پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها

پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 128 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 9 فوریه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها

پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها شامل 26 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

باید توجه داشت که مدل دو مرحله ای ارتباط اساساً به این مسئله می پردازد که شخص اطلاعات خود را چگونه بدست می آورد و چگونه این اطلاعات را به دیگران منتقل می کند. در حالی که در فرایند اشاعه، بر مرحله نهایی پذیرش تأکید می گذارد.

شاید یکی از شناخته شده ترین و قابل قبول ترین صاحب نظر و نظریه پرداز «اشاعه» در زمان حاضر اورت راجرز باشد . راجرز در کتاب خویش تحت عنوان «اشاعه نوآوری ها» به این مسئله اشاره کرده است که چگونه در این زمینه بیش از 2000 گزارش تحقیقاتی را درباره انتشار  و بیش از 3000 نشریه را به منظور تجدید نظر و پالایش در نظریه اولیه فرآیند تصمیم گیری در نوآوری را مطالعه کرده است. راجرز نوآوری را به عنوان «یک ایده ، عمل، هدف، وسیله و یا تطبیق پیدا کردن با وضعیتی متغیر که شخص آنرا نو و جدید تصور می کند» تعریف می کند.

راجرز در چاپ سوم کتاب خود، بر فعالیت ارتباط یکسویه که محققین نظریه اشاعه به روی آن تأکید می نهادند و بسیار متداول بود، چندان توجهی نمی کند و در عوض بر تبادل اطلاعات بین شرکت کنندگان فرایند ارتباط اصرار می ورزد. راجرز در چارچوب تئوریک خود از ایده «شانون و ویور» در باره «عدم اطمینان» و «اطلاعات» بهره جسته است. از نظر راجرز، یک نوآوری منشأ‌ نوعی عدم اطمینان در شخص نوآور می شود، زیرا در برابر شیوه ها و ایده های متداول راه های متفاوتی را ارایه می دهد.

ماهیت نوآوری

 راجرز برای ماهیت نوآوری خصوصیاتی را در نظر می گیرد این خصوصیات از نظر او، بر ضریب اطمینان پذیرش نوآوری از طرف شخص اثر می گذارد. این خصوصیات از این قرارند:

1- امتیاز نسبی: به میزانی که یک نوآوری در مقایسه با گزینه های قبلی ، مطلوب تر به نظر می آید و در ذهن شخص تصور می شود.

2- سازگاری: به میزانی که یک نوآوری با ارزش های متداول، تجربیات گذشته و نیاز های استفاده کنندگان بالقوه سازگار و هماهنگ تشخیص داده شود.

3- پیچیدگی: به میزانی که یک نوآوری در ذهن شخص چنان تصور شود که درک و استفاده از آن چندان مشکل و پیچیده نباشد.

4- دارا بودن قابلیت آزمایشی: به میزانی که یک نوآوری از دیدگاه شخص دارای قابلیت آزمایش کردن و تجربه کردن باشد.

6- عینیت: به میزانی که نتایج و پیامدهای یک نوآوری برای دیگران ملموس و قابل مشاهده باشد.

بدین ترتیب راجرز معتقد است که  نوآوری هایی که به وسیله دریافت کنندگان آنچنان تصور شوند که دارای امتیاز نسبی بیشتر، سازگاری بیشتر، قابلیت آزمایش بیشتر، عینیت بیشتر و پیچیدگی کمتری باشند، آسان تر و سریع تر از سایر نوآوری ها مورد قبول واقع می شوند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

ماهیت نوآوری

اصول «همرنگی»و «ناهمرنگی»

فرایند اقتباس از نوآوری

نوآوری و درجات پذیرش آن توسط افراد

عاملان تغییر در نوآوری

عنوان : پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه اشاعه نوآوری ها

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید