پاورپوینت نظریه تصویری معنا

پاورپوینت نظریه تصویری معنا

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 70 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت نظریه تصویری معنا

پاورپوینت نظریه تصویری معنا شامل 29 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

سابقه نظریه تصویری در سنت فلسفی به ارسطو باز می‌گردد. ارسطو درباره چیستی صدق نظریه مطابقت را مطرح نمود و در متافیزیک خود نوشت: « نخست باید معلوم کنیم که صدق چیست و کذب چیست. کذب این است که درباره آنچه هست، بگوئیم نیست یا درباره آنچه نیست بگوئیم هست. صدق این است که درباره آنچه هست بگوئیم هست و درباره آنچه نیست بگوئیم نیست.»

پیش‌فرض این نظریه ارسطو آن است که گزاره‌ها تصویر واقعیت‌اند چراکه اگر زبان و گفتار ما واقعیت را چنانکه هست نشان دهد درباره آن می‌گوییم صادق است و اگر واقعیت جهان چنانکه هست در گفتار ما بیان نشود می‌گوییم کاذب است. این نظریه یکی از پرنفوذترین نظریات است که از طرف غالب معرفت‌شناسان نیز مورد پذیرش قرار گرفته‌است. نظریه مطابقت در قرن بیستم به وسیله ویتگنشتاین مورد بازبینی قرار گرفت و تحت عنوان نظریه تصویری تقریر جدیدی یافت.

ویتگنشتاین در بند 1/2 رساله منطقی- فلسفی خود گزاره را با یک تصویر مقایسه می‌کند و می‌نویسد:

« 1/2 ما تصویری از واقعیت [در ذهن خود] می‌سازیم.

11/2 یک تصویر، وضعی از امور را در فضایی منطقی نمایش می‌دهد یعنی وجود یا عدم امر واقع را [در آن فضا] باز می‌نماید.

12/2 یک تصویر الگو یا مدل واقعیت است.

13/2 عناصر مشکله یک تصویر با مابازاء عینی خود متناظرند.

131/2 عناصر مشکله یک تصویر، اعیان را نمایش می‌دهند.»

در ابتدا به نظر می‌رسد فهم این مطالب آسان است. می‌گوییم یک قضیه مثل یک تصویر است یعنی بازنمایی واقعیتی در عالم است چون قضیه از عناصری تشکیل شده‌است که هر کدام به شیئی در عالم دلالت می‌کند. مثلا وقتی می‌گوییم : «کتاب روی میز است.» واژه‌های کتاب و میز هر کدام به شیئی دلالت می‌کنند و واژه‌ی «روی» نیز متناظر با رابطه آنهاست. چون این واژه‌ها را روی صفحه کاغذ کنار هم می‌گذاریم، ترتیب خاصی از اعیان متناظر یعنی حالت خاصی از امور عالم را نمایش می‌دهند. اگر واژه‌ها را به طرز دیگری مرتب کنیم، گزاره حاصل، وضع دیگری از امور را نمایش خواهدداد. مثلا «کتاب روی میز است» نمایش وضعی از امور است ولی «میز روی کتاب است» وضع کاملا متفاوتی را نشان می‌دهد.

نظریه تصویری در باب زبان آموزه‌ی اصلی رساله منطقی – فلسفی ویتگنشتاین و در حقیقت نمایان‌گر دوره نخست فکر فلسفی اوست. در بیانی اجمالی از این نظریه می‌توان گفت زبان تصویر واقعیت است و تنها کارکرد آن بیان واقعیت است. معنا مستقل از ما به وسیله واقعیت‌های جهان تعیین یافته‌است. ما با زبان می‌توانیم واقعیت‌ها را بیان کنیم زیرا ساختار زبان و جهان واحد است. ما به وسیله زبان و تشکیل قضایا با واقعیت ارتباط برقرار می‌کنیم. قضایایی که ما را مستقیما با جهان مرتبط می‌کنند قضایای ساده یا اولیه‌اند. هر قضیه ساده‌ای تصویر یک واقعیت اتمی است. تشبیه زبان به تصویر برای بیان این نکته است که زبان مانند تصویر همواره وضع خاصی را نشان می‌دهد و یک‌سره تابع چیزی است که زبان تصویر آن است. نتیجه‌ی چنین نگاهی به زبان این است که زبانِ واقع‌‌گویی تنها صورت معنادار زبان است.

فهم نظریه تصویری ویتگنشتاین در گرو فهم نظرگاه او درباره معناداری و همچنین تلقی وی از گزاره‌های بسیط و مرکب است.

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

معناداری

گزاره های ساده و مرکب

شرایط نظریه تصویری

نتیجه گیری

عنوان : پاورپوینت نظریه تصویری معنا

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه تصویری معنا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید