پاورپوینت معماری مسجد سلطان احمد

پاورپوینت معماری مسجد سلطان احمد

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 137 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری مسجد سلطان احمد

پاورپوینت معماری مسجد سلطان احمد ppt در 54 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

تاریخچه مسجد سلطان احمد

این مسجد طی سالهای ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند. وی در همین مسجد دفن شده‌است. این مسجد در قدیمی‌ترین بخش استانبول واقع شده که این منطقه در قبل از سالهای ۱۴۵۳ (میلادی) مرکز قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری بیزانس، محسوب می‌شده‌است. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده‌است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد.

این مسجد در چند قدمی سرای توپقاپی قرار دارد، کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی تا سال ۱۸۳۵ بود و فقط تا ساحل بسفور چند دقیقه‌ای فاصله دارد. اگر از دریا به مسجد نگاه کنید، گنبد‌ها و مناره‌های مسجد در بخش قدیمی شهر برجسته هستند و هدف سازندگان هم ایجاد چنین چشم‌انداز زیبایی بوده‌است.

 

چرا به مسجد سلطان احمد مسجد آبی می گویند؟

گنبد مرکزی مسجد سلطان احمد همانند آبشاری بزرگ به پایین سرازیر شده است اما این مسجد اصلا آبی رنگ نیست. پس چرا به آن مسجد آبی یا مسجد کبود می گویند؟  در واقع صفت آبی بودن این مسجد به دلیل کاشی های آبی رنگ فضای داخلی آن است. البته بیشتر کاشی های آبی این مسجد در حال حاضر خارج از دسترس بازدید کنندگان است و در طبقات بالای مسجد قرار گرفته است و برخی از آن ها در هنگام بازسازی تغییر کرده اند. با این حال داخل بنای مسجد، سقفی بسیار مرتفع وجود دارد که با 20 هزار کاشی آبی رنگ تزئین شده است که دارای طرح هایی از گل، درخت و دیگر الگوهای مرسوم در آن زمان می باشد.

روایت های دیگری نیز برای شهرت این مسجد تحت عنوان مسجد آبی وجود دارد. دومین روایت مربوط به ملوانانی است که در دریای مرمره از کشتی های خود انعکاس آب را بر روی مسجد می دیدند و به همین دلیل آن را مسجد آبی می نامیدند.

 

معماری داخلی مسجد سلطان احمد

شبستان این مسجد یکی از زیباترین بخش های آن است. ستون های به کار رفته در شبستان مزین به کاشی کاری های رنگارنگ با طرح گل لاله هستند که زیبایی آن ها را دوچندان کرده است. خوب است بدانید بخش قابل توجهی از این کاشی ها به صورت سفارشی در شهر ایزنیک ساخته شده و هزینه هنگفتی را در پی داشته است. در شبستان حدود 260 پنجره رنگی تعبیه شده که علاوه بر زیبایی، نور بسیار خوبی را به فضا می بخشد. این پنجره ها به عنوان هدیه از جانب رئیس جمهور و نیز به سلطان احمد اهدا شده بود. البته لوسترهای بزرگ و چشم نوازی که در مسجد وجود دارد، نقش به سزایی در روشنایی فضا دارند.

 

 

فهرست

تاریخچه

نمای دور مسجد آبی با شش مناره آن

نمای داخل مسجد آبی

چرا به مسجد سلطان احمد مسجد آبی می گویند؟

ویژگی های مهم مسجد آبی

مسجد سلطان احمد استانبول، شاهکار معماری عثمانی

بازدید از مسجد سلطان احمد

معماری

معماری داخلی مسجد سلطان احمد

جاذبه های اطراف مسجد کبود

قوانین ورود به مسجد آبی استانبول

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری مسجد سلطان احمد

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 54 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

\"پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید