پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست

پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 412 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست

پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

موجودات در روی کره زمین دارای دو نوع سلول هستند که یوکاریوت و پروکاریوت نامیده می شوند. سلول های یوکاریوتی دارای هسته ای هستند که به وسیله غشایی از فضای داخل سلول جدا می شود و در این اندامک، ماده ی ژنتیکی وجود دارد. اما سلول های پروکاریوتی دارای هسته ی غشادار به صورت اندامک جدا نیستند. بلکه محتویات هسته، در سیتوپلاسم سلول، به صورت آزاد وجود دارد. برای این که با این سلول ها و تفاوت ها و شباهت های آن ها بیشتر آشنا شوید، این مبحث را همراهی کنید.

سلول چیست؟

کوچکترین جزء سازنده بدن همه موجودات زنده، ساختار بنیادی به نام سلول می باشد. هر کدام از اندامک ها و یا اجزای داخل سلول، فعالیت و عملکرد خاصی را داخل آن انجام می دهند که زندگی موجودات زنده را امکان پذیر می کند. انرژی مورد نیاز برای انجام این فعالیت ها، از مواد غذایی چون کربوهیدرات ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب و … ای که توسط موجودات مصرف می شود، تأمین می شود. انتقال این مواد توسط غشای سلولی که دارای ساختار خاصی است به روش های مختلف انجام می شود.

یکی از این روش ها، انتشار است که مواد از ناحیه با غلظت بالا به سمت قسمت با غلظت پایین می رود تا جاییکه تعادل برقرار شود. روش های دیگر با اسمز (با نفوذ پذیری انتخابی) و انتقال انتخابی (انتقال مولکول های خاص) انجام می شود.

سلول پروکاریوتی چیست؟

ارگانیسم های تک سلولی به طور عمده، که اندامک های غشاداری مانند هسته را ندارند، موجودات پروکاریوتی می باشند که برخی از آن ها چند سلولی نیز می باشند. ماده ژنتیکی در این سلول ها، بدون داشتن ساختار مشخص و منظمی، به صورت تک رشته ای و دایره ای شکل، داخل سیتوپلاسم به شکل آزاد وجود دارد. سلول های پروکاریوت، چون ساده ترین سلول ها می باشند، پس به احتمال زیاد اولین جانداران روی زمین بوده اند. در داخل سیتوپلاسم آن ها، ریبوزوم ها، برای ساخت پروتئین ها وجود دارند. دور این سلول ها را دیواره ای سخت پوشانده که وظیفه محافظت از مواد داخل سلول را بر عهده دارند.

از دیگر ویژگی های این سلول ها می توان به نداشتن شریک جنسی در آن ها اشاره کرد. روند تکثیر و زیاد شدن سلول های پروکاریوتی از روشی به نام تقسیم باینری انجام می شود که در آن، وقتی DNA کپی برداری شد، سلول به دو قسمت مساوی تقسیم می شود. دو سلول دختری که حاصل شده است کاملا شبیه به مادر خود می باشند.

اجزای تشکیل دهنده سلول پروکاریوت

اجزای تشکیل دهنده یک سلول پروکاریوت، اولا سیتوپلاسم آن است که تمام محتویات و اجزای سلول در داخل آن وجود دارد. همان طور که گفته شد، دیواره سلولی، لایه ای است که اطراف سلول را پوشانده و از آن محافظت می کند. نوکلئوتید بخشی از سلول پروکاریوتی می باشد که ماده ی ژنتیکی را در بر می گیرد. به مولکول های کوچکی از DNA در این سلول ها که همانند سازی جداگانه ای از ماده ی ژنتیکی دارند، پلاسمید می گویند. تاژک ها نیز به عنوان رشته های پروتئینی در خارج این سلول ها، برای حرکت و انتقال سلول ها وجود دارند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

سلول چیست؟

سلول پروکاریوتی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده سلول پروکاریوت :

انواع سلول های پروکاریوت :

سلول یوکاریوتی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده سلول های یوکاریوتی

موجودات یوکاریوت و پروکاریوت کدامند؟

عنوان : پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت یوکاریوت و پروکاریوت چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید