پاورپوینت مفهوم اتمیسم چیست

پاورپوینت مفهوم اتمیسم چیست

دسته بندی:

قیمت: 35000 تومان

تعداد نمایش: 101 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 جولای 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مفهوم اتمیسم چیست

پاورپوینت مفهوم اتمیسم چیست شامل 29 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مختصری از متن 

مقدمه

بر اساس نظریه اتمیسم عالم از حرکت و رابطه میان اتم‌ها حاصل شده است. ریشه واژه atom کلمه atomos به معنای تقسیم ناپذیر است. اتم‌ها در نگاه متفکران اتمیسم، عناصری توپُر، تقسیم ناپذیر و از میان نرفتنی هستند. در نظریه اتمیسم با واکاوی عالم هستی در نهایت چیزی به نام اتم می‌رسیم.

در نظریات فیلسوفان یونان باستان شاهدیم که هریک به دنبال ماده الموادی هستند یعنی عنصری که عالم از آن پدید آمده است. که در مواردی آب، آتش و … به عنوان امری که عالم از آن به وجود آمده است در نظر گرفته شده است. در نظر متفکران اتمیستی عالم از روابط میان اتم‌ها بوجود آمده است. در این مقاله به شرح نظریه مبدعان اتمیسم می‌پردازیم همچنین تاثیرشان در تاریخ فلسفه را از نظر می‌گذرانیم و در انتهای بحث به نقد و تاثیر آن در عصر جدید خواهیم پرداخت.

 

بنیانگذاران نظریه اتمیسم

اتمیسم از آخرین و چشم‌گیرترین نظریه‌های دوره آغازین یونانی (پیش سقراطیان) قلمداد می‌شود. مبدع این نظریه لئوکیپوس است. لئوکیپوس در الئایا در میلتوس به دنیا آمد او خطوط کلی نظریه اتمیسم را پایه گذاری کرد و برای اولین بار از تشکیل عالم از اتم‌ها سخن گفت. مطالب زیادی درباره جزئیات زندگی و تفکر وی در دسترس نیست از این روی گاه مشاهده شده که ابداع اولیه نظریه اتمیسم را به شاگرد لئوکیپوس یعنی دموکریتوس نسبت می‌دهند. در این زمینه ابهام به قدری ست که گاه تشخیص میان اثر این دو متفکر از هم را نیز دشوار می‌سازد.

در کنار لئوکیپوس، دموکریتوس نیز از مبدعان نظریه اتمیسم محسوب می‌شود و با توافق و پذیرفتن اصول اتمیسم لئوکیپوس به ارائه نظریات دیگری در اتمیسم پرداخت.

در میان فیلسوفان پیش سقراطی، اپیکور (270ـ 341 پ.م) نیز از اتمیسم تاثیر گرفت و در نظریه طبیعی وی، تلقی اتمیسمی وی دیده می‌شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

بنیانگذاران نظریه اتمیسم

پیدایش و شکل گرفتن اتم‌ها

بسط اندیشه اتمیسم

نگاه اتمیستی اپیکور

نقد اتمیسم

عنوان : مفهوم اتمیسم چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 29

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

مفهوم اتمیسم چیست

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید