پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا

پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 205 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 ژوئن 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا

پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

آرامگاه بوعلی سینا بنای یادبود ابن سینا فیلسوف، دانشمند و طبیب ایرانی است که در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده‌است و این اثر در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 

 

تاریخچه آرامگاه بوعلی سینا

بنای قبلی آرامگاه بوعلی سینا در زمان قاجاریه ساخته شده بود. این مقبره به دستور دختری به نام نگار، نوه فتحعلی شاه قاجار بنا شد. مقدمات ساخت بنای کنونی در سال ۱۳۲۲ خورشیدی فراهم شد که محمدرضا شاه پهلوی شخصاّ یکصد هزار تومان برای ساخت آرامگاه گذاشت و انجمن آثار ملی نقشه ساختمان آرامگاه را به مناقصه گذاشت. مناقصه را مهندسین ایرانی بردند.طرح آرامگاه را مهندس هوشنگ سیحون به سبک معماری دوره و سده‌ای که بوعلی سینا در آن می‌زیسته از روی قدیمی‌ترین بنای تاریخ دار اسلامی یعنی برج گنبد قابوس در شهر گنبد کاووس اقتباس کرد.

انجمن آثار ملی سپس از راه فروش تمبر و جلب کمک‌های دیگر گردآوری بقیه هزینه را تأمین و بنای آرامگاه را آغاز کرد.در ۲۲ اسفند ۱۳۲۶ به پیشنهاد وزارت فرهنگ (در زمان وزارت دکتر علی‌اکبر سیاسی) هیئت وزیران برای ساخت آرامگاه اجازه داد در سه نوبت به فاصله سه ماه، هر بار سیصد هزار بلیط بخت‌آزمایی به بهای دو تومان فروخته شود و دو سوم درآمد به دست آمده، هزینه جشن هزاره ابوعلی سینا و ساخت آرامگاه او شود.

 

 

معماری آرامگاه ابوعلی سینا

بنای آرامگاه ابوعلی سینا به دو سبک ایران باستان و ایران بعد از اسلام ساخته شده است. المان هایی که در ساخت این آرامگاه به کار گرفته شده است الهام از برج گنبد قابوس، باغچه هایی که در محوطه ی این آرامگاه ساخته شده اند نیز نمونه ای از باغ های ایرانی هستند و آب نمای آن هم متاثر از حوض خانه های سنتی هستند. معماری آرامگاه ابوعلی سینا در همدان مهندس سیهون بوده که در ساخت وی می توانیم نشانه هایی از عصر ابن سینا و تکامل فن آوری های جدید را مشاهده کنیم.

در قسمت زیرین، نمایی از بناهای مصر، ایران و یونان قدیم را نشان داده و در قسمت بالایی روش معماری گنبد قابوس را نشان داده است. یکی از تفاوت‌های ظاهری آرامگاه ابن سینا با گنبد قابوس تعداد ستون هایی است که در دو بنا دیده می شود؛ گنبد قابوس ده ستون و آرامگاه ابن سینا دوازده ستون دارد که البته آن هم دلیل خاص خود را دارد. دوازده ستون آرامگاه نشانگر ۱۲ دانشی هستند که ابن سینا بر آن ها مسلط بوده است. تفاوت دوم در فاصله‌ بین ستون‌ ها مشهود است؛ حد فاصل ستون ها در بنای آرامگاه ابن سینا باز هستند؛ اما این فاصله در گنبد قابوس کاملا پوشیده و بسته دیده می شود. از نظر ابعاد نیز این دو بنا با هم تفاوت دارند و آرامگاه ابو علی سینا تقریبا نصف ابعاد گنبد قابوس است.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه

مشخصات بنا

آرامگاه بوعلی سینا

موقعیت جغرافیایی

ابن سینا کیست؟

آرامگاه ابن سینا

زمان ساخت مقبره‌ی کنونی ابن سینا

مقبره ابن سینا

گنبد قابوس

جمجمه‌ی ابن سینا

آرامگاه ابن سینا

ویژگی‌های بنای آرامگاه

معرفی آرامگاه ابوعلی سینا

کتابخانه ابوعلی سینا در همدان

معماری آرامگاه ابوعلی سینا در همدان

تندیس ابو علی سینا

کتابخانه

موزه ابن سینا

محوطه آرامگاه

تصویر پلان ها

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت معماری ارامگاه ابوعلی سینا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید