پاورپوینت معماری بازار ارومیه

پاورپوینت معماری بازار ارومیه

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 94 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 7 می 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار ارومیه

پاورپوینت معماری بازار ارومیه ppt در 40 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

ارومیه یکی از کلان شهر های ایران است که در شمال غربی در منطقه آذربایجان واقع شده است. ارومیه که مرکز استان آذربایجان غربی است دومین شهر پر جمعیت در شمال غرب کشور محسوب می شود. ارومیه در غرب دریاچه ارومیه با ۱۳۳۲ متر، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار دارد.

بازار ارومیه مربوط به دوره صفوی است و در ارومیه، در بافت قدیمی این شهر، مابین خیابان امام و بعثت واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۶۲ با شماره ی ثبت ۱۶۳۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

 

قدمت بازار ارومیه

قدمت بازار ارومیه به دوره ی صفویان می‌رسد. کنیسه ی مربوط یهودیان منطقه نیز در محدوده ی این بازار قرار گرفته‌است. بازار ارومیه معماری ساده‌ای داشته و تاق‌ها، چشمه‌ها و گنبدهای مختلفی را در خود جای داده‌است. این بازار دارای تیمچه‌ها، حمام‌ها، سراها و مسجدهای مربوط به دوران زندیان و قاجاریان است.

 

بازار ارومیه

بازار ارومیه همانند دیگر بازارهای سنتی ایران در مجموعه بافت قدیمی شهر قرار گرفته است. این بازار که بر اساس نیازهای اجتماعی و اقتصادی مردم ارومیه در عصر خود شکل گرفته، دارای معماری خاصی است که با اندک تفاوت‌هایی که بر گرفته از فرهنگ هر گوشه از ایران است، تقریبا در تمامی بازارهای سنتی ایران وجود دارد. بازارها زبان گویای فرهنگ شهرهای مختلف ایران هستند، بازار ارومیه نیز از این خصوصیت به دور نیست. این بازار که آن را حاصل ذوق هنری و معماری ایرانی-آذری دانسته‌اند، یکی از شناخته‌‌شده‌ترین جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌‌شود و همواره یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی در ایران بوده است.

 

معماری بازار ارومیه

معماری بازار ارومیه در مقایسه با سایر بازارها، چون در دوران صفویه ساخته شده است، بسیار ساده است. جذابیت معماری صفوی در سادگی این معماری است. سقف های گنبدی پشت سر هم در واقع بازار ارومیه را بوجود آورده است. طاق‌ ها، گنبد ها و روزنه ‌های متعددی در بازار ارومیه جای گرفته اند. هنگام بازدید از بازار امروز شما هیچ موردی از گچ‌بری، کاشی‌کاری، نقاشی روی دیواره‌ ها و طاق‌ ها را نخواهید دید. بازار بشکل مستطیلی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۳۰۰ متر با استفاده از آجر و مقدار کمی چوب ساخته شده است.

 

نوسازی بازار تاریخی ارومیه

بخش‌هایی از بازار ارومیه امروزه نوسازی شده است. این نوسازی به روش‌های استاندارد انجام نشده و همین امر سبب شده است که قسمت‌هایی که بازسازی شده‌اند، با قسمت‌های قدیمی تفاوت داشته باشند.

 

 

فهرست

مقدمه

قدمت بازار

بازار ارومیه

ویژگی ها

معرفی بازار ارومیه

مشخصات بازار ارومیه

نکات مهم ویژگی ها

اهمیت این بازار

نوسازی بازار

تاریخچه بازار ارومیه

معماری بازار ارومیه

سرا ها و تیمچه‌ ها

راسته‌های بازار

نگاهی به معماری و کارکرد مجموعه بازار ارومیه

معرفی مغازه‌های بازار تاریخی ارومیه

ثبت در فهرست آثار ملی

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری بازار ارومیه

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 40 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار ارومیه

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید