پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار

پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 119 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار

پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار شامل 38 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

چکیده

امروزه رابطه اخلاق و دین از جمله مهمترین موضوعات مطرح در حوزه فرااخلاق می¬باشد. در مقابل دیدگاه سنّتی و رایج که اخلاق را برآمده از دین و دین را مهمترین پشتوانهی اخلاق معرفی می¬کند، در دهه¬های اخیر نظریاتی مبنی بر جدایی دین از اخلاق و مبتنی نبودن اخلاق بر آموزه¬های دینی مطرح گشته است. در مبحث حاضر به معرفی هر یک از این دو رویکرد به اخلاق پرداخته شده و مهمترین نقاط تمایز آنها بررسی شده است. از جمله مهمترین نقاط تمایز این دو دیدگاه می¬توان به تفاوت در خاستگاه، توجه به حسن فاعلی و انگیزه عمل و عدم توجه به آن در اخلاق سکولار و توجه به آزادی مطلق در اخلاق سکولار بر خلاف اخلاق دینی اشاره کرد.

 

مقدمه

در مقابل اخلاق دینی که بر بنیاد دین بنا نهاده شده و نقش به سزای در تأمین سعادت و کمال شایسته انسانی دارد، در ده های اخیر دیدگاه¬هایی مبنی بر جدایی دین از اخلاق و امکان تفکیک آندو مطرح شده است و صحبت از اخلاق سکولار یا غیردینی به میان آمده و اخلاق را نسبی و بدون پشتوانه دینی معرفی کرده اند.

اتخاذ رویکرد سکولار به اخلاق که از دوره ی  رنسانس مطرح شده بود از اوائل قرن بیستم نمود بیشتری یافته و متفکران غرب مقالات و کتابهای فراوان درباره این موضوع نوشته اند. روند سکولاره کردن اخلاق در ابتدا حامی این دیدگاه بود که اخلاق بدون پشتوانه ی  دین هم می تواند تنظیم کننده رفتار انسانی و تعامل وی با دیگران باشد، امّا در روند تاریخی این دیدگاه گفته شد که اساساً دین برای اخلاق مضر است و نباید اخلاق را بر دین استوار کرد.

مبحث حاضر به معرفی شاخصه¬های هر یک از اخلاق دینی و اخلاق سکولار پرداخته و سؤالات زیر را محور بررسی خود قرار داده است:

1ـ اساساً اخلاق دینی و اخلاق سکولار چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

2ـ خاستگاه اخلاق سکولار کجاست و اساساً یعنی این نظریه از چه زمانی مطرح گشت؟

3ـ معیار و ملاک و ویژگیهای اخلاق دینی و اخلاق سکولار کدامند؟

 

 

مفهوم شناسی اخلاق

اخلاق واژه ای عربی و جمع «خَلق» یا «خُلق» است. در لغت به معنای سرشت و طبیعت و همچنین روش و سلوک آمده است. واژهی اخلاق وقتی که از «خَلق» گرفته شود، به طبیعت و آفرینش ظاهری انسان، و هنگامی که از «خُلق» گرفته شود، به طبیعت و طینت باطنی او نظر دارد.

واژه ی  اخلاق به خودی خود ناظر به یکی از دو طرف خوبی و بدی، یا زیبائی و زشتی نیست و نسبت به همه ی  آنها اعم است؛ بنابراین برای نشان دادن هر کدام از این مفاهیم باید این واژه را به صورت صفت و موصوف به کار برد؛ همانند اخلاق خوب و اخلاق بد، یا اخلاق زیبا و اخلاق زشت. امّا در یک معنای اصطلاح «اخلاق عبارت است از یک سلسله خصلتها، سجایا و ملکات اکتسابی که بشر آنها را به عنوان اصول اخلاق پذیرفته است.»

و …

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مفهوم شناسی اخلاق

ویژگیهای اخلاق دینی

اخلاق سکولار

تاریخچه ی  پیدایش اخلاق سکولار

تعریف اخلاق سکولار

 

عنوان : پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اخلاق دینی و اخلاق سکولار

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید