پاورپوینت معماری کلیسا استپانوس

پاورپوینت معماری کلیسا استپانوس

دسته بندی:

قیمت: 14900 تومان

تعداد نمایش: 99 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 28 دسامبر 2021

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کلیسای استپانوس

پاورپوینت معماری کلیسای استپانوس ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

کلیسای استپانوس مقدس (به ارمنی Սուրբ Ստեփանոս վանք – به انگلیسی Saint Stepanos Monastery)، دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد این بنا در استان آذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام «قزل وانک» (صومعه سرخ) واقع شده‌است. این کلیسا در سده نهم میلادی ساخته شده‌است ولی به علت زلزله دچار آسیب‌های جدی شده بود که در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شمارهٔ ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 

 

ثبت در میراث جهانی یونسکو

این بنای تاریخی به شماره ۴۲۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده و به خاطر قدمت و سابقه تاریخی و مذهبی و شیوه معماری منحصر به فرد آن در سال ۱۳۸۶ همراه با کلیساهای دیگر در استان آذربایجان، در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مجموعه سه کلیسای سنت استپانوس، زور زور و قره کلیسا را به عنوان یک پرونده برای ثبت در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارائه داد. در سال ۲۰۰۶ میلادی سه کلیسا برای ثبت در یونسکو پیشنهاد گردید که این کلیسا یکی از آنهاست.

 

 

آثار باستانی کلیسای سنت استپانوس

این کلیسا بین قرن‌های چهارم تا ششم هجری ساخته شده. به همین دلیل احتمال می‌رود که سنت استپانوس نیز در همین دوران ساخته شده باشد. اما متاسفانه یا خوشبختانه این کلیسا را در دوران صفویه بازسازی کرده‌اند. همین مساله باعث شده که هم سنت استپانوس به خوبی دست ما برسد و هم باعث شده که تخمین قدمت آن کار دشواری شود.

 

 

ریشه ی معماری ارامنه

مدت‌های مدید چنین گمان می‌رفت که معماری ارمنی شاخه‌ای از معماری روم شرقی است. پیشرفت شایان توجهی در نیمه نخست سده بیستم صورت گرفت و جمعی از جهانگردان و باستان شناسان غربی بناهای باستانی ارمنستان را مورد پژوهش و اکتشاف قرار دادند.کتبی که توسط (ژوزف استرزیگوسکی، شارل دی یل، فلیکس تکسیه، ویلیام ویگرام و اُرمانده دالتون) نوشته شد به انتشار و شناسایی این معماری کمک نمود.

 

 

فهرست

مقدمه

تاریخچه و سبک معماری

مشخصات بنا

نمازخانه اصلی

نمای داخلی

متن کتیبه

برج ناقوس

نمایی از کلیسای سن استپانوس

اجاق دانیال

ثبت در میراث جهانی یونسکو

اکتشافات جدید

دلیل نام‌گذاری کلیسای سنت استپانوس

حواریون

اهمیت شخصیت استپانوس برای مسیحیت

آثار باستانی کلیسای سنت استپانوس

هم زاد کلیسای سنت استپانوس

روایتی دیگر در مورد ساخت کلیسای سنت استپانوس

ویژگی فضاها در معماریاورارتویان

ارامنه

ریشه ی معماری ارامنه

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کلیسا استپانوس

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید