پاورپوینت منظور از اوراسیا چیست

پاورپوینت منظور از اوراسیا چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 317 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 14 مارس 2022

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت اوراسیا چیست

پاورپوینت اوراسیا چیست شامل 19 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

قاره ها همیشه یک روش تقسیم کردن زمین به مناطق مختلف بوده اند. واضح است که آفریقا، استرالیا و قاره قطب جنوب قاره های جداگانه و متمایزی هستند. اما قاره هایی هستند که زیر سؤال قرار دارند. این قاره ها، آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آسیا هستند. در ادامه مفهوم اوراسیا که قاره ای متشکل از اروپا و آسیا است، بررسی می شود.

زمین شناسی اوراسیا

تقریباً تمام اوراسیا بر روی صفحه اوراسیا قرار گرفته است که یکی از چندین صفحه بزرگی است که سیاره ما را پوشانده اند.

وقتی به نقشه صفحات زمین نگاه می کنیم به وضوح می بینیم که مرز زمین شناسی ای بین اروپا و آسیا وجود ندارد – به عبارتی آسیا و اروپا به صورت اوراسیا با هم ترکیب شده اند. در این میان بخشی از شرق روسیه هم بر روی صفحۀ آمریکای شمالی قرار دارد، هند بر روی صفحه هند قرار دارد و شبه جزیره عربستان بر روی صفحۀ عربی قرار گرفته.

جغرافیای فیزیکی اوراسیا

کوه های اورال مدت های مدید خط تقسیم غیر رسمی بین اروپا و آسیا بوده اند. این زنجیره 1500 مایلی (2414 کیلومتری) یک مانع سخت جغرافیایی است. بلندترین قله کوه های اورال 1،895 متر است که بسیار کوتاه تر از قله های آلپ در اروپا یا کوه های قفقاز در جنوب روسیه است.

اورال برای نسل های انسان به عنوان نشانگر بین اروپا و آسیا محسوب می شده است اما واقعیت این است که این تقسیم بندی طبیعی توده های خشکی نیست. علاوه بر این، کوه های اورال خیلی به سمت جنوب کشیده نشده اند و در دریای خزر خیلی کوتاه می شوند. درنتیجه این که منطقه قفقاز جزو قاره اروپا است یا آسیا موضوعی مبهم است (به عنوان مثال بالاخره معلوم نیست که گرجستان، ارمنستان و آذربایجان در آسیا هستند یا اروپا).

بنابراین کوه های اورال یک خط تقسیم خوب بین اروپا و آسیا نیستند. در اصل آنچه که تاریخ انجام داده انتخاب یک رشته کوه کوچک به عنوان خط تقسیم بین دو منطقه بزرگ جهان یعنی اروپا و آسیا در قاره اوراسیا است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اوراسیا یک قاره است و البته قاره عظیمی است.

اوراسیا در غرب از کشورهایی که کنار اقیانوس اطلس قرار دارند یعنی پرتغال و اسپانیا (و شاید ایرلند، ایسلند و بریتانیا) شروع می شود و به نقطه ی شرقی روسیه، در تنگه برینگ کشیده می شود. تنگه برینگ بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام قرار دارد. مرز شمالی اوراسیا شامل روسیه، فنلاند و نروژ است که با اقیانوس منجمد شمالی مرز دارند.

مرزهای جنوبی اوراسیا دریای مدیترانه، آفریقا و اقیانوس هند است. کشورهای مرزی جنوب اوراسیا شامل اسپانیا، اسرائیل، یمن، هندوستان و مالزی قاره ای هستند. اوراسیا همچنین کشورهای جزیره ای مرتبط با قاره اوراسیا مانند سیسیل، کرت، قبرس، سریلانکا، ژاپن، فیلیپین، مالزی جزیره ای و شاید حتی اندونزی را هم شامل می شود.

در رابطه با تقسیم جزیره گینه نو بین اندونزی آسیا و گینه نو پاپوآ، سردرگمی زیادی وجود دارد و این منطقه اغلب بخشی از اقیانوسیه در نظر گرفته می شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

زمین شناسی اوراسیا

جغرافیای فیزیکی اوراسیا

تعداد کشورهای اوراسیا

جمعیت اوراسیا

پایتخت ها

عنوان : پاورپوینت اوراسیا چیست

فرمت : pptx

تعداد صفحات : 19

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت اوراسیا چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید