پاورپوینت منظور از تجارت فرامرزی چیست

پاورپوینت منظور از تجارت فرامرزی چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 100 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 فوریه 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت منظور از تجارت فرامرزی چیست

پاورپوینت منظور از تجارت فرامرزی چیست شامل 42 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

در این مبحث ما میخواهیم  صفر تا ۱۰۰ پنجره واحد تجارت فرامرزی را برای شما شرح بدیم. همانطور که میدانید. بانک جهانی هرساله با اندازه‌گیری ۱۰ شاخص‌، اقدام به بررسی فضای کسب‌وکار حاکم بر کشورها کرده و گزارشی ارائه می‌دهد. درجدول رده‌بندی اعلام شده از سوی بانک جهانی، هر کشوری پایین‌تر باشد، فضای کسب‌وکار نامناسب‌تری دارد که ناشی از عدم کارایی سیستم اداری در آنجا است. زیرا این امر سبب بالا بودن هزینه‌های معاملات اقتصادی و نیز افزایش نسبت سرمایه به تولید می‌گردد. یکی از این شاخصه‌ها تجارت فرامرزی است که در بهبود محیط کسب‌وکار هر کشور تأثیر به سزایی دارد. در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید تا با مفهوم تجارت فرامرزی و پنجره واحد آن بیشتر آشنا شوید.

تجارت فرامرزی در ایران

در گزارشی که از سوی بانک جهانی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، از بین ۱۸۹ کشور فضای کسب و کار ایران در رده ۱۵۴ قرار داشت. برای تعیین شاخص تجارت فرامرزی در ایران، تعداد اسناد، زمان و هزینه برحسب دلار صادرات و واردات یک کانتینر ۲۰ فوتی یک محصول را از بندر شهید رجایی به تهران و بالعکس را محاسبه کرده بودند.

درواقع برای این‌که بتوان شاخص تجارت فرامرزی را ارزیابی کرد، باید دید که جهت صادرات و واردات کالاها مراحل پیشرو از ثبت سفارش تا تشریفات گمرکی، ترخیص کالا، کنترل و حمل‌ونقل به چه تعداد اسناد، زمان و هزینه نیاز دارد.

بنابراین طبق سیاست سازمان‌های جهانی مانند سازمان جهانی گمرک و اتحادیه اروپا و تجربه حاصله از کشورهای دیگر برای ارتقا تجارت فرامرزی که موجب بهبود فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی در کشور می‌گردد، می بایست هزینه واردات و صادرات را کاهش داد. در این راستا ایجاد “پنجره واحد تجارت فرامرزی” یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌هایی بوده که موجب کاهش هزینه‌ها و زمان امور بازرگانی بین‌المللی شده و شاخصه تجارت فرامرزی را بالا برده است.

پنجره واحد تجارت فرامرزی چیست؟

همان‌طور که اشاره شد به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت و صرفه‌جویی در هزینه‌های تجار و بازرگانان و آسان‌ شدن تجارت فرامرزی، پنجره واحدی به وجود آمد. تعریف این پنجره در سازمان ملل متحد این‌گونه آمده که «پنجره واحد تجارت فرامرزی عبارت‌ است از، تسهیلاتی که به مشتریان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که اطلاعات لازم را در قالب‌های استاندارد به یک واحد ارائه کنند و تمامی مجوزها و موارد قانونی مرتبط با فعالیت خودشان را در همان نقطه دریافت کنند.»

و …

فهرست مطالب

مقدمه

تجارت فرامرزی در ایران

پنجره واحد تجارت فرامرزی چیست؟

مزایای پنجره واحد تجارت فرامرزی

انواع روش‌های راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی

پنجره واحد تجارت فرامرزی در ایران

امکانات پنجره واحد تجارت فرامرزی در ایران

مزایای استقرار طرح گمرک الکترونیک

عنوان : پاورپوینت منظور از تجارت فرامرزی چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 42

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید