پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا منظومه خورشیدی

پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا منظومه خورشیدی

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 128 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا منظومه خورشیدی

پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا خورشیدی شامل 24 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

منظومه خورشیدی یا منظومه شمسی چیست و چگونه تشکیل شده است؟ حدود ۴.۶ میلیارد سال پیش با تولد خورشید، منظومه شمسی نیز پدید آمد. منظومه شمسی ناحیه‌ای از فضای گسترده کیهان است که در آن ناحیه، تمام سیاره‌ها و دیگر اجرام، تحت تاثیر جاذبه یا گرانش قدرتمند خورشید، حول آن در گردش هستند و متناسب با فاصله‌شان از نور خورشید تاثیر می‌پذیرند.

این منظومه فقط یک ستاره دارد که همان خورشید است. اما ۸ سیاره، بیش از ۲۰۰ قمر و هزاران سیاره کوتوله و میلیون‌ها سیارک حول خورشید در گردش هستند. عالم، میلیارد‌ها منظومه ستاره‌ای دارد که منظومه ما تنها یکی از آن‌ها است. در این مبحث، با جزییات بیشتری توضیح می‌دهیم که منظومه شمسی چیست و چگونه شکل گرفته است.

منظومه شمسی چیست

منظومه خورشیدی یا منظومه شمسی ناحیه‌ای در فضا با مرکزیت خورشید است که سیاره‌ها، قمرها و تمام دیگر اجرام آن ناحیه تحت تاثیر مستقیم نیروی گرانش خورشید به‌دور آن می‌چرخند و کم‌وبیش از نور خورشید تاثیر می‌پذیرند. این منظومه، جزء بسیار کوچکی از کهکشان غول‌پیکر راه شیری محسوب می‌شود و البته تنها منظومه عالم نیست. کیهان میلیاردها منظومه‌ ستاره‌ای (stellar system) دارد که منظومه شمسی (solar system) تنها یکی از آن‌هاست. منظومه ما ۸ سیاره، بیش از ۲۰۰ قمر و هزاران سیاره کوتوله و میلیون‌ها سیارک ریز و درشت دارد.

علاوه بر این‌ها میلیون‌ها شهاب‌واره و دنباله‌دار نیز تحت تاثیر جاذبه خورشید در نواحی دور و نزدیک منظومه شمسی حول مرکز آن یعنی خورشید در گردشند. سیاراتی را که در نقاط دیگر کیهان دور ستاره‌های دیگری غیر از خورشید می‌گردند، سیاره فراخورشیدی می‌نامند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

منظومه شمسی چیست

منظومه شمسی چگونه تشکیل شده است

ساختار منظومه شمسی

نواحی و قسمت‌های مختلف منظومه شمسی

اجسام و اجرام موجود در منظومه خورشیدی

کوتاه درباره ویژگی‌هایی منظومه خورشیدی

عنوان: پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا منظومه خورشیدی

تعداد صفحات : 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت معرفی منظومه شمسی یا خورشیدی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید