پاورپوینت انواع استخرها در ساختمان

پاورپوینت انواع استخرها در ساختمان

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 80 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 19 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت انواع استخرها در ساختمان

پاورپوینت انواع استخرها در ساختمان ppt در 53 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

مقدمه

استخرها بر حسب موقعیت نسبت به زمین و جایگاه استقرار به سه دسته‌ی استخرهای روی زمین، بالای زمین و درون زمین تقسیم می‌شوند.در استخرهای روی زمین کاسه‌ی استخر، که از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در تاسیسات استخر است، پس از خاک‌برداری و حفر گودال روی زمین قرار می‌گیرد. 

استخرهای بالای زمین به آن دسته از استخرها اتلاق می‌شود که بر یک فوندانسیون بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرند. در صورتی که گودبرداری زمین به هر دلیل امکان‌پذیر نباشد، معمولاً ساخت استخرهای بالای زمین نسبت به سایر استخرها ترجیح داده می‌شود. 

استخرهای درون زمین دسته‌ی دیگری از استخرها هستند که کاسه‌ی آن‌ها به‌تمامی در زمین قرار می‌گیرد. امکان افزایش ظرفیت و عمق در استخرهای درون زمین باعث می‌شود تا این استخرها برای برگزاری ورزش‌های آبی مختلف و مسابقات حرفه‌ای مناسب باشد.

 

استخرهای ورزشی

از انواع استخر بر حسب کاربری می‌توان به استخر ورزشی اشاره کرد. استخرهای مورد استفاده در مسابقات بین‌المللی باید استانداردهایی داشته باشند؛ فدراسیون شنا این استانداردها را تعیین می‌کند. طول استخرها و حداقل عمق آن‌ها دو پارامتر مهمی به‌شمار می‌روند که توسط فدراسیون مشخص می‌شوند و باید در طراحی تاسیسات استخر لحاظ شوند.

این استخرها معمولاً سرپوشیده هستند. محوطه‌ی داخل استخر ورزشی الزاماً باید با سیستم گرمایشی مناسبی تجهیز شود. سیستم گرمایشی داخل استخر از جمله مهم‌ترین سیستم‌ها در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا است. پس از معرفی انواع استخرها، به‌طور مجزا به سیستم گرمایشی اشاره‌هایی خواهیم داشت.

 

استخرهای تفریحی

استخرهای تفریحی، همان‌طور که از اسم آن پیداست، پیش از هرچیز به‌منظور تفریح و سرگرم شدن مراجعه‌کنندگان ساخته شده است. معمولاً انواع تجهیزات سرگرم‌کننده نیز در کنار تاسیسات استخرهای تفریحی وجود دارد، که از آن جمله می‌توان به موج‌افکن‌های مکانیکی، وسایل غواصی، انواع و اقسام سرسره و… اشاره کرد.

استخرهای اقیانوسی

استخرهای اقیانوسی دسته‌ی دیگری از استخرها هستند که در شهرهای ساحلی و در جوار اقیانوس‌ها و دریاها ساخته می‌شوند. آب این استخرها بر اثر جزر و مد آب در شبانه‌روز تامین و در آن‌ها ذخیره می‌شود. اگر آب تأمین‌شده از ظرفیت استخر بیشتر باشد، از دیواره‌ی استخر سرریز می‌کند و به دریا یا اقیانوس می‌ریزد؛ درنتیجه در صورت عدم تناسب میان ظرفیت و آب تأمین‌شده بر اثر جزر و مد خبری از هدررفت آب نخواهد بود.

انواع استخرها بر حسب جنس سازه

از دیگر دسته‌بندی رایج‌ استخرها می‌توان به تقسیم‌بندی آن‌ها بر اساس جنس مصالح به‌کاررفته در ساختشان اشاره کرد. بر این اساس، استخرها عمدتاً به دسته‌هایی نظیر استخرهای بتنی، استخرهای فایبرگلاس، استخرهای فلزی، استخرهای چوبی، استخرهای آب‌بندی‌شده با وینیل و… تقسیم می‌گردند. جنس سازه نیز از عوامل مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا به‌شمار می‌رود.

پارامترهای طراحی سیستم تصفیه‌ی آب

در طراحی سیستم تصفیه‌ی آب به‌منظور به‌کارگیری تجهیزات در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا توجه به پارامترهای مختلفی ضروری است. از جمله این پارامترها می‌توان به میزان گردش آب، زمان لازم برای جابه‌جایی کامل آب استخر، حداکثر ظرفیت تعداد شناگرها، بیشترین مقدار دما، میزان آب تازه اضافه‌شده و سرباز یا سرپوشیده بودن استخر اشاره کرد.

 

فهرست

مقدمه

انواع استخرها بر حسب چگونگی تصفیه‌ی آب

مقایسه‌ی سیستم‌های تصفیه‌ی آب

استخرهای ورزشی

استخرهای آموزشی برای کودکان

استخرهای تفریحی

استخرهای چندمنظوره

استخرهای اقیانوسی

استخرهای خصوصی

استخرهای درمانی

استخر گردابی یا جکوزی چیست؟

تفاوت استخر هوایی با جکوزی چیست؟

تأمین گرمای آب در تاسیسات جکوزی

سیستم لوله‌کشی در تاسیسات جکوزی

پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی

فیلترهای فشنگی

انواع استخرها بر حسب جنس سازه

چهار مرحله‌ی ابتدایی در ساخت تاسیسات استخر

چهار مرحله‌ی پایانی در ساخت تاسیسات استخر

پارامترهای طراحی سیستم تصفیه‌ی آب

سیستم آبگذر در تاسیسات استخر

سیستم پمپاژ درتاسیسات استخر

فیلتر شنی در تاسیسات استخر

عنوان: پاورپوینت انواع استخرها در ساختمان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 53 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

 

پاورپوینت انواع استخرها در ساحتمان

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید