پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 19 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 10 مارس 2024

به روز رسانی در: 10 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها در 62 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد و همچنین سایر افرادی به علوم اقتصادی علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

برون سپاری چیست؟

برون‌سپاری (به انگلیسی: Outsourcing) به واگذاری انجام فرایندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به یک تأمین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص گفته می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی از فعالیت‌ها یا فرایندهای کسب و کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد این عمل را برون‌سپاری می‌نامند. در بسیاری موارد در برون‌سپاری، حق تصمیم‌گیری و عوامل تولید هم به سازمان دیگر واگذار می‌شود.

امروزه رایج‌ترین نوع برون‌سپاری نیروهای کاری هستند که برای کارهای تولیدی به کشورهایی مانند هند و چین فرستاده می‌شوند. اما برون‌سپاری تنها به این نوع محدود نمی‌شود. این نوع از برون‌سپاری معمولا برون‌سپاری برون‌مرزی نامیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان خدمات مشتریان و مراکز پشتیبانی فنی تلفنی و نیز برنامه‌ریزی کامپیوتری را نام برد. خدمات سرایداری و خدمات امنیتی مثال‌هایی از کارهایی هستند که به‌طور کلی از این‌که به کشورهای دیگر واگذار شوند در امانند، چرا که برون‌سپاری بخشی از یک شرکت می‌تواند باعث رفع این نیازهای شغلی در آن شرکت و در نهایت حذف کلی آن‌ها بشود.

برون سپاری استراتژیک چیست ؟

برون‌سپاری استراتژیک به عبارت دیگر، وقتی یک کسب و کار درک می‌کند که شایستگی‌های کلیدی‌اش چیست و چه کاری را بهتر از رقبا انجام می‌دهد، ممکن است تصمیم بگیرد بخشی از فعالیت‌های دیگر را برون‌سپاری کند تا منابعش بر روی توانمندی‌های واقعی‌اش سرمایه‌گذاری شود.

تفاوت پیمان‌کاری با برون‌سپاری

سه تفاوت عمده بین برون‌سپاری و پیمانکاری

1- در برون‌سپاری فعالیت از نوع بلند مدت و دو طرفه است در حالیکه روابط پیمانکاری، مقطعی می‌باشند.

2- معمولا فعالیت‌هایی توسط پیمانکار انجام می‌شود که سازمان در زمینه آن تخصص ندارد و باید از خدمات بیرونی استفاده نماید. ولی فعالیت‌هایی که به دلایلی غیر از نبود تخصص مانند نداشتن ظرفیت، نداشتن صرفه اقتصادی به بیرون سپرده می‌شود از نوع برون‌سپاری است.

3- اتخاذ رویکرد برون‌سپاری معمولا به تجدید ساختار در سازمان می‌انجامد ولی استفاده از خدمات پیمانکاری این نتیجه را به دنبال ندارد.

روند برون‌سپاری

برون سپاری موفق را میتوان حاصل گذار از چهار مرحله دانست. در اولین مرحله شرکت به بررسی و نظارت فرآیندها، تجزیه و تحلیل کارایی آنها و ارزیابی آنچه باید برون سپاری شود، می­ پردازد. به عبارت دیگر تصمیم به برون سپاری یا تأمین داخلی یک فرآیند در این مرحله اتخاذ می­شود. پس از مشخص شدن فرآیند های قابل برون سپاری، نوبت به انتخاب تأمین کننده ای میرسد

 که صلاحیت انجام آن فرآیندها را داشته باشد. لازمه تحقق این مهم مجهز شدن به ابزاری جهت ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان مختلف است. در گام بعدی، عقد قرارداد با تأمین کننده واجد شرایط مورد بررسی قرار می­گیرد. هدف از این مرحله دستیابی سازمان به یک قرارداد برون سپاری قابل اجرا است. سرانجام، سازمان برون سپار باید بتواند بر عملکرد شرکت ارائه دهنده خدمت نظارت کرده، نتایج را ارزیابی و مسائل احتمالی پیش رو را حل و فصل نماید

فهرست:

برون سپاری چیست؟

برون سپاری استراتژیک چیست ؟

تفاوت پیمان‌کاری با برون‌سپاری

روند برون‌سپاری

دلایل تغییرات ساختاری سازمان ها

برون سپاری ابزار تغییر ساختاری سازمان ها

دلایل عمده برون سپاری

دلایل عمده عدم برون سپاری

سطوح برون سپاری

فرایند برون‌سپاری استراتژیک

انتخاب فعالیت ها برای برون سپاری

ویژگی های ارائه دهندگان خدمت جهت انتخاب

نکاتی که باید در RFP آورده شوند

ارزیابی صلاحیت ها

مقایسه قیمت و ارزیابی

انتخاب کاندید اصلی

انجام مذاکرات

عقد قرارداد برون سپاری

موارد قرارداد

پایش عملکرد

شرح وظایف مدیران بخش‌های تخصصی

شرح وظایف مدیران پروژه‌ها

طرح تغییر ساختار

عوامل موثر بر ساختار

سازگاری استراتژی ، تکنولوژی و ساختار

الگوی تحول در ساختار سازمانی

مدل تحول ریچارد دفت

انواع فرهنگ

عنوان: پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

فرمت: pptx

تعداد صفحات:  62 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید