پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 7 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 آوریل 2024

به روز رسانی در: 20 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد در 57 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

مفهوم توسعه

توسعه جریانی است که در خود تجدید سازمان و سمت گیری متفاوت کل نظام اقتصادی اجتماعی را به همراه دارد. توسعه علاوه بر اینکه بهبود میزان تولید و درآمد را در بردارد شامل دگرگونی‌های اساسی در ساخت‌های نهادی، اجتماعی، اداری و همچنین ایستارهای و دیدگاه‌های عموم مردم است. توسعه در بسیاری از موارد حتی عادات و رسوم و عقاید مردم را نیز در بر می گیرد.

در نتیجه گیری خود از بحث توسعه، توسعه را به معنای کاهش فقر، بیکاری، نابرابری، صنعتی شدن بیشتر، ارتباطات بهتر، ایجاد نظام اجتماعی مبتنی بر عدالت و افزایش مشارکت مردم در امور سیاسی جاری تعریف می کند. از مجموع نظرات علمای توسعه، توسعه را به معنای بازسازی جامعه بر اساس اندیشه‌ها و بصیرت‌های تازه تعبیر می نماید.

این اندیشه‌ها و بصیرت‌های تازه در دوران مدرن شامل سه اندیشه علم باوری، انسان باوری و آینده باوری است. به همین منظور باید برای نیل به توسعه سه اقدام اساسی درک و هضم اندیشه‌های جدید، تشریح و تفضیل این اندیشه‌ها و ایجاد نهادهای جدید برای تحقق عملی این اندیشه ها صورت پذیرد.

تفاوت رشد و توسعه

بعضى از اقتصاددانان این دو واژه را مترادف هم دانسته اند و برخى دیگر از اقتصاددانان دهه هاى گذشته مثل آرتور لوئیس معتقدند: «اغلب اقتصاددانان در تجزیه و تحلیل روند تغییرات به واژه «رشد» اتکا مى کنند و تنها براى تنوع گاهى از کلمات پیشرفت و توسعه بهره مى گیرند» امروزه بسیارى از اقتصاددانان میان «توسعه» و «رشد» تفاوت قائل اند. در تعریف «رشد» بیشتر بر پارامترهاى اقتصادى و کمى همانند درآمد سالانه یا تولید ـ که به شکل تدریجى در بلند مدّت افزایش مى یابد تأکید مى شود; ولى در مقابل، «توسعه» تحوّلات و تغییرات فکرى و اجتماعى جامعه در حال رشد را نیز شامل مى گردد.

بنابراین، محدوده «توسعه» گسترده تر از «رشد» و همچنین یک فرآیند چند بعدى است که افزون بر بهبود میزان تولید و درآمد، شامل دگرگونى اساسى در ساختارهاى اجتماعى و ادارى نیز مى شود. همچنین از نظر هدف نیز، توسعه علاوه بر افزایش کمى محصولات و خدمات، در برگیرنده دگرگونى کیفى در بافت اجتماعى جامعه، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، فقرزدایى، ایجاد اشتغال، رفع محرومیت و تأمین رفاه عمومى و ترقّى فرهنگى است.

به تعبیر دیگر: «توسعه اقتصادى داراى مفهومى گسترده تر و همه جانبه ترى است که علاوه بر رشد کمى، چگونگى تغییرات فنى و سازمانى در کیفیّت انجام تولید و تخصیص منابع انسانى و مادّى و کاهش نابرابرى و فقر را نیز شامل مى شود. بنابراین، توسعه اقتصادى علاوه بر افزایش تولید، شرایط مساعدى در ساختمان اجتماعى و اقتصادى جامعه فراهم مى آورد که استمرار رشد اقتصادى را تضمین مى نماید».

به هر حال، آنچه را که در این نوشتار از توسعه اقتصادى مورد توجه است، همان عمران و آبادانى، فراوانى امکانات، ارتقاى سطح زندگى مردم، رشد علمى، گسترش امنیت و عدالت همراه با معنویت است

تعاریفی از توسعه

«توسعه‌ را می‌توان‌ به‌ مثابه‌ مفهومی‌ هنجارین‌ نگریست‌ زیرا شامل‌ انتخاب، تربیت‌ و تخصیص‌ ارزشها و هنجارها در جامعه‌ است. این‌ امور بر استراتژی‌ [راهبرد] توسعه‌ تقدم‌ وجودی‌ دارند و به‌ منزله‌ شالوده‌ و مبنایی‌ عمل‌ می‌کنند که‌ توسعه‌ از آن‌ نشأت‌ می‌گیرد.

فهرست:

مفهوم توسعه

تفاوت رشد و توسعه

تعاریفی از توسعه

تعریفی جامع از توسعه

توسعه در محیط های چهارگانه

محیط چهارگانه توسعه

توسعه اقتصادی

توسعه اجتماعی

توسعه سیاسی

توسعه فرهنگی

توسعه فرهنگی از دیدگاه یونسکو

نقش زنان در توسعه

آمار توسعه یافتگی زنان در خاورمیانه

زنان به عنوان مهمترین عامل توسعه انسانی

توسعه از منظر دین و قرآن

مفهوم توسعه از منظر دین

محیط های توسعه از دیدگاه دین

معیارهای ارزیابی توسعه همه جانبه از منظر دین

ویژگی های افراد توسعه یافته از دیدگاه قرآن

عنوان: پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 57 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت توسعه و مفهوم توسعه یافتگی در اقتصاد

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید