پاورپوینت معماری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

پاورپوینت معماری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

دسته بندی:

قیمت: 33900 تومان

تعداد نمایش: 129 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

پاورپوینت معماری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ppt در 45 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

چکیده

قدرت و نجابت معماری صفوی بی شک به بهترین صورتی در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تجلی کرده، که یکی از بزرگترین مقابر جهان و مجموعه ای از آرامگاه های بزرگان، مشایخ و سلاطین صفوی و فضاهای آیینی و عبادی در دو سبک آذری و اصفهانی است که نخستین بار شاه تهماسب آن ها را به صورت مجموعه ی واحدی در آورد و بعدها شاه عباس بناهای مهم دیگری به این مجموعه افزود و باعث اصلاحاتی در آن شد. سابقه ی بخش هایی از این بنا به دوره ی خود شیخ صفی الدین اردبیلی، عارف شهیر ایران و فرزندان وی، شیخ صدرالدین موسی و سلطان علی معروف به خواجه علی سیاهپوش می رسد. به طور کل، اهمیت این مجموعه تاریخی در ارتباطی که با سلسله ی خاندان سلاطین صفویه دارد، جلوه گر می شود.

 

 

معرفی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اردبیل است که از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری و سال های پس از آن بوده و پس از وفات شیخ، به وسیله فرزند وی پایه گذاری شد و شاه عباس بناهای مهمی به این مجموعه افزود و اصلاحاتی در آن انجام داد. بهترین توصیف از این بقعه در سفرنامه های اروپاییانی چون آدام اولئاریوس، پیترو دولا واله و تاورنیه آمده است. مجموعه بقعه شیخ صفی الدین، به وسیله صدرالدین موسی (۷۰۴-۷۹۳ق) تأسیس شد.

 

 

تاریخچه مقبره

اما احتمالا وسیع ترین تغییرات مربوط به دوره شاه طهماسب است. برج های مقبرهای منفرد که با افزودن بناها و حیاطهایی میانشان (به صورت مجموعه ای که به شکل کنونی می بینیم) در آمده است (همانجا). سقوط دولت صفویه، آغاز ویرانی و خرابی بقعه بوده است و جنگ های ایران و روس در دوره قاجاریه این ویرانی ها را تشدید کرد و بلایای طبیعی همچون زلزله بر خرابی آن افزود.

 

 

سبک و معماری و تزیینات چینی خانه

چینی خانه، به لحاظ سبک معماری و تزیینات، از نفیس ترین و شگفت انگیزترین شاهکارهای هنر معماری ایران در قرن یازدهم هجری در شهر اردبیل به حساب می آید. این عمارت گنبددار، در سمت شرق تالار دارالحفاظ به شکل کاملا نامتقارن بنا شده و با دو ورودی باریک با دارالحفاظ ارتباط پیدا می کند. داخل بنا، به شکل اتاق چهار گوشی به قطر ۱۸ متر است که در هر یک از اضلاع آن، یک تورفتگی چند وجهی ایجاد کرده و بدین ترتیب، چهار طاق نمای نیم هشت گوش را به وجود آورده است.

 

 

فهرست

چکیده

معرفی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

مقبره خانوادگی صفویه

تاریخچه مقبره

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

وضعیت کنونی بقعه

مسجد جنت سرا

قندیل خانه

چینی خانه

سبک و معماری و تزیینات چینی خانه

هنر خاتم کاری، معرق و منبت کاری

گنجینه کتاب مجموعه شیخ صفی

قندیل خانه

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 45 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید