پاورپوینت معماری موزه آقاخان تورنتو

پاورپوینت معماری موزه آقاخان تورنتو

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 130 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت موزه آقاخان تورنتو

پاورپوینت موزه آقاخان تورنتو ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

موزه آقاخان واقع در شهر تورنتو کانادااست که فعالیت خود را از 18 سپتامبر 2014 آغازنموده و موسس آن، شاه کریم حسینی، آقاخان چهارم، امام حاضر شیعیان اسماعیلیه است.

طراحی موزه آقاخان در شهر تورنتو جدیدترین زیرساخت فرهنگی-هنری کشور کانادا می باشد که در زمینی به مساحت 4000 متر مربع به اجرا رسیده است. موزه آقاخان شامل دو ساختمان با رویکرد مذهبی و فرهنگی می باشد که از ساختمان “مرکز اسماعیلی” چارلز کوریرا و “باغ های فرمال اسلامی” ولادیمیر جورویچ تشکیل شده است. ساختمان ها بر روی یک تپه کوچک درون پارک دره دون واقع شده و مجموعه ها نسبت به شهر برجسته شده اند. از درون سایت موزه به واسطه ارتفاع کمی که نسبت به زمین اطراف دارد می تواند منظره پانورامایی را نسبت به شهر تورنتو مشاهده کرد.

 

موزه آقاخان

این بنای عظیم از بخش های مختلفی تشکیل شده بود. بخش بیرونی فضای موزه توسط فردی با نام ولادیمیر جورویچ و ساختمان موزه نیز توسط معمار مطرح ژاپنی آقای Fumihiko Maki طراحی می شود. هدف اصلی از برپایی این موزه ارائه تصویری از تمدن شکوهمند اسلامی و بخش های مختلف آن اعم از هنری، فرهنگی، علمی و تاریخی و همچنین نحوه تاثیر این تمدن بر زندگی انسان ها و سایر تمدن ها بود. این موزه قرار بود چگونگی تاثیر و تلفیق تمدن اسلامی با فرهنگ های مختلف را به نمایش بگذارد و تصویری جدید از تمدن اسلامی به نمایش بگذارد .

 

آقاخان کیست؟

آقاخان در سوئیس چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد، در رشته تاریخ گذراند. او تنها ۲۰ سال داشت که به اسماعیلیان ملحق شد و در سال ۱۹۵۷ میلادی به یکی از بزرگان آن ها تبدیل گشت. آقاخان طی ۵۹ سال گذشته به فعالیت های مفید زیادی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادیپرداخته که موزه ی آقاخان نمونه ی کوچکی از آن است.

 

بنیاد آقاخان

سال 2014 بود که شاخه فرهنگی بنیاد آقاخان دست به ابتکار جالبی زد. این بنیاد اقدام به ساخت یک موزه در شهر تورنتو کانادا کرد. شهری که پرجمعیت ترین شهر کشور کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت قاره آمریکا بود. بنیاد آقاخان که متعلق به پیشوای فرقه اسماعیلیه، شاه کریم حسینی مشهور به کریم آقاخان، است در سال های اخیر اقدام به اجرای پروژه های متعددی در کشورهای فقیر و کشورهای در حال توسعه نموده است. ساخت این موزه نیز یکی دیگر از فعالیت های این موسسه بزرگ بود. موزه ای که در زمینی به مساحت 7 هکتار بر بلندای تپه ای مشرف به شهر تورنتو و با سرمایه ای بالغ بر سه میلیون دلار کلید خورده بود. موزه درست دیوار به دیوار مرکز اسماعیلیه شهر تورنتو قرار داشت و به سرعت مراحل طراحی و ساخت را پشت سر می گذاشت.

معماری موزه آقاخان

تیم طراحی مکی و همکاران طراحی سایت پروژه را بر عهده داشتند که برنامه آنها طراحی یک باغ اسلامی اطراف ساختمان ها بود. یکی از اضلاع این باغ بیش از 100 متر می باشد که با تفسیر طراحی چهارباغ و الهام پذیری از این شیوه محوطه سازی به اجرا رسیده است. مرکز اسماعیلی یک ساختمان با کاربری مذهبی، اجتماعی و معنوی برای جامعه و فرقه اسماعیلیه می باشد که گرایش آنها به مکه می باشد. ساختمان موزه یک مرکز فرهنگی در مقر باغ محوطه است تا به ترویج ویژگی های تاریخی و فرهنگی این قوم بپردازد. دوساختمان مقدس و سکولار مجموعه با دستیابی به یک حس هماهنگ به هم طراحی شده و این ویژگی را در سراسر پارک به چشم می آید.

 

 

فهرست

درباره موزه

موزه آقاخان

آغاخان کیست؟

بنیاد آقاخان

هدف و معرفی موزه

تمدن اسلامی در موزه ای در غرب

معماری موزه

تصویر پلان های موزه

 

 

عنوان: پاورپوینت موزه آقاخان تورنتو

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت موزه آقاخان تورنتو 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید