پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست

پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 120 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 آوریل 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست

پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یک سیستم رایانه ای برای دریافت، ذخیره سازی، بررسی و نمایش داده های مرتبط با داده های روی سطح زمین است. GIS می تواند انواع متفاوتی از داده را روی یک نقشه نمایش دهد. این ویژگی کارشناسان را قادر می سازد تا الگوها و روابط را آسان تر دیده، تجزیه و تحلیل کرده و درک کنند.

در یک مفهوم کلی این اصطلاح هر نوع سیستم اطلاعات را که اطلاعات جغرافیایی را ادغام، ذخیره سازی، ویرایش، تجزیه و تحلیل، به اشتراک گذاری و نمایش می دهد توصیف می‌کند. نرم افزارهای GIS ابزارهایی هستند که به کاربران امکان پرس و جوهای تعاملی، تجزیه و تحلیل داده های مکانی، ویرایش داده ها در نقشه و ارائه نتایج تمام این عملیات ها را می دهند.

به کمک تکنولوژی GIS کارشناسان می توانند مکان پدیده های مختلف را به منظور کشف ارتباط بین آنها مقایسه کنند. برای مثال با استفاده از GIS، یک نقشه می تواند شامل سایت های آلاینده مانند پمپ بنزین ها و سایت های حساس به آلایندگی مانند تالاب ها باشد. چنین نقشه ای به کارشناسان کمک می کند تالاب هایی را که در معرض بیشترین خطر هستند شناسایی کنند.

GIS می تواند از هر نوع اطلاعات دارای مکان استفاده کند. مکان می تواند به اشکال گوناگون بیان شود، مانند عرض و طول جغرافیایی، آدرس یا کدپستی. انواع گوناگونی از اطلاعات توسط GIS قابل مقایسه و تفکیک هستند. این سیستم می تواند داده هایی پیرامون مردم، مانند جمعیت، درآمد و یا سطح تحصیلات را در برگیرد. همچنین می تواند اطلاعاتی پیرامون زمین مانند مکان جوی ها، انواع پوشش های گیاهی، و انواع خاک را شامل شود. همچنین می تواند شامل اطلاعاتی مانند موقعیت کارخانجات، زمین های کشاورزی و مدارس یا زهکش های فاصلاب شهری، جاده ها و خطوط انتقال نیرو باشد.

GIS و داده ها

داده ها در اشکال متنوعی قابل ورود به GIS هستند. داده هایی که هم اکنون به شکل نقشه هستند می توانند در یک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) وارد شوند که شامل اطلاعاتی نظیر موقعیت رودخانه ها و جاده ها، تپه ها و دره ها است. داده های دیجیتال یا کامپیوتری نیز می توانند وارد GIS شوند. داده های جمع آوری شده توسط ماهواره ها که کاربری زمین را نشان می دهند – موقعیت مزارع، شهرها و جنگل ها – مثالی از این نوع داده ها است. GIS همچنین می تواند داده هایی در شکل جداول (مانند جمعیت) را نیز شامل شود. فناوری GIS روی هم گذاری تمامی این انواع مختلف اطلاعات را در یک نقشه فارغ از منبع و فرمت اولیه آنها میسر می سازد.

ورود اطلاعات به GIS را Data Capture می نامند. داده هایی که هم اکنون به شکل دیجیتال موجود هستند مانند عکس های ماهواره ای و اکثر جداول، می توانند به سادگی در GIS بارگذاری شوند. نقشه ها باید اسکن شوند و یا به اطلاعات دیجیتال تبدیل شوند.

GIS باید اطلاعات نقشه ها و منابع متنوع را هم تراز کند، تا با یکدیگر منطبق شوند. یکی از دلایل ضرورت این کار این است که نقشه ها مقیاس های متفاوتی دارند. مقیاس رابطه ای است بین یک فاصله روی نقشه با فاصله حقیقی آن روی زمین. GIS اطلاعات منابع متفاوت را به گونه ای ترکیب می کند که همگی دارای یک مقیاس باشند.

گاهی GIS باید داده ها را دستکاری کند چرا که نقشه های مختلف سیستم های تصویر مختلفی دارند. یک سیستم تصویر روشی است برای انتقال اطلاعات از سطح منحنی زمین به یک سطح مسطح مثل کاغذ یا نمایشگر رایانه. هیچ سیستم تصویری نمی تواند حقیقت سطح منحنی زمین را به صورت کامل و بی نقص کپی کند. سیستم های تصویر متفاوت این کار را به روش های متفاوتی انجام می دهند، اما نتیجه همه آنها مقادیری اعوجاج است. برای انتقال یک سطح ۳ بعدی منحنی شکل به سطح مسطح به ناچار نیازمند کشیدگی برخی بخش ها و فشردگی سایر بخش ها هستیم.

یک نقشه از جهان هم می تواند اندازه صحیح کشورها را نشان دهد و هم شکل صحیح آنها را، اما نمی تواند هر دو را همزمان انجام دهد. GIS داده ها را از نقشه هایی که با استفاده از سیستم های تصویر متفاوت تهیه شده اند استخراج و آنها را ترکیب می کند. بنابراین اطلاعات می تواند با استفاده از یک سیستم تصویر مشترک نمایش داده شوند.

 و …

فهرست مطالب

مقدمه

GIS و داده ها

نقشه های GIS

تاریخچه توسعه سیستم اطلاعات جغرافیایی

تکنیک ها و فناوری GIS

مرتبط کردن اطلاعات از منابع متفاوت

عنوان : پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 30

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید