پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس

پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 199 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 ژانویه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس

پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس شامل 35 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

توماس مالتوس (1834-1766) یک اقتصاددان ، جمعیت شناس و کشیش انگلیسی بود که معیار نظریه تکامل خود را در اقتصاد و زیست شناسی تعیین کرده است و در آن اظهار داشت که جمعیت از نظر هندسی و مواد غذایی افزایش می یابد. .

به گفته مالتوس ، این امر حاکی از آن است که جمعیت بیش از وسایل معیشتی رشد می کند ، به همین دلیل لحظات مختلف بحرانی بوجود می آید که در آن مردم راهی برای بقا ندارند. وی فکر کرد که طبیعت با قحطی ، جنگ و همه گیر شدن ، که به معنای کاهش جمعیت است ، به آن لحظات حساس پایان می دهد.

برای جلوگیری از رسیدن به این شرایط شدید ، مالتوس پیشنهاد کرد اقداماتی مانند ازدواج دیرهنگام و پرهیز از بارداری قبل از ازدواج انجام شود. رویکرد مالتوس برای توسعه نظریه های تکاملی مانند نظریه های چارلز داروین ، که در آن انتخاب طبیعی عاملی تعیین کننده برای کنترل جمعیت است ، تأثیرگذار بوده و به عنوان پشتیبان به کار می رود.

کارهای تحقیقاتی مالتوس حتی برای الهام بخشیدن به جنبش های محیطی و همچنین تحقیق و توسعه روش های پیشگیری از بارداری به عنوان راهی برای حفظ کنترل بارداری و حفظ بهتر منابع محدود موجود در سیاره زمین بوده است.

زندگینامه توماس رابرت مالتوس

توماس رابرت مالتوس در 14 دسامبر 1766 در یک منطقه روستایی دورکینگ بریتانیا در یک گروه خانوادگی متولد شد. این امر امکان تحصیل گسترده فرهنگی را به وی می داد.

پدر توماس ، دانیل مالتوس ، اصرار داشت فرزندان خود را به دنبال فرضیه ها و اصول ژان ژاک روسو ، مندرج در امیلیو.

علاوه بر این ، دوستی که پدرش با دیوید هیوم (فیلسوف) ، با مارکی دو کندورست (اقتصاددان برجسته) و با همکار ویلیام گادوین داشت ، بدون شک سبک آموزش را نشان می داد.

اگرچه مدل آموزشی توسط پدر انتخاب شده است ، اما همه چیز زیر نظر مادرش هنریتا مالتوس انجام می شود.

آموزش

همانطور که در جوانی از رده خود انتظار می رفت ، در سن 18 سالگی وارد کالج عیسی در کمبریج شد. در سال 1788 فارغ التحصیل شد و فقط چند سال بعد لیسانس هنر گرفت. سال 1791 بود.

از سال 1793 او بخشی از خانه تحصیلات خود بود و در سال 1797 بود که به عنوان کشیش آنگلیکایی منصوب شد ، و این رسم آن زمان را تصور می کرد که تصور می کرد پسر غیرتولد می تواند مسیر مقدس سازی مذهبی را طی کند. چند سال بعد ، در سال 1804 ، با هریت اکرسال ازدواج کرد ، که سه فرزند با او داشت: هنری ، امیلی و لوسی.

در سال 1805 بود که وی عضو هیئت علمی کالج شرکت هند شرقی در هایلی شد. وی در آنجا به عنوان استاد اقتصاد سیاسی و تاریخ خدمت کرد. بعلاوه ، وی به دلیل اولین کسی که صندلی پیشگام اقتصاد سیاسی در انگلستان را تدریس می کرد ، متمایز شد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

زندگینامه

آموزش

مرگ

تئوری

جمعیت بیشتر ، منابع کمتر

راه حل های مالتوس

کنترل طبیعت

عنوان : پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه جمعیت توماس مالتوس

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید