پاورپوینت انواع آشپزخانه ها در ساختمان

پاورپوینت انواع آشپزخانه ها در ساختمان

دسته بندی:

قیمت: 13900 تومان

تعداد نمایش: 127 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 2 ژانویه 2022

به روز رسانی در: 2 ژانویه 2022

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت انواع آشپرخانه ها در ساختمان

پاورپوینت انواع آشپرخانه ها در ساختمان ppt در 42 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

اگر اغراق نکرده باشیم، آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای در نظر گرفت. بخشی از خانه که سرچشمه سلامت و راحتی خانواده است. آشپزخانه‌ها پلان یا به عبارتی مدل و طراحی مختلفی دارند. آشپزخانه‌های مدل ال، (L)، یو (U)، جی (G)، خطی، راهرویی و جزیره‌ای از انواع رایج آشپزخانه‌ها هستند. در این مقاله از کارگشا به بررسی انواع مختلف پلان آشپزخانه، اصول طراحی آشپزخانه و همچنین مبحث مثلت کار در آشپزخانه می‌پردازیم.

 

 

انواع پلان و طراحی آشپزخانه

ایجاد یک آشپزخانه بسیار شبیه به پخت یک وعده غذایی است که به مواد با کیفیت، مهارت در اجرا و برنامه ریزی دقیق برای زمان و هزینه، نیاز دارد. در طراحی یک آشپزخانه، یا بازسازی آن، قطعاً ما نمی‌توانیم مهم‌ترین بخش تاثیر گذار بر فرآیند طراحی که ابعاد و اندازه فضا است را نادیده بگیریم و صرفاً به چیدمان و یا تهیه لوازم جانبی آن بپردازیم.

آشپزخانه‌ های مدرن امروزی بر خلاف خانه‌های سنتی، اغلب به صورت باز طراحی شده و متناسب با ابعاد و کاربری فضا، سبک آشپزی، میزان زمان مورد نیاز برای هر ایستگاه کاری (یخچال، سینک و گاز) به 6 مدل استاندارد طراحی می‌شوند که چیدمان آن‌ها بر اساس مثلث کاری و روابط و دسترسی‌های ارگونومیکی در نظر گرفته می‌شود که در شکل زیر انواع این چیدمان نشان داده شده است.

 

 

آشپزخانه مدل خطی یا  تک دیواری

آشپزخانه راهرویی یا موازی که بین دو دیوار که در روبروی یکدیگر قرار دارند، در بین آشپزها به جهت دسترسی سریع بین ایستگاه‌های کاری از محبوبیت بالایی برخوردارند. همچنین به جهت نداشتن کابینت‌های کنجی، علاوه بر طراحی راحت، برای خانه‌های کوچک مقرون به صرفه است.

آشپزخانه با پلان جی

این سیستم پلان آشپزخانه (G) چند عملکردی و جادار که فرمی مایل به بسته شدن دارد؛ مناسب خانه‌های بزرگ بوده و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. در طراحی این مدل باید به این نکته دقت شود که جزیره یا میز‌های نهارخوری که معمولاً در قسمت انتهایی و خروجی آشپزخانه قرار می‌گیرند، مانعی برای ورود و خروج به آشپزخانه ایجاد نکرده و حداقل 1.20 متر فضای رفت آمد در ورودی فراهم کنند.

فهرست

مقدمه

انواع مدل طراحی آشپزخانه

عوامل اصلی طراحی کابینت آشپزخانه

تعریف آشپزخانه

انواع پلان و طراحی آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه چیست؟

ویژگی‌های مثلث کار در آشپزخانه

آشپزخانه مدل خطی یا  تک دیواری

آشپزخانه مدل خطی یا  تک دیواری

آشپزخانه مدل ال

آشپزخانه مدل یو

پلان آشزخانه

آشپزخانه مدل جزیره‌ای

آشپزخانه با پلان جی

 

عنوان: پاورپوینت انواع آشپرخانه ها در ساختمان

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید