پاورپوینت معماری کلیسای سن پیتر

پاورپوینت معماری کلیسای سن پیتر

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 328 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کلیسای سن پیتر

پاورپوینت معماری کلیسای سن پیتر ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

مقدمه

کلیسای پیتر مقدس یا کلیسای پترس حواری یا کلیسای سن پیر (به ایتالیایی: Basilica di San Pietro in Vaticano) واقع در شهر واتیکان در رم از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که مربوط به دورهٔ رنسانس پسین می‌شود. این کلیسا که به‌طور کلی توسط دوناتو برامانت، میکل آنژ، کارلو مادرنو و برنینی طراحی شده معروف‌ترین اثر معماری رنسانس می‌باشد.زیربنای این کلیسا نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع است و حجاری‌ها و مجسمه‌های سقف آن اثر میکل آنژ می‌باشد. ساخت این کلیسا ۱۲۰ سال طول کشید.نکته جالب اینکه نقشه هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که نماد کلید بهشت محسوب می‌شود و مجسمه‌های حواریون مسیح نیز به شکل نیم‌دایره‌ای در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده‌است.

 

معماری کلیسای سن پیتر

کلیسای سنت پیتر در دو بخش که هر دو توسط دیوارهای بلند احاطه می‌شود، ساخته شده است. فضای اول بیضی شکل و فضای دوم ذوزنقه‌ای است. نمای محراب اصلی با ستون‌‌‌های بلند و منظم در قسمت انتهای کلیسا با دو مجسمه‌ی 5 متری در اطراف آن مشاهده ‌‌‌می‌شود.

شکل کلی باسیلکا به شکل صلیب است، یک شبستان بلند به شکل صلیب که طرح آن در معماری‌‌‌های جهانی به ثبت رسیده است. همچنین فضای مرکزی توسط یکی از بزرگ‌‌ترین گنبدهای جهان که در سراسر ساختمان امتداد دارد، ساخته شده است. یکی از درب‌‌‌های برنزی این مجموعه از زیباترین و مقدس‌‌ترین درب‌‌‌های کلیسا محسوب می‌شود.

 

 

مقبره‌‌‌های داخل کلیسا

بیش از 100 مقبره در باسیلیکای سنت پیتر وجود دارد که بیشتر آن‌‌‌ها در زیر محراب اصلی واقع شده‌اند. این مقبره‌ها شامل مقبره‌ی افراد سرشناس مانند پاپ‌‌‌ها، امپراتورهای رومی، پادشاه بریتانیایی تبعید شده به همراه دو پسرش، ملکه کریستینا از کشور سوئد و بسیاری دیگر است.

 

 

پلان میکل آنژ

زمانی که میکل آنژ مسئولیت ساختمان را بر عهده گرفت، چهار ستون عظیم، از پس باقیمانده‌های سالن باسیلیکای قدیمی برخاسته بود. او همچنین تعدادی از طرح‌ها و نقشه‌های معماران و مهندسان نامی قرن شانزدهم را در دست داشت. در همهٔ این طرح‌ها چند ویژگی مشترک وجود داشت. همهٔ آن‌ها گنبدی را که با گنبدی که برونلسکی یک قرن پیش از این برای کلیسای جامع فلورانس ساخته بود برابری کند، می‌طلبیدند.

 

 

فهرست

مقدمه  کلیسای سن پیتر

تاریخچه

معماری

معماری و طراحی فضای داخلی

معماری و طراحی فضای خارجی

شبستان مادرنو Maderno

چیدمان کلیسا به سبک برنینی Bernini

مقبره‌‌‌های داخل کلیسا

پلان‌های متوالی

پلان برامانت

پلان رافائل

پلان میکل آنژ

پلان کارلو مادرنو

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کلیسای سن پیتر

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید