توجه است. زیرا با داشتن آن می‌توان قضاوت نمود، که یک واحد تصمیم‌گیرنده، خوب عمل می‌کند (کارا است) یا نه. هدف از معرفی و بررسی تابع تولید، مشخص کردن آن به صورتی است که بتوانیم بیشترین خروجی ممکن را، از ترکیب حداقل ورودی فراهم نماییم یا در صورت عدم تحقق چنین هدفی، عوامل عدم تحقق آن را شناخته، برای رفع مشکلات اقدام‌های لازم را معرفی نماییم. البته تابع تولید در شرایط تکنولوژیکی معینی تعریف می‌شود. به بیان دیگر این تابع به‌عنوان مفهوم اصلی در علم اقتصاد، یک روش سیستماتیک برای نشان دادن رابطه بین مقادیر مختلف یک نهاده، یا عامل تولید، که برای استفاده یک محصول می‌تواند به‌کار رود،

با محصول یا ستاده است.تعریف اخیر را می‌توان بدین‌گونه نیز بیان کرد، که تابع تولید نشان‌دهنده مقادیر یک محصول است، که با استفاده از مقادیر مختلف یک نهاده متغیر به‌دست می‌آید. علاوه بر این می‌توان گفت که این تابع قانون نسبت‌ها، را توضیح می‌دهد. به این معنی که تبدیل عوامل تولید به محصولات در یک زمان معین توصیف می‌شود. همچنین این تابع تکنولوژی یک واحد تولیدی (یا کل اقتصاد) را نشان می‌دهد.

در بعضی موارد به تابع تولید، تابع تبدیل نیز گفته می‌شود. ولی به هر حال این تابع بیانگر نرخ تکنیکی است، که در آن یک یا چند نهاده، به محصول مشخصی تبدیل می‌شود. همانند هر تابع دیگر، تابع تولید را نیز می‌توان به یکی از اشکال نمودار، جدول یا یک فرم ریاضی بیان کرد. پس اگر مقدار نهاده‌های تولید را با Xi و مقدار محصول را با Q نشان دهیم، فرم کلی تابع تولید به‌صورت زیر خواهد بود:

فهرست:

اقتصاد کلان کلاسیک

تعیین اشتغال و تولید

تابع تولید کوتاه مدت

قانون سی

نظریه مقداری پول

نظریه عمومی کینز

قضایای اصلی کینز

تحلیل کینز از بازار کار

چسبندگی و دستمزدهای اسمی

انعطاف پذیری دستمزدهای اسمی

رد قانون سی توسط کینز

کینز و نظریه مقداری پول

عنوان: پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 30 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت کینز در مقابل مدل قدیم کلاسیک اقتصادی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید