پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس 

پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس 

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 202 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس

پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس ppt در 44 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

نسبت بین معماری و زمینه تحقق آن همواره برای ما حائز اهمیت بوده است. زمینه یا بستر در مقیاس‌های مختلف خرد و کلان بررسی می‌شود و در فرآیند طراحی تأثیرگذار است. در اینجا آنچه از مفهوم بستر مورد توجه است محیط طبیعی و کالبدی است که پروژه معماری در آن محقق می‌شود. در پروژه‌های بازسازی، ساختار کالبدی پروژه در وضع موجود آن، به واسطه محدودیت‌هایی که تحمیل می‌کند شکل قاطعی از زمینه را تعریف می‌کند. سایت و عرصه‌های پیرامونی نیز بخش دیگر و مستقلی از زمینه را خواهند ساخت.

 

تاریخچه ویلای لانک 

این ویلا در سال ۱۳۸۲ بر روی یک اسکلت فلزی موجود طراحی و اجرا شده بود. زمین به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در سمت غرب جاده و در شمال رودخانه چالوس واقع بود. قرارگیری در تراز پایین تر نسبت به جاده، شیب به سمت جنوب و  قرارگیری در محل پیچ رودخانه ، موقعیت ویژه ای برای سایت ایجاد کرده بود. ساختمان ویلا در قسمت شمالی باغ واقع بود و شامل 2 واحد دوپلکس در طبقات همکف و ۲- ، یک سوئیت در طبقه اول و یک استخر با استفاده مشترک در طبقه ۲- بود. مجموعا ۱۷۰۰ مترمربع زیربنا در ۵ طبقه.

 

موقعیت ویلای لانک 

پروژه ویلای لانک در زمینی به مساحت 1200مترمربع ، 17 کیلومتری جاده چالوس در استان البرز در سمت غرب جاده و شمال رودخانه چالوس واقع شده، در فاصله 1 ساعته از شهر تهران در روزهای عادی. طراحی ویلا مدرن و اجرا در سال 1382 بر روی یک اسکلت فلزی انجام شده و بازسازی آن در خرداد ماه 1396 به دفتر معماری پراگماتیکا واگذار شد.

 

معماری ویلای لانک 

زبان معماری ساختمان در وضع موجود کاملا التقاطی بود. ترکیبات متنوعی از سنگ و چوب با جزئیات و تزئینات بسیار زیاد کلیت فضا را در بخش های مختلف تحت تأثیر قرار داده بود. بر اساس مشاهدات ، مهمترین موضوع این پروژه یعنی ارتباط با محیط بیرون و باغ به کلی مورد غفلت واقع شده است. زبان معماری بکار رفته نیز این موضوع را تشدید کرده بود. رویکرد طراحی در بازسازی پروژه به صورتی بود که با حذف جزئیات و کاهش متریال، فضا را خالص‌تر به کرده و از این طریق بر موضوعات مهم و استراتژیک پروژه تأکید شود.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه

موقعیت

بازسازی بنا

تغییرات بازسازی بنا

معماری بنا

دسترسی های پروژه بازسازی ویلا در شمال

اطلاح نامنظمی در پلان بازسازی ویلا در شمال

روند طراحی استخر داخل بازسازی ویلا لانک

فضای باز و حیاط پروژه بازسازی ویلا

فضاهای مشاع و عمومی پروژه ویلای لانک

بررسی دیاگرام، پلان و برش ویلای لانک

نتیجه گیری

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس 

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 44 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری ویلای لانک جاده چالوس 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید