پاورپوینت استراتژی های قیمت گذاری
پاورپوینت استراتژی های قیمت گذاری در 50 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید
بخشی از متن:
اهميت و نقش قيمت و قيمت گذاري
قیمت گذاری اهداف بسیار مختلفی را دنبال میکند و شایان به ذکر است که رسیدن به اهداف نهفته در قیمت گذاری رشد و ادامه حیات سازمان را شامل میشود. دانستن اهداف قیمت گذاری از این نظر حائز اهمیت است که شما را با فرآیند قیمت گذاری بیشتر آشنا خواهد کرد و به علاوه به درک بالایی از نحوه قیمت گذاری کالاها و خدمات خواهید رسید.بنابراین قابل ذکر است که از جمله اهداف مهم در قیمت گذاری محصولات و خدمات میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
1- رشد سازمان و ادامه حیات آن
برای بسیاری از شرکتها ادامه حیات و رشد آن به قیمت گذاری و میزان فروش محصولات و خدمات وابسته است. در واقع سازمانها برای آنکه بتوانند چرخه حیات خود را تامین نمایند، باید قیمت گذاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. از این رو، رشد سازمان و بقای آن یکی از اهداف مهم قیمت گذاری محصولات و خدمات به شمار میآید.
2- کسب سود بالا
هیچ شرکتی از دریافت سود بالا نمیگریزد! در واقع همه ما به دنبال کسب سود و درآمد بیشتر هستیم. حال باید بیان شود که یکی از مهمترین اهداف قیمت گذاری کسب سود بالا برای یک شرکت است که سبب میشود سازمان مورد نظر آینده بهتری داشته باشد.
3- افزایش سهم و اندازه بازار
هر چقدر سهم یا اندازه بازار بیشتر شود، به طور قطع میزان درآمد نیز بیشتر خواهد شد و فروش محصولات و خدمات نیز افزایش خواهد یافت. سهم و اندازه بازار رابطه معکوسی با قیمت محصولات دارد. هر چقدر میزان قیمت یک کالا کمتر باشد و کیفیت آن نیز در حد مطلوبی قرار داشته باشد، به طور قطع سهم و اندازه بیشتری از بازار نصیب سازمان خواهد! البته بهره بردن از این استراتژی نیازمند بینش و بررسیهای بسیار خاصی است که باید توسط متخصصین باتجربه در این زمینه انجام شود!
مراحل تعيين قيمت
مرحله اول: تعیین هدف بلندمدت قیمت گذاری
در اولین مرحله باید هدف از قیمت گذاری تعیین شود. اهداف قیمت گذاری از تنوع بالایی برخوردارند که در قسمت قبل توضیح داده شد.
مرحله دوم: تعیین میزان تقاضا
هر قیمتی منجربه ایجاد سطح متفاوتی از تقاضا میشود و از این رو، بر هدفهای بازاریابی شرکت اثری متفاوت خواهد گذاشت. رابطه بین قیمت و تقاضا باعث میشود که یک منحنی تقاضا به وجود آید. برای تعیین میزان تقاضا لازم است که حساسیت تقاضا نسبت به قیمت، برآورد منحنی تقاضا و کشش تقاضا در برابر تغییر قیمت نیز مورد بررسی قرار گیرد.
مرحله سوم: برآورد هزینهها
در حالی که تقاضا سقف قیمتی را که شرکت برای محصولات خود در نظر میگیرد، تعیین میکند، هزینهها، کف را تعیین خواهند کرد. بر این اساس هر شرکتی باید قیمتی را در نظر بگیرد که بتواند هزینههای تولید، پخش و فروش محصول را پوشش دهد و برای کار و ریسکی که شرکت پذیرفته است، بازده معقولی ارائه کند.
مرحله چهارم: تجزیه تحلیل محصولات، قیمتها و هزینههای شرکت رقیب هنگامی که شرکت با توجه به تقاضای بازار، قیمت و هزینهها را برآورد میکند، باید هزینهها و قیمتهای شرکتهای رقیب و واکنش آنها در برابر قیمت محصولات خود را مورد توجه قرار دهد و در محاسبات خود منظور کند.
روش هاي قيمت گذاري
انواع مدل و روش های قیمت گذاری کالا و خدمات
1- قیمت گذاری بر مبنای تقاضا
2- قیمت گذاری روانی
3- قیمت گذاری سرشیرگیری
4- قیمت گذاری پویا بر مبنای زمان
فهرست:
اهميت و نقش قيمت وقيمت گذاري
مراحل تعيين قيمت
روش هاي قيمت گذاري
اقدامات پس از قيمت گذاري
قیمت گذاری در بازار صنعتي
اثر فناوری اطلاعات بر طرحهای قیمت گذاری
استراتژي ها و تاکتیک هاي قیمت گذاري
استراتژي ها و روش هاي قیمت گذاري براي خرده فروشان
مفاهیم قیمت گذاري براي تولید کنندگان
استراتژي و روش هاي قیمت گذاري براي شرکت هاي خدماتی
تأثیر اعتبار بر قیمت گذاري
عنوان: پاورپوینت استراتژی های قیمت گذاری
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 50 اسلاید
تصویر پیش نمایش: