پاورپوینت پروژه ام کی الترا یا کنترل ذهن

پاورپوینت پروژه ام کی الترا یا کنترل ذهن

دسته بندی:

قیمت: 33000 تومان

تعداد نمایش: 133 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 مارس 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت پروژه ام کی الترا یا کنترل ذهن

پاورپوینت پروژه ام کی الترا یا کنترل ذهن شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

دولت آمریکا و کره از اولین دولت هایی هستند که سعی کرده اند با کنترل ذهن افراد، آنها را تحت فرمان خود دربیاورند. به همین خاطر پروژه ها و تحقیقات بسیار زیادی نیز در این باره انجام داده اند که با وجود سری بودن، پس از مدتی راز آنها فاش شده است.

 

 پروژه ام کی الترا

پروژه «ام کی الترا» یا همان کنترل ذهن سیار، پروژه ای وحشتناک و غیرقانونی بود که سازمان سیا – آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا – برای کنترل ذهن افراد به کار گرفت. تا آن زمان، آزمایشات بسیار زیادی برای دستیابی به روش های جدید شکنجه در بخش بازجویی افراد انجام شده که بسیاری از این پروژه ها در زمان جنگ سرد صورت گرفتند و در حقیقت همه آنها روی انسان ها، تاثیرات روانی وحشتناکی می گذاشتند. این پروژه در اوایل سال های 1950 آغاز شد و دستور اجرای آن توسط دولت آمریکا در سال 1953 تصویب شد. هدف این پروژه نیز بسیار بزرگ و گسترده بود به طوری که به سرعت در 80 مرکز تحقیقاتی و 44 دانشکده بررسی ها درباره آن آغاز شد.

در سال 1953، آلین دولس رئیس سازمان سیا ادعا کرد برای انجام آزمایشات و پروژه های جدید، نیروی انسانی کافی در اختیار ندارند. در آن زمان پروژه «ام کی الترا» زیر نظر دکتر سیدنی گوتلیپ بود و او به کمک سازمان برای اجرایی کردن پروژه از بیش از 80 موسسه تحقیقاتی، مبلغی حدود 25 میلیون دلار دریافت کرده بود. آنها هدف این پروژه را استخراج اطلاعات محرمانه از افراد اعلام کردند.

در سال 1963 این آزمایش توسط سازمان سیا روی انسان ها، آن هم بدون این که خودشان بدانند صورت گرفت. این آزمایش همچنان به صورت کاملا سری روی فرد انجام می شد تا این که به طور تصادفی در یکی از بازجویی ها، بازرسی به نام «جان کی وانس» از این پروژه و این که تا چه حد می تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد مطلع شد اما این بازرس بدون هیچ سرنخ و نشانی ناپدید شده و دیگر کسی اطلاعی از او به دست نیاورد.

در این آزمایش، داروی روانگردان ال اس دی و چند داروی دیگر به افراد داده می شد بدون این که خودشان از این موضوع اطلاع داشته باشند. «ام کی الترا» هم نام رمز این عملیات بود، پس از تحقیقات مشخص شد که هزاران نفر از جمله بیماران چند بیمارستان، بیماران روانی، زندانیان، شهروندان عادی و حتی چند نفر از کارکنان خود سازمان مورد آزمایش قرار گرفته بودند.

مراحل آن هم شامل دادن دارو و خواب مصنوعی بود. هدف از انجام این پروژه شناخت ذهن و بررسی تاثیر تبلیغات عنوان شد در حالی که چیزی غیر از این بود. بسیاری از این بیماران به خاطر تاثیر داروهای روانگردانی که به آنها داده می شد حتی دست به خودکشی زدند. به این افراد آموزش داده می شد تا برخلاف خواست و عقیده خود کارهایی را انجام دهند که به آن مجبور شده بودند.

«ام کی الترا» بین سال های 1950 تا 1990 انجام می گرفت و گفته می شود پس از آن به طور کامل قطع شد اما تحقیقات نشان می دهد که هنوز هم این پروژه به طور مخفیانه در حال اجراست. در واقع این آزمایش برای کنترل ذهن افراد صورت می گرفت و طی مراحلی به آنها گفته می شد تا کارهای خرابکارانه از جمله قتل انجام دهند.

دانشمندانی که روی پروژه «ام کی الترا» کار می کردند پس از دزدیدن افراد، آنها را هیپنوتیزم کرده و پس از دادن داروهای روانگردان، مدتی آنها را در جایی تنها نگهداری کرده و مدام کاری را که باید انجام می دادند به آنها تلقین می کردند. این افراد که حالا با ذهنی خالی، آماده انجام هر کاری بودند برای قتل مقامات کشورهای مورد نظر فرستاده می شدند.

در نتیجه این آزمایش ها افراد زیادی جان خود را از دست دادند یا به قتل رسیدند که یکی از آنها فرانک اولسون متخصص بیوشیمی بود. ماموران سیا به خاطر ترس از این که حقیقت پروژه و آزمایش های مخوف شان توسط اولسون فاش شود، او را به قتل رساند.

پس از آن، دولت آمریا صدها میلیون دلار به شاکیان و مدعیان پرونده پرداخت کرد تا از شکایت خود منصرف شوند. 25 سال بعد بنیاد تحقیقاتی راکفلر از چند ماجرای قتل برنامه ریزی که توسط سیا و با همین روش انجام شده بود پرده برداشت.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

پروژه ام کی الترا

ماجرای مرگ فرانک اولسون

مرگ ورزشکار جوان

پزشک خلافکار سیا

بنیانگذاران کنترل ذهن

کنترل مغزی اسرای آمریکایی

عنوان : پروژه ام کی الترا یا کنترل ذهن

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پروژه ام کی الترا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید