پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است؟

پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است؟

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 17 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 فوریه 2024

به روز رسانی در: 27 فوریه 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است

پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است در 55 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد و همچنین سایر افرادی به علوم اقتصادی علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

*دیدگاه استادان محترم دانشگاه، آقایان دکتر حسین نمازی (وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی)، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی (معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق علیه السلام ) و دکتر حسن سبحانی (نماینده مجلس شورای اسلامی) را جویا می شویم.

مؤلّفه های اصلی برای اسلامی شدن نظام اقتصادی چه چیزهایی هستند؟

دکتر نمازی: مؤلّفه های اصلی برای اسلامی شدن نظام اقتصادی یا به عبارت دقیق تر، مؤلّفه های اصلی اقتصاد اسلامی را باید از منابع اصیل اسلام و در درجه اوّل، قرآن کریم به دست آورد. نخستین مؤلّفه را نگرش اسلام به انسان و جایگاه اودر جهان هستی تعیین می کند:

وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلاً.(1) در این دیدگاه، انسان، مکرّم به تکریم الاهی و خلیفه خدا در زمین است، نه ابزار و عامل تولید. (آن هم، هم سطح سایر عوامل تولید)؛ بنابراین، تأمین کرامت انسان و حراست از آن، نخستین شرط لازم برای ایجاد نظام اسلامی است. فراهم ساختن زمینه فعّالیت های اقتصادی سالم و کسب درآمدهای مشروع و قانونی به منظور تأمین معیشت شرافتمندانه انسان ها نیز در همین جهت از جایگاه و اهمّیّت ویژه ای برخوردار است.

فهرست :

مؤلّفه های اصلی برای اسلامی شدن نظام اقتصادی چه چیزهایی هستند؟

با چه شاخص هایی می توان اسلامی بودن نظام اقتصادی را ارزیابی کرد؟

با توجّه به مؤلّفه ها و شاخص های مذکور، اقتصاد ایران چقدر به اسلامی شدن نزدیک شده است؟

مهم ترین مانع در مسیر اسلامی شدن اقتصاد ایران چیست و چه راه حلّی را پیشنهاد می کنید؟

عنوان: پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 55 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت آیا اقتصاد ایران اسلامی است

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید