پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 13 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 15 آوریل 2024

به روز رسانی در: 15 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران در 26 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

سهم معدن در اقتصاد ایران

با تحقق و در نظر گرفتن کل زنجیره پایین دستی مواد معدنی، سهم معدن در تولید ناخالص داخلی ایران تا ۲۰ درصد خواهد بود. سهم معدن از اشتغال مستقیم جهانی ۳۰ میلیون نفر است. معدن جزو حوزه‌هایی است که باعث اشتغال پایدار متوازن و افراد بومی می‌شود

آیا ایران می‌تواند کشوری معدنی شود؟      

توسعه معادن در ایران هنوز در دست کار است، با این حال این کشور یکی از مهم‌ترین دارندگان مواد معدنی در جهان است. ایران با داشتن ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر اثبات شده و بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه به ارزش ۷۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۵ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی قرار دارد.

استخراج مواد معدنی تنها ۰٫۶ درصد در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور نقش دارد حتی با افزودن نقش سایر صنایع مرتبط با معدن، این رقم فقط به چهار درصد افزایش می‌یابد (۲۰۰۵) که عوامل بسیاری در این امر مؤثر بوده‌اند از جمله عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، موانع قانونی، مشکلات اکتشاف و کنترل دولت. مهم‌ترین معادن ایران شامل زغال‌سنگ، مواد معدنی فلزی، شن و ماسه، مواد معدنی شیمیایی و نمک است. بیشترین معادن فعال ایران در استان خراسان قرار دارند. دیگر ذخایر بزرگ ایران که عمدتاً توسعه نیافته‌اند

عبارتند از: روی (بزرگ‌ترین در جهان)، مس (نهمین در جهان در سال ۲۰۱۱ به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران)، آهن (دوازدهمین در جهان در سال ۲۰۱۳ بر اساس گزارش‌های سازمان زمین‌شناسی آمریکا) اورانیوم (دهمین در جهان) و سرب (یازدهمین در جهان). ایران با تقریباً ۱٪ از جمعیت جهان بیش از ۷٪ از کل ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.

بر پایه برآوردها، ایران در رتبه نخست گاز طبیعی در جهان با ۱٫۳٪ گاز و رتبه سوم نفت در جهان با ۱۵۸٫۷ میلیارد بشکه نفت شامل ۳٫۵٪ نفت جهان که عمر آن‌ها بیشتر از صد سال برآورد می‌شود، قرار دارد. ارزش معادن ایران ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده‌است که در صورت سرمایه‌گذاری این عدد افزایش می‌یابد. اکثر معادن ایران محوطه باز و در سطوح جهانی هستند. مانند معدن مس سرچشمه با ۱٫۲ میلیارد تن با گرید ۰٫۷٪، معدن روی انگوران با ذخیره باقی‌مانده ۹ میلیون تن با گرید ۳۵٪، معدن روی مراغه با ۱۶۰ میلیون تن گرید ۲٪، معدن سنگ آهن سنگان با ذخیره ۱٫۲ میلیارد تن (رتبه نهم در جهان) و معدن گل گهر سیرجان با ۱ میلیارد تن (رتبه دهم در جهان).

فهرست :

سهم معدن در اقتصاد ایران

آیا ایران می‌تواند کشوری معدنی شود؟

سهم معدن از تولید ناخالص داخلی

عملکرد بخش‌های اقتصاد ایران

سهم معدن در گروه‌های مختلف اقتصاد ایران

محاسبه سهم بخش معدن در اقتصاد ایران

محاسبه سود دهی بخش معدن

حساب های ملی – تولید ناخالص داخلی (GDP)

عنوان: پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 26 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید