پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار

پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار

دسته بندی:

قیمت: 32900 تومان

تعداد نمایش: 159 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار

پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار ppt در 47 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

چکیده

اصولا بناهای یادبود که خاطره افراد برجسته و با شخصیت را زنده می دارد همیشه در میان مردم جهان بوده و هست، و یک نوع قدردانی از گذشتگان و تشویق برای آیندگان در آن کار نهفته است، وجود این گونه بناها یک سند تاریخی بر وجود این شخصیت ها و برنامه و تاریخشان است، می توان گفت که تاثیر یکپارچه فرهنگ ایرانی در دوره های مختلف یکی از دلایل این تداوم سنت هاست. اهمیت معماری آرامگاهی مرهون ارتباط تنگاتنگ با فرهنگ عامه است.

این گونه معماری ارتباط مستقیم با جهان بینی ایدیولوژی و اقتصاد جامعه خود دارد. توجه به معماری آرامگاهی را می توان معلول دو عامل: حب ذات و اعتقاد به جهان بعد از مرگو در دوره های بعد ارادت و علاقه دوستداران شخص متوفی دانست. در مورد ارادت و علاقه شخص متوفی هیچ سنت آرامگاهی را همچون ایران نمی توان یافت که از چنین عمر دراز و مقبولیت عامه برخوردار باشد که همچنان بعد از سالیان دراز پابرجاست.

در این خصوص می توان بنای آرامگاه بوعلی در همدان و نیز آرامگاه نادرشاه افشار را از زبان استاد سیحون با بررسی اندیشه های ایشان، علت، طرز تفکر و نحوه ساخت این بناها، یاد نمود. در این مقاله سعی شده است تا با روش بررسی تطبیقی نقش و تاثیر این فرهنگ کهن، در طراحی های آرامگاه بوعلی سینای همدان و نیز مقبره نادرشاه با توجه به تاریخ بناهای آرامگاهی در ایران مورد بررسی و پژوهش قرار بدهیم.

 

تاریخچه آرامگاه نادرشاه افشار

نادر شاه فرمان داد که در سال 1145 هجری قمری آرامگاه کوچکی در بالای خیابان مشهد برایش بسازند. اما در اواخر دوره قاجار، قوام السلطنه دستور داد که آرامگاه جدیدی برای نادر بسازند و استخوان هایش را به تهران منتقل کنند. مقبره ای که امروزه آن را به عنوان آرامگاه نادر شاه می شناسیم در سال 1335 هجری شمسی توسط مهندس هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد.

مهندس سیحون یکی از طراحان مشهور و زبردست ایرانی است که طرح ها زیادی از او به یادگار مانده است. او معمار، طراح، نقاش و مجسمه ساز سرشناس و نامداری بود. استاد سیحون مدتی نیز رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بودند. سیحون در زمان حیات خود توانسته بود لقب مرد بناهای ماندگار را به خود اختصاص دهد. وی در سال 1393 هجری شمسی در ونکور کانادا چشم از جهان فرو بست.

پس از طراحی آرامگاه نادر شاه در سال 1335، ساخت این بنا در سال 1336، به فرمان محمد رضا شاه پهلوی و به همت انجمن آثار ملی ایران در باغ نادری آغاز و در سال 1342 به اتمام رسید.

 

فهرست

چکیده

نادر شاه که بود

سرگذشت نادر شاه افشار

تاریخچه آرامگاه نادر

آرامگاه نادر شاه افشار

طراحی و معماری این بنا

دوران پهلوی اول

دوران پهلوی دوم

دوران جمهوری اسلامی

مجموعه باغ موزه نادری

همه چیز برگرفته از زندگی نادرشاه است

طرح آرامگاه نادرشاه

نمای بنا

قرنیز عظیم روی ستون های آرامگاه

ابتکار هوشنگ سیحون  در آرامگاه نادرشاه

طاق روی ستون

تصویر پلان

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 47 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلاید های پاورپوینت

پاورپوینت معماری آرامگاه نادر شاه افشار

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید