پاورپوینت معماری بازار اردبیل

پاورپوینت معماری بازار اردبیل

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 103 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 آوریل 2021

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری بازار اردبیل

پاورپوینت معماری بازار اردبیل ppt در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش  تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

مقدمه

بازار تاریخی اردبیل که در قرن ششم قمری بنا نهاده شده است درست در مرکز شهر کهن اردبیل واقع شده است. این بازار تاریخی به علت عبور خیابان امام خمینی (خیابان پهلوی سابق) در نیم قرن پیش از میان بازار، به دو قسمت تقسیم شده است.

بازار اردبیل از شمال به میدان امام حسین (تازه میدان)، از جنوب به خیابان های آیت‌الله طالقانی، بلوار آیت‌الله مروج اردبیلی و میدان فجر، از شرق به خیابان آیت‌الله کاشانی و از غرب به خیابان ناصرلی صوفی منتهی می شود. همچنین مسجد جامع و مسجد اعظم اردبیل در داخل بازار اردبیل واقع شده است.

ساختار بازار اردبیل

از تقسیم‌بندی کلی بازار اردبیل می‌توان به بازار بقالان، قصابان، خراطان، سراجان، قیصریه، چاقوفروشان، کلاه‌دوزان و بسیاری سرای دیگر اشاره کرد. مجموعه کنونی بازار معرف آثاری از دوره صفویه و قاجاریه و شامل راسته اصلی بازار، راسته پیر عبدالملک، راسته قیصریه، راسته کفاشان، راسته غلامان، بازار زرگران، سراجان، پنبه‌فروشان، مسگران، چاقوسازان، آهنگران، سرای خشکبار (حاجی میرزا)، سرای گلشن، سرای وکیل، سرای نو یا زنجیرلو، سرای حاج احمد، سرای حاج شکر، سرای مجیدیه، سرای امام جمعه، سرای دوگچی و تیمچه زنجیرلی است.

معماری بازار اردبیل

بنای امروز این بازار آثاری از دوره صفویه و قاجاریه را معرفی می کند و از راسته اصلی بازار، راسته پیر عبدالملک، راسته کفاشان، راسته قیصریه، بازار زرگران، سرای گلشن، راسته غلامان، چاقوسازان ، سراجان، پنبه ‌فروشان، مسگران،  آهنگران، سرای خشکبار (حاجی میرزا)، سرای وکیل، سرای نو یا زنجیرلو، سرای حاج احمد، سرای حاج شکر، سرای مجیدیه، سرای امام جمعه، سرای دوگچی و تیمچه زنجیرلی تشکیل شده است.

فهرست

بازار اردبیل

موقعیت بازار اردبیل

ساختار بازار اردبیل

ظرفیت ثبت جهانی بازار اردبیل

معماری بازار اردبیل

روشنایی بازار اردبیل

معماری راسته بازار اردبیل

بناهای تاریخی اطراف راسته بازار

عنوان: پاورپوینت معماری بازار اردبیل

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 44 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های این پاورپوینت

پاورپوینت معماری بازار اردبیل

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید