پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

دسته بندی:

قیمت: 29000 تومان

تعداد نمایش: 35 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 23 آوریل 2024

به روز رسانی در: 23 آوریل 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی در 42 اسلاید در بهار 1403 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.

بخشی از متن:

نقشه ارزش

نقشه ارزش نشان دهنده فعالیت هایی است که یک سازمان برای ایجاد و ارائه ارزش به ذینفعان انجام می دهد. نقشه های ارزش نشان دهنده چگونگی استفاده سازمان از قابلیت های کسب و کاری به منظور ایجاد ارزش ذینفعان است.

خلق ارزش

در ادبیات بازاریابی، خلق ارزش برای مشتری (Customer Value) به تفاضل یا موازنه هزینه‌های تحصیل یا به دست آوردن یک کالا یا خدمت از رضایت ناشی از استفاده از آن کالا یا خدمت اطلاق می‌شود. بدین معنی که مشتری از هر دادوستد یا عمل خرید و فروش، معادله‌ای را در ذهن خود می‌نویسد که یک طرف آن هزینه‌های انجام شده، زمان و انرژی صرف شده و حتی بهره سرمایه و پیش پرداخت‌هاست و طرف دیگر آن ارزش عینی کالا یا خدمت به علاوه راحتی، سهولت استفاده، احترام، پرستیژ، کاهش موانع، رضایت و شادمانی درک شده است. بدین ترتیب انجام هر کار، خدمت، کمک یا تسهیلاتی که باعث احساس رضایت، شادمانی، ارتقای موقعیت اجتماعی و … شود، ارزش محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مقوله‌های بازاریابی مدرن، خلق ارزش برای مشتری است و خلق ارزش به معنی افزودن سربارهایی به طرف دوم معامله داد‌وستد است. بدین معنی که ارزش درک شده توسط مشتری (Perceived Value) مرتبا افزایش یابد. برخی از ارزش‌های مورد انتظار مشتری که می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح شود، شامل: زندگی راحت، هیجان‌های مثبت (شادی، خنده، امید)، آزادی، سرگرمی، امنیت، احترام، تعلق و مالکیت، پذیرفته شدن از سوی جامعه، دیده شدن در جمع و … است.

مزیت هزینه ای و مزیت منفعتی

تحلیل هزینه-منفعت یک ابزار اساسی برای ارزیابی طرح ها و پروژه هاست.این ابزار با استفاده از یکسری از شاخص ها محقق یا برنامه ریز را برای بررسی امکان اجرای  آن پروژه از دیدگاه اقتصادی یاری میدهد.نتایج این تحلیل به سادگی توسط مدیران و تصمیم سازان قابل درک است بنابراین در ارزیابی های مربوط به یک پروژه توجه ویژه ای به آن می شود.محصول نهایی این رویه یک نرخ هزینه-منفعت است که هزینه نهایی و منفعت نهایی را به مقایسه می گذارد.

در عمل “تحلیل هزینه-منفعت” بسیار پیچیده است چرا که تعداد فرضیات را در مورد حدود وظائف این تحلیل ها ،زمان پیش بینی شده و همچنین مسائل فنی مرتبط با اندازه گیری هزینه و منفعت افزایش میدهد. قبل از شروع هر گونه تحلیلی ،ضروریست تا کلیات مناسبی برای آن تعریف شود. یکی از مسائل مهم، تعیین اهداف  این ارزیابی است. لذا این یک روش مدیریتى است که در زمینه‌هاى مختلف توجه بسیارى را به‌خود جلب کرده است.

فواید اقتصادى هر برنامه‌اى با هزینه‌هاى آن مقایسه مى‌شوند. سود این برنامه‌ها در قالب پول بیان مى‌شوند تا معین شود آیا این برنامه‌ها از نظر اقتصادى مفید است و بتوان از بین چند برنامه بهترین آنها را انتخاب کرد

تعهدات استراتژیک

بین عدالت سازمانی و روابط با کیفیت بالا رابطه مثبتی وجود داشته و حضور عدالت سازمانی درک شده باعث ایجاد روابط با کیفیت بالا می شود, تعهد به اهداف سازمانی نیز افزایش می یابد. همچنین این ارتباط خاصی بین مدیریت مدیران ارشد و تعهد به تغییر بدون درنظر گرفتن نقش مستمر روابط با کیفیت بالا اثبات نشد.

مکمل ها و جانشین های استراتژیک

کالای مکمل مفهومی در علم اقتصاد است که در برابر کالای جانشین بیان می‌شود. کالای مکمل به کالاهایی گفته می‌شود که به صورت تکمیلی و با هم مصرف شوند تا یک نیاز مشخص را برطرف سازند.مانند قند و چای،مسواک و خمیر دندان،تفنگ و گلوله تفنگ ، اتومبیل و بنزین. گفتنی است که افزایش قیمت یکی از کالای های مکمل باعث کاهش در میزان تقاضا برای کالای دیگر خواهد شد و برعکس کاهش قیمت یکی از کالاهای مکمل باعث افزایش در میزان تقاضا برای کالای مکملش خواهد شد. به عنوان مثال افزایش قیمت بنزین باعث کاهش تقاضا برای اتومبیل خواهد شد. یا کاهش قیمت انرژی الکتریکی باعث افزایش استفاده از لوازم برقی می گردد

فهرست:

نقشه ارزش

خلق ارزش

مزیت هزینه ای و مزیت منفعتی

تعهدات استراتژیک

مکمل ها و جانشین های استراتژیک

محرک های استراتژیک برای ایجاد تعهد

تعهدات انعطاف ناپذیر در مقابل تعهدات انعطاف پذیر

مفهوم شناسی استراتژیک های تعهد

چارچوب تحلیل تعهدات

مزیت رقابتی نوین

انگیزه های نوآوری

رقابت نوآورانه

اقتصاد تکاملی

محیط

رهیافت ها

عنوان: پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 42 اسلاید

تصویر پیش نمایش:

پاورپوینت موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید