پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن

پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن

دسته بندی:

قیمت: 19000 تومان

تعداد نمایش: 22 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 فوریه 2024

به روز رسانی در: 19 فوریه 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن

پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن در 20 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان رشته علوم انسانی  و همچنین سایر افرادی به علوم انسانی علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید..

بخشی از متن:

منزلت، به پایگاه اجتماعى یک فرد در یک گروه و یا به رتبه یک گروه در مقایسه با گروه‌هاى دیگر، اطلاق مى‌شود. همین پایگاه منزلتى فرد است که حقوق و مزایاى یک شخص را معین مى‌کند. نقش، به آن رفتارى اطلاق مى‌شود که دیگران از دارنده یک منزلت معین انتظار دارند. نقش‌هاى مناسب به‌عنوان بخشى از فراگرد اجتماعى‌شدن، به فرد آموخته مى‌شوند و سپس ملکه ذهن او مى‌شوند. منزلت اجتماعی قضاوتی است.

 که به موجب آن جامعه حیثیت و محبوبیت بیشتری به فلان موقعیت یا به فلان پایگاه اجتماعی میدهدو به طورکلی آنها را به هها و پایگاه های اجتماعی دیگر ترجیح  میدهد.نظریه پردازانی همچون دورکیم، پارسونز   و گیدنز؛  در پی تدقیق ماهیت منزلت اجتماعی و شناسایی و معرفی عوامل مؤثر بر آن بر آمده اند. این اندیشمندان جامعه شناس، اغلب منزلت اجتماعی را مترادف با  پایگاه های اجتماعی  تلقی میکنند و آن را جایگاهی میدانند که فرد در گروه یا در مرتبه و موقعیت اجتماعی یک گروه، کسب میکند و بر اساس آن از برخی مزایا و ویژگی ها،  برخوردار میگردد.

 اما مؤلفان و محققان متأخر منزلت اجتماعی را نوعی شأن، اعتبار، عزت و احترامی میدانند که جامعه برای افراد یک گروه، یا نهاد و شغل قائل میشوند. اسکینر، نیز تعریفی کمابیش شبیه تعریف بروئن، پیرامون شأن و منزلت به دست میدهد. به زعم او شأن، اعتبار و حرمتی است که افراد جامعه برای گروههای مختلف قائل هستند و بر اساس آن، از آنان انتظار رفتارهای خاصی را دارند.

فهرست:

تعریف منزلت و نقش

شیوه‌های ایفای نقش

فشار نقش

تعارض نقش

انتظارات متناقض از فرد (در یک نقش)

نقش نمایشی

انواع اصطلاح های پایگاه و نقش

عنوان: پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 20 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت فصل چهارم منزلت و نقش کتاب درآمدی به جامعه شناسی بروس کوِئن

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید