پاورپوینت مقدمات زبان شناسی

پاورپوینت مقدمات زبان شناسی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 63 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 ژانویه 2023

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مقدمات زبان شناسی

پاورپوینت مقدمات زبان شناسی شامل 162 اسلاید زیبا هستش، با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد که به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی، چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان رشته ادبیات و زبان فارسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید.

 

 

بخشی از متن پاورپوینت :

هدف کلی این درس آشنایی با انواع زبان‌های دنیا و چگونگی پیوند و ارتباط آن زبان‌ها با همدیگر و بررسی و شناسایی قانون حاکم بر تحول و تغییر زبان‌های دنیا، از جمله زبان فارسی، است.

زبان‌شناسی چیست؟

زبان‌شناسی دانش شناخت و بررسی زبان به‌ روش علمی است. در مطالعات زبان‌شناسی آنچه اهمیت بیشتری دارد ارائه فرضیات نیست بلکه سنجش این فرضیه‌ها با پدیده‌های زبانی و توصیف آنهاست. علم تنها به توصیف پدیده‌ها و تدوین قوانین حاکم بر آنها بسنده نمی‌کند، بلکه در پی یافتن علل و توضیح عوامل دخیل و مؤثر در تکوین و تغییر پدیده‌ها نیز برمی‌آید. زبان به‌عنوان قوه نطق یعنی همان ویژگی خاصی که فصل ممیز انسان از حیوان است مورد مطالعه قرار می‌گیرد و قوانین ناظر بر آن بررسی می‌شوند. تحولات زبانی براساس قانونهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که شناخت آن تحولات براساس این قوانین نیز در محدوده کار زبان‌شناسی است. قانونهای زبان‌شناسی که به‌ طریق استقرا و از بررسی اجزا به‌دست می‌آیند، ‌همانند قانونهای ریاضی همواره قطعی و حتمی نیستند. بشر همواره برای برقراری ارتباط در جوامع خود از وسایل و ابزارهای مختلفی سود می‌برده است که در این میان زبان مهمترین ابزار و وسیله به‌شمار می‌آید.

 

 

فهرست مطالب :

زبان شناسی چیست؟

دستور نویس و دستور نویسی

روش توصیفی

قرن شانزدهم را آغاز دوران جدید مطالعات زبان‌شناسی

محور هم نشینی

نقش زبان

نقش بیان مافی‌الضمیر

نقش زیبایی آفرینی

خط هیروگلیف

 

پیش نمایش بخشی از صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت مقدمات زبان شناسی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید