پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

دسته بندی:

قیمت: 40000 تومان

تعداد نمایش: 216 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند شامل 34 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

تلسکوپ ابزاری است که با کمک آن می‌توانیم اجرام دور آسمانی مثل سیاره‌ها، ستاره‌ها یا سحابی‌ها یا کهکشان‌ها را مشاهده کنیم. برای این منظور، تلسکوپ‌ باید امواج الکترومغناطیسی (مثلا نور مرئی) را یک‌جا جمع و متمرکز کند تا بتوان شیء موردنظر را با دقت هرچه‌ بیشتری رصد کرد. اولین تلسکوپ عملیاتی جهان در ابتدای سده ۱۷ میلادی در هلند ساخته شد. این تلسکوپ، عدسی شیشه‌ای داشت. چند دهه بعد، تلسکوپ‌های انعکاسی اختراع شدند که به‌جای عدسی، آینه داشتند. در سده ۲۰ میلادی چندین گونه‌ تلسکوپ جدید اختراع شد. در دهه ۱۹۳۰ نیز رادیوتلسکوپ‌ها اختراع شدند و سپس در دهه ۱۹۶۰ تلسکوپ‌های فروسرخ سربرآوردند. تلسکوپ‌ها فقط برای جذب نور مرئی به‌کار نمی‌روند.

مثلا بعضی از آن‌ها امواج فروسرخ و برخی دیگر حتی امواج رادیویی را جذب می‌کنند و ما با تحلیل آن امواج می‌توانیم به وجود اجرام مختلف در مناطق گوناگون کیهان پی ببریم. مثلا برخی از ستاره‌ها به‌جای نور مرئی، امواج فروسرخ منتشر می‌کنند با تلسکوپ‌های عادی نمی‌توان چنین ستاره‌هایی را رصد کرد، زیرا چشم ما نور فروسرخ را نمی‌بیند.. برای رصد این‌نوع ستاره‌ها باید تلسکوپ فروسرخ داشته باشیم؛ یعنی تلسکوپی که بتواند امواج فروسرخ را جذب و یک‌جا متمرکز کند. پس منظور از تلسکوپ انواع مختلفی از ابزارها است که هر کدام بسته به قابلیت‌هایش طول‌موج‌های خاصی از طیف الکترومغناطیسی را شناسایی می‌کند. این مطلب در ادامه با جزییات بیشتری توضیح میدهد که تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند. همچنین به انواع تلسکوپ و ساختار و نحوه کار تلسکوپ‌ها اشاره خواهدشد.

تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

مهم‌ترین بخش تلسکوپ، عدسی یا آینه منحنی و صیقلی آن است که نور دریافتی از شیء موردنظر را در یک نقطه متمرکز می‌کند. بعضی از تلسکوپ‌ها برای متمرکز کردن نور از عدسی و برخی دیگر از آینه بهره می‌برند. اما هر دو آن‌ها هدف یکسانی دارند. آن‌ها نور دریافتی از شیء را در نقطه‌ای موسوم به نقطه کانونی متمرکز می‌کنند تا ما بتوانیم آن‌ شیء را بزرگ‌تر ببینیم و جزییات آن‌را تشخیص دهیم. علم گردآوری نور با کمک آینه یا عدسی را علم نورشناسی (optics) می‌نامند. هرچه آینه یا عدسی بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری جمع‌آوری می‌کند و درنتیجه تصویر بزرگ‌تر و واضح‌تری تشکیل می‌دهد. ظاهرا اولین تلسکوپ را شخصی موسوم به هانس لیپرشی در سال ۱۶۰۸ طراحی کرد. از آن زمان تاکنون تلسکوپ‌ها بزرگتر و باکیفیت‌تر شده‌اند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

انواع تلسکوپ

تلسکوپ شکستی (انکساری) چیست و چگونه کار می‌کند

تلسکوپ‌ بازتابی چیست

تلسکوپ بازتابی نیوتنی و کاسگرین

سایر انواع تلسکوپ: زمینی و فضایی

تاریخچه تلسکوپ: ابزارهای اولیه رصد کیهان

جمع‌بندی

عنوان : پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تلسکوپ چیست و چگونه کار می‌کند

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید