پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط یا OLAP چیست

پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط یا OLAP چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 73 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط یا OLAP چیست

پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط یا OLAP چیست شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

پردازش تحلیلی برخط یا OLAP، مخفف عبارت Online Analytical Processing است و برای پردازش داده‌های آنلاین طراحی شده است.

در واقع olap ، شامل بررسی و شناخت روش‌های جمع‌آوری، دسته بندی و ارائه اطلاعات به صورت سریع و کاربرپسند است تا فرایند تصمیم‌گیری را برای کاربران آسان‌تر کند.

سیستم OLAP، بخشی از قلمرو گسترده هوش تجاری است که مباحثی مانند پایگاه داده‌های ارتباطی، سیستم گزارشات (MRS) و داده کاوی را دربرمی‌گیرد. در اینجا خوب است بدانید، تفاوت سیستم‌های تحلیلی و سیستم‌های عملیاتی در این است که سیستم‌های تحلیلی امکان تحلیل داده‌های انبوه حاصل از سیستم‌های عملیاتی را برای کاربران در تمامی سطوح فراهم می‌کند. سیستم OLAP از هوش تجاری برای تحلیل روند، پیش‌بینی فروش، گزارشگری مالی، برنامه ریزی در زمینه‌های مختلف و… استفاده می‌کند.

 

کاربرد olap چیست؟

سیستم OLAP به آرشیو سوابق داده‌ها و اطلاعات می‌پردازد. به این صورت که، داده‌های OLTP (پردازش تراکنش‌های آنلاین) از چندین دوره زمانی جمع‌آوری و در یک پایگاه داده بسیار بزرگ به نام انبار داده‌ها ذخیره می‌شوند.

پرس‌وجوهایی (Query) که در سیستم olap انجام می‌شود، اطلاعات تجمعی در مورد چیزهایی که در طی یک دوره زمانی در گذشته اتفاق افتاده است، ارائه می‌دهد. این اطلاعات معمولا اهمیت زیادی دارند و در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک به مدیران کمک می‌کنند.

یکی دیگر از کاربردهای olap ، ساخت گزارشات و داشبوردهای مدیریتی است. با پلتفرم olap ، مدیر مجموعه می‌تواند گزارشات و Query های متعددی را با سرعت زیاد از سیستم دریافت کند. به عنوان مثال، وقتی مدیر یک فروشگاه می‌خواهد بداند در فصل تابستان، مجموع فروش لوازم الکترونیکی در مناطق جنوبی کشور چقدر بوده است، می‌تواند از سیستم پردازش تحلیلی آنلاین استفاده کند.

در ادامه کاربردهای olap در بخش‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

olap چیست؟

کاربرد olap چیست؟

انواع سیستم‌های olap چیست؟

پردازش تحلیلی برخط چگونه عمل می‌کند؟

مکعب‌ olap چیست؟

مزایای استفاده از سیستم olap چیست؟

عملیات متداول در olap چیست؟

انواع گزارش‌های حاصل از سیستم olap چیست؟

عنوان : پردازش تحلیلی برخط یا Olap چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 27

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پردازش تحلیلی برخط یا Olap چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید