پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست

پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 253 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 ژوئن 2022

به روز رسانی در: 28 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست

پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست شامل 44 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن

مقدمه

«اوگلنا» (Euglena) در یک طبقه‌بندی جنس از موجودات است که ویژگی‌های گیاهان و حیوانات را نشان می‌دهد. حرکت و ساختار اوگلنا منحصر به فرد است. این موجودات بر اساس داشتن ساختاری دارای تاژک و پوسته نازک حرکت می‌کنند. اوگلنا را می‌توان در زیستگاه‌های آب شیرین و شور و همچنین در خاک‌های مرطوب یافت. بیش از ۱۰۰۰ گونه در این جنس وجود دارد. در این مطلب به تعریف اوگلنا، نحوه تغذیه، حرکت، چرخه زندگی، تولیدمثل و کاربردهای آن می‌پردازیم.

اوگلنا چیست؟

اوگلنا را می‌توان به عنوان یک جنس شناخته شده متشکل از گونه‌هایی از تاژک‌داران تک‌سلولی که ویژگی‌های گیاهی و حیوانی را نشان می‌دهند، تعریف کرد. اگرچه اوگلنا در برخی از خصوصیات گیاهی و جانوری مشترک است، آن‌ها به عنوان گیاه یا حیوان دسته‌بندی نمی‌شوند، بلکه در گروه آغازیان جای می‌گیرند. آن‌ها با توجه به توانایی غذاسازی شبیه گیاهان بوده و از لحاظ داشتن توانایی حرکت شبیه به حیوانات هستند. اوگلنا به عنوان یک موجود تک‌سلولی با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، از این رو، برای مشاهده و مطالعه آن‌ها، از میکروسکوپ استفاده می‌شود. اوگلنا پلاستید دارد و فتوسنتز را در حضور نور انجام می‌دهد، اما شب‌ها با استفاده از تاژک خود در جستجوی غذا به اطراف حرکت می‌کند.

اوگلنا گیاه است یا جانور؟

اوگلنا یک گیاه یا حیوان نیست بلکه یکی از آغازیان است. پروتیست‌‌ها موجودات تک‌سلولی هستند که گیاه، حیوان یا قارچ نیستند. حتی اگر اوگلنا برخی از ویژگی‌های گیاهان و حیوانات را به اشتراک بگذارد، آن‌ها به عنوان گیاه یا حیوان دیده نمی‌شوند. آن‌ها ممکن است مانند گیاه باشند، زیرا می‌توانند غذای خود را تولید کنند، که ویژگی معمول یک گیاه است. از سوی دیگر، آن‌ها هنوز هم ویژگی‌های حیوانی را با داشتن توانایی حرکت نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند غذا را مصرف کنند (هتروتروف باشند) که از ویژگی‌های معمول حیوانات است.

در گذشته، هم جانورشناسان و هم گیاه‌شناسان بر این عقیده بودند که اوگلنا در گروه مورد مطالعه آن‌ها جای دارد. گیاه‌شناسان گاهی آن‌ها را «اوگلنوفیتا» (Euglenophyta) می‌نامند در حالی که جانورشناسان گاهی اوقات آن‌ها را «اوگلنوزوآ» (Euglenozoa) می‌نامند. «فیتا» به گیاهان و «زوآ» به حیوانات اشاره دارد. اگرچه این موجودات در قلمرو پروتیست‌ها گروه‌بندی شده‌اند، مطالعات فیلوژنتیکی اخیر وجود دارد که آن‌ها را از سایر یوکاریوت‌ها به گروه‌های بسیار کوچکی از موجودات تک‌سلولی ناآشنا جدا می‌کند. ارگانیسم، Trypanosoma cruzi که باعث بیماری خواب و بیماری شاگاس می‌شود، برخی از خویشاوندان نزدیک اوگلنا هستند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

اوگلنا چیست؟

تغذیه اوگلنا چگونه است؟

اوگلنا کجا زندگی می کند؟

ساختار اوگلنا

بخش های مختلف بدن اوگلنا

اوگلنا چگونه حرکت می کند؟

اوگلنا چگونه تولید مثل می کند؟

کاربرد اوگلنا

جمع بندی ویژگی های اوگلنا

عنوان : پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست

تعداد صفحات : 44

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مفهوم اوگلنا چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید