پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست

پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 246 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست

پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست شامل 32 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

گاز یونیزه شده را پلاسما می‌نامند. در علم نجوم و فیزیک، پلاسما یکی از چهار حالت رایج ماده است. مواد در طبیعت معمولا جامد، مایع، گاز یا پلاسما هستند. اتم‌های هر عنصر در حالت جامد، مایع یا گاز تعداد الکترون‌ها و پروتون‌های برابری دارند. اما اگر همه یا بخشی از الکترون‌ها از اتم جدا شوند، ماده به‌حالت پلاسما درمی‌آید. فرآیند جدا شدن الکترون از اتم، یا اضافه شدن الکترون‌های بیشتر به اتم، یونیزاسیون نام دارد و به اتمی که الکترون از دست داده یا الکترون اضافی کسب کرده است، یون می‌گویند. در مبحث پلاسما، یونیزاسیون نوع نخست، یعنی جدا شدن الکترون از اتم مدنظر است.

برای این‌که الکترون‌ها از اتم‌های‌شان جدا شوند، باید انرژی فراوانی بر آن‌ها اعمال شود. یکی از راه‌های تولید این انرژی، افزایش دما است. برای این‌که پلاسما بتواند حالت خود را حفظ کند، انرژی موردنیاز آن پیوسته باید تامین شود.

در حالت عادی، وقتی دما از حدود معینی بالاتر رود، مواد تبخیر می‌شوند و به حالت گاز درمی‌آیند. اما اگر دما بسیار بیشتر افزایش پیدا کند، گاز داغ‌تر می‌شود و جنبش اتم‌های گاز شدت می‌گیرد و درنتیجه، با شدت بیشتری با هم برخورد می‌کنند. در اثر این برخوردهای شدید، برخی از الکترون‌ها از اتم‌های‌شان جدا می‌شوند و نتیجتاً ماده از حالت گاز به حالت پلاسما تغییر می‌یابد. پلاسما رایج‌ترین حالت ماده در عالم است. اکثر مواد در کهکشان‌ها و سحابی‌ها و ستارگان و حتی در بخش‌هایی از هواکره یا جو زمین حالت پلاسما دارند. پلاسما را حالت چهارم ماده نیز می‌گویند. بسیاری از اخترفیزیک‌شناسان معتقدند که پلاسما ابتدایی‌ترین حالت ماده بود که بلافاصله پس از مهبانگ تشکیل شد. در ادامه با جزییات بیشتری بیان خواهدشد که حالت ماده پلاسما چیست و مواد چگونه به حالت پلاسما درمی‌آیند.

تغییر حالت ماده از گاز به پلاسما

ایجاد حالت ماده پلاسما از یک اصل ساده فیزیکی ناشی می‌شود: وقتی به ماده انرژی اعمال می‌شود حالت ماده تغییر می‌یابد؛ ابتدا از حالت جامد به حالت مایع و سپس از حالت مایع به حالت گاز تبدیل می‌شود. اگر انرژی بیشتری به ماده گازی اعمال شود، اتم‌های گاز یونیزه می‌شوند و به پلاسما تغییر حالت می‌دهند. پس طبیعتا انرژی و دمای مواد در حالت پلاسما بیش از دیگر حالت‌های ماده است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تغییر حالت ماده از گاز به پلاسما

تفاوت ساختار اتم در حالت عادی و حالت پلاسما چیست

ویژگی‌های پلاسما چیست: تفاوت پلاسما با گاز

انواع پلاسما: طبیعی و مصنوعی

پلاسمای طبیعی چیست

پلاسمای مصنوعی چیست

کاربردهای پلاسما چیست

حالت ماده پلاسما چیست و با گاز چه تفاوتی دارد

عنوان: پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست

تعداد صفحات : 32

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت حالت ماده پلاسما چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید