پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز

پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 63 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 5 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز

پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز شامل 21 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

روحانیت شیعه تاکنون فراز و فرودهای زیادی داشته است. روحانیت از عهد صفویه به این طرف، یکی از گروههای با نفوذ سیاسی-اجتماعی به شمار می‌رفته و در مقایسه با دیگر گروههای اجتماعی از شأن و حقوق قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است. با روی کار آمدن رضا شاه و نوسازی که در دستور کار خود قرار داد، نفوذ روحانیون در صحنه سیاسی – اجتماعی ایران کم رنگ شد؛ ولی دوباره با برکناری رضا شاه، فضای باز سیاسی ایجاد ‌شد و روحانیون بخشی از نفوذ از دست رفته خود را مجددا به دست ‌آوردند.

در جریان 15 خرداد 1342 و شروع نهضت امام خمینی، روحانیون به طور جدی وارد صحنه سیاسی شدند. حوادث و اتفاقاتی که در سال 56 به وجود آمد، از اواسط سال 56 روحانیون طرفدار امام در تهران در میان خود تشکلی به نام «جامعه روحانیت مبارز تهران» به وجود آوردند ، که افرادی همچون: استاد مطهری، آیت الله خامنه‌ای، دکتر بهشتی، دکتر مفتح، دکتر باهنر، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله جنتی، آیت الله مشکینی و … در آن به فعالیت پرداختند.

اساسنامه این گروه در سال 57 نگاشته شد و برای تأیید نزد امام خمینی ارسال گردید. همچنین در زندان، برخی از روحانیون مبارز دیگر همچون آیت الله منتظری و هاشمی رفسنجانی آن را تأیید کردند.

اهداف و خط مشی جامعه روحانیت مبارز

هدف و خط مشی جامعه روحانیت مبارز، 1- پاسداری مکتبی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، 2- تقویت کلیه سازمان‌ها و نهادهای انقلابی، 3- هماهنگی و تمرکز بین اسلام و روحانیت، 4- نظارت بر جریانات کشور، 5- برقراری روابط منظم با مراکز خبری و تبلیغی، 6- فعال کردن مساجد، مراکز اسلامی و تبلیغی و 7- ایجاد مرکز تحقیقات دینی و فرهنگی، اعلام شده بود.

نقش جامعه روحانیت مبارز در شکل گیری انقلاب

جامعه روحانیت مبارز نقش مهمی در تحکیم رهبری روحانیت در جریان گسترش انقلاب ایفا نمود. این تشکیلات که مرتباً از طریق استاد مطهری و دکتر بهشتی با امام خمینی در ارتباط بود، علاوه بر مشاوره با امام، نقش بازوی اجرایی انقلاب را نیز بر عهده داشت. برپایی تظاهرات و راهپیمایی، برگزاری مجالس یادبود و گرامیداشت شهدا، اعلام عزای ملی، دعوت به میتینگها، تعطیل عمومی، ایجاد و برنامه‌ریزی کمیته تنظیم اعتصابات، کمیته استقلال از امام خمینی(ره)، بخشی از فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز بود.

جامعه روحانیت مبارز همچنین نقش بسیار مهمی را در شورای انقلاب ایفا کرد. این شورا که 22 دی ماه 57 اعلام موجودیت کرد، مرکب از افراد مورد تأیید امام خمینی بود که اکثر آنها از جامعه روحانیت مبارز بود. این شورا دو وظیفه اصلی را بر عهده داشت: یکی تصویب قوانین مورد نیاز کشور و دیگری اجرای آن.

هدف از تشکیل این گرایش سیاسی حمایت و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی، التزام به اصل ولایت فقیه، حمایت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ارکان آن، حفاظت از اصول و موازین شرع مقدس اسلام عنوان شده است. این اهداف همگی در راستای نقش رهبری روحانیت و با تأکید بر اصل همراهی دین و سیاست در نظام سیاسی ایران قرار دارد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف و خط مشی جامعه روحانیت مبارز

نقش جامعه روحانیت مبارز در شکل گیری انقلاب

کارکردهای جامعه روحانیت مبارز بعد از انقلاب

مواضع و دیدگاههای جامعه روحانیت مبارز

گرایشات سیاسی

گرایش اقتصادی

گرایش فرهنگی

عنوان : پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت جامعه روحانیت مبارز

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید