پاورپوینت معماری مسجد محدثین

پاورپوینت معماری مسجد محدثین

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 125 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد محدثین ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

موقعیّت جغرافیایی مسجد محدثین بابل

مسجد مقدس مُحدثین» در استان مازندران، در بخش مرکزی شهر بابل، خیابان شیخ کبیر (افرا داربُن) واقع شده است. این مسجد از شمال به محلّه «سَرحمّام» و از سمت شرق به محلّه «شهید گُدازگر» (شمشیر گَرمحلّه) و از سمت غرب به محلّه «شهید روشن ضمیر» (طوقداربُن) و از سمت جنوب به فاصله تقریبی دویست متر به خیابان گُلشن منتهی می شود. لازم به ذکر است که برخی از این اسامی محلّات در تقسیمات شهرداری فعلی بابل، به طور رسمی تغییر نام یافته اند و اسامی قدیمی ذکر شده این محلّات در محاورات بین مردم استفاده می شود.

گفتنی است مساجد متعدّدی اطراف مسجد محدّثین واقع شده است که مانند حلقه انگشتر آن را به مثابه نگینی با ارزش احاطه کرده اند. مسجد محدثین از شمال به مسجد کاظم بیک، از شمال شرقی به مسجد پیرعَلَم و از شرق به مسجد موسی بن جعفر (ع) و از غرب به مسجد کوچک شمشیرگَر محلّه و از جنوب به مسجد گُلشن و از جنوب غربی به مسجد خاتم الاوصیا (بی سر تکیه) مُشرف می شود.

تاریخچه مسجد محدثین

این مسجد در دوران دودمان افشاریه (در زمان پادشاهی نادرشاه افشار) به دست محمدنصیر بارفروشی مشهور به «ملانصیرا» (متوفای ۱۱۵۰ قمری و مدفون در جوار همین مسجد) ساخته‌شد. قدمت این مسجد به 300 سال می‌رسد. مرحوم ملانصیرا در حدود سال ۱۱۵۰یا ۱۱۶۰ قمری از دنیا رفت و طبق وصیت خودش در مسجد محدّثین بابل دفن گردید. مقبره ایشان توسط حاکم مازندران در زمان ناصر الدین شاه بنا شده‌است. پس از وی علمای دیگری همچون مرحوم شیخ کبیر، در جوار قبر وی تدفین گردیده‌اند. این مسجد در سال ۱۳۴۶ بازسازی شد و قسمتهایی به آن اضافه گردید. در سال ۱۳۷۲ نیز بخش‌های دیگری به شبستان آن اضافه شد.

هم اکنون این مسجد به جهت فعالیت‌های فرهنگی بسیار از مساجد محور استان بشمار آمده و ساختمان فرهنگی آن در سال 1390 بنا گردید که فعالیت‌های آن بسیج خواهران، کتابخانه مهدویت، کانون علوم دینی حضرت نرجس خاتون(س) ، کانون فرهنگی هنری خانه خورشید، زنبیه، محفل آموزشی خادمان و آشپزخانه حضرت از فعالیت‌های در این ساختمان است.

فعالیت های پژوهشی این مسجد

واحد پژوهشی این مسجد، ده ها مقالات را با موضوعات مهدویّت، به همراه بسیاری از مطالب متنوّع و مفید آماده سازی نموده است که به صورت آنلاین در سایت این مسجد قابل مطالعه است. بخش پژوهشی مسجد، حمایت همه جانبه بیشتر از ده ها پایان نامه دانشگاهی  را در کارنامه عملکرد خود دارد. هم اکنون واحد پژوهشی این مسجد آمادگی دارد از پایان نامه های دانشجویی و دکترا با موضوعات مهدویت حمایت نماید.

فهرست

موقعیّت جغرافیایی مسجد مُحدّثین بابل

تاریخچه

ارتباط با امام زمان

  جزئیات بنای مسجد

نامگذاری این مسجد

برخی از دلایل و عوامل موفّق بودن این مسجد

مراکز  فرهنگی مسجد

فعالیت های پژوهشی این مسجد

برنامه های فرهنگی دیگر

یک روایت تاریخی

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد محدثین

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت معماری مسجد محدثین

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید