پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی

پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 67 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 13 سپتامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی

پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

جامعه‌ی تعلیمات اسلامی توسط حاج شیخ‌عباسعلی اسلامی، یکی از فعالان فرهنگی و سیاسی، برای فعالیت‌های تبلیغی و دینی علیه سیاست‌های ضدمذهبی پهلوی تأسیس شد. آموزش اصول و مبانی اسلامی، رکن اصلی و اساسی در تعلیم و تربیت مدارس جامعه‌ی تعلیمات اسلامی بود. که توانست در طول سه دهه فعالیت صاحب بزرگ‌ترین مدارس زنجیره‌ای غیر دولتی در زمان پهلوی دوم شود.

عباسعلی قرائتی سبزواری، معروف به اسلامی در سال 1275هـ.ش در شهر سبزوار یکی از شهرهای شمال غربی استان خراسان به‌دنیا آمد. پدرش شیرازی الاصل و از ترکان قشقائی و مادرش از طوایف بختیاری بود. اجداد وی در دوره‌ی فتحعلی شاه از نواحی بختیاری به سبزوار تبعید شده بودند. وی در پنج سالگی به مکتب رفت و دروس مقدماتی را فرا گرفت.

در سال 1290هـ.ش جهت ادامه‌ی تحصیل به مشهد رفت و از محضر اساتیدی همچون، آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی، آیت‌الله آقازاده کفایی و آیت‌الله آقاحسین قمی بهره برد و پس از مدتی به سبزوار برگشت و دو مجلس درس در مسجد جامع برقرار کرد و به تعلیم توضیح‌المسائل و قرائت قرآن پرداخت در سال 1305 به‌همراه عده‌ای راهی عراق شد و در شهرهای نجف، کربلا، سامرا، از حوزه‌ی درس بزرگان آنجا به‌ویژه شیخ آقابزرگ تهرانی کسب فیض نمود و با نجم‌الحسین هندی معروف به نجم‌العلماء روحانی مشهور شهر لکنهوی هندوستان و موسس مدرس‌الواعظین آشنا شد و در سال1310 عازم ایران گردید و سه سال در شهرهای مشهد و سبزوار به نشر احکام و معارف دینی پرداخت و در سال1313 به قصد ترویج و تبلیغ و استفاده از تجربه‌ی مدرس‌الواعظین لکنهو عازم هند شد و به شهرهای رانکو، رامپور، کلکته، بنارس و بمبی مسافرت کرد و در بین ایرانیان مهاجر به تبلیغ و ترویج دین پرداخت و کتاب‌های خطی شیعه را در کتابخانه‌ی رامپور تنظیم کرد و بعد از یک سال عازم ایران شد و پس از شهریور1320 به تهران آمد و با تشکیل “جمعیت پیروان قرآن” در سال1322، هسته‌ی اولیه‌ی جامعه‌ی تعلیمات اسلامی را بنا نهاد.

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شیخ‌عباسعلی اسلامی

حاج شیخ‌عباسعلی اسلامی در کنار فعالیت فرهنگی، فعالیت‌های سیاسی نیز انجام می‌داد. اسلامی از نخستین روزهای نخست‌وزیری هژیر به مخالفت با او پرداخت و در ادمه با مشورت برخی از روحانیون به مجلس شورای ملی رفت و با درخواست پانزده نفر از وکلای مجلس، نطقی ایراد کرد و فضایی به نفع آیت‌الله کاشانی و علیه هژیر ایجاد نمود این مبارزات تا اعدام انقلابی هژیر توسط فدائیان اسلام ادامه داشت که اسلامی پس از آن دستگیر شد. اسلامی بعد از ترور شاه در 15بهمن 1327 نیز دستگیر شد. از دلایل این دستگیری، رابطه‌ی نزدیک وی با آیت‌الله کاشانی و فدائیان اسلام و سخنرانی و اقدامات مذهبی علیه رژیم بود.

فهرست مطالب

مقدمه

فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شیخ‌عباسعلی اسلامی

جمعیت پیروان قرآن

اهداف جمعیت پیروان قرآن

اساسنامه و مرامنامه‌ی جامعه‌ی تعلیمات اسلامی

فعالیت‌های جامعه‌ی تعلیمات اسلامی

سرانجام جامعه‌ی تعلیمات اسلامی

عنوان : پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت جامعه تعلیمات اسلامی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید