پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار

پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار

دسته بندی:

قیمت: 39800 تومان

تعداد نمایش: 159 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 جولای 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار

پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در این مبحث قصد داریم به معرفی و توضیح ساده و قابل فهم سیارک ها، شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار و همینطور تفاوت‌هایی که میان آن‌ها وجود دارد، بپردازیم.

سیارک ها، شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار از مشهورترین اجرام آسمانی کیهان هستند. هرکسی در هرجای دنیا هم که باشد، احتمالا حداقل یک‌بار نام یکی از این سه جرم آسمانی را شنیده است. برای خیلی‌ها این سوال وجود دارد که این سه جرم آسمانی، چگونه بوجود می‌آیند و از آن مهتر اینکه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ با مطالعه ادامه مبحث، پاسخ هر دو سوال را به طور کاملا دقیق، علمی و در عین حال، ساده و قابل فهم خواهید یافت.

در منظومه شمسی ما، بجز سیاره‌ها و اقمار آن‌ها که معمولا بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، میلیاردها یا حتی تریلیاردها جرم آسمانی دیگر وجود دارند که در فضای بی‌کران، معلق شده‌اند. این اجرام آسمانی، کوچک‌تر از چیزی هستند که سیاره نامیده بشوند و رفتاری شبیه قمر هم ندارند. به آن‌ها سیارک، شهاب و ستاره دنباله دار گفته می‌شود. پیش از ادامه بحث به این موضوع بسیار مهم هم توجه کنید که هرچه در این مقاله گفته می‌شود، راجع به سیارک‌ها، شهاب‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار منظومه شمسی خودمان است چرا که معمولا در دنیای علم، بجز توجه به سیاره‌ها و اقمار آن‌ها، به دیگر اجرام آسمانی منظومه‌هایی غیر از منظومه شمسی خودمان، توجه چندان خاصی نمی‌شود.

سیارک چیست؟

سیارک ها (Asteroids) اجرام آسمانی نسبتا بزرگی هستند که به دور خورشید و یا به دور سیاره میزبان خودشان، درحال چرخیدن هستند. اگر جرم تمام سیارک های منظومه شمسی را با همدیگر جمع کنیم، باز هم جرم آن‌ها از قمر سیاره خودمان، یعنی ماه، کمتر است! اما با این حال، به آن‌ها سیارک، به معنای سیاره کوچک گفته می‌شود! این موضوع تنها در زبان فارسی دیده نمی‌شود و حتی در زبان انگلیسی هم بعضا به سیارک‌ها، Minor Planets یا سیاره‌های کوچک‌تر گفته می‌شود!

برخی سیارک‌ها تنها یک متر اندازه دارند اما ابعاد برخی سیارک‌های دیگر، مانند سیارک سرس (Ceres) به 950کیلومتر هم می‌رسد! سیارک سرس انقدر عظیم است که در سال 2006، به آن لقب سیاره کوتوله داده شد. دقیقا همان لقبی که به پلوتون (Pluto) که زمانی از آن به عنوان آخرین سیاره منظومه شمسی یاد می‌شد، داده شده است.

ظاهر اکثر قریب به اتفاق سیارک‌ها، شبیه سیب زمینی است! و منظورمان از سیب زمینی، یک سیب زمینی تر و تمیز هم نیست؛ منظورمان همان سیب زمینی‌های پر از پستی بلندی‌ای است که همه ما بارها و بارها آن‌ها را دیده‌ایم! دلیل این موضوع این است که سیارک‌های بسیار اندکی به حد کافی بزرگ هستند که بتوانند ظاهر کُرَوی مانند داشته باشند. درواقع چیزی که باعث کُرَوی شدن یک جرم آسمانی می‌شود، جاذبه قوی آن است. میزان قدرت جاذبه یک جرم آسمانی هم با اندازه آن جرم آسمانی، رابطه‌ای مستقیم دارد. سیارک‌های بسیار اندکی در منظومه شمسی ما وجود دارند که مانند سیاره کوتولو سرس، جاذبه‌ای چنان قدرتمند داشته باشند که آن‌ها را شبیه کُره کرده باشد.

تقریبا تمام سیارک های منظومه شمسی در منطقه‌ای بین دو سیاره مریخ و مشتری قرار گرفته‌اند. به این منطقه که شبیه دونات یا همان پیراشکی خودمان است، کمربند سیارکی گفته می‌شود. این به اصطلاح کمربند، اندکی پس از شکل‌گیری سیاره مشتری بوجود آمد. جاذبه بسیار قدرتمند سیاره مشتری، اجرام آسمانی‌ای که بی هدف در فضا سرگردان بودند را به سمت خودش کشاند و این اجرام آسمانی با برخورد به یکدیگر، تبدیل به اجرامی بزرگتر و درنهایت، سیارک شدند. هم‌اکنون میلیون‌ها سیارک در کمربند سیارکی وجود دارند.

یک تئوری دیگر هم در رابطه با کمربند سیارکی وجود دارد و آن هم این است که در گذشته، در فاصله بین مریخ و مشتری، یک سیاره دیگر هم وجود داشته اما بخاطر جاذبه عظیم مشتری، آن سیاره نابود شده و به میلیون‌ها سیارک کوچک تبدیل شده است!

اما سیارک ها چگونه بوجود آمده‌اند؟ عمر سیارک‌ها تقریبا با عمر منظومه شمسی ما (۴.۶میلیارد سال) برابر است. سیارک‌ها در واقع بقایای بجا مانده از شکل‌گیری منظومه شمسی ما هستند! در توضیح ستاره‌های دنباله‌دار، با نحوه شکل‌گیری سیارک‌ها کمی بیشتر آشنا خواهید شد!

و …

فهرست مطالب

مقدمه

سیارک چیست؟

ستاره دنباله دار چیست؟

شهاب سنگ چیست؟

تفاوت دنباله‌دار و شهاب

عنوان : پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار

تعداد صفحات : 30

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تفاوت بین سیارک، شهاب سنگ و ستاره دنباله دار

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید