پاورپوینت معماری کلیسای سرکیس

پاورپوینت معماری کلیسای سرکیس

دسته بندی:

قیمت: 34900 تومان

تعداد نمایش: 95 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 دسامبر 2021

به روز رسانی در: 29 مارس 2024

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت معماری کلیسای سرکیس

پاورپوینت معماری کلیسای سرکیس ppt در 50 اسلاید تهیه شده که برای دانشجویان معماری بسیار کاربردی می باشد. میتوانید به راحتی این پاورپوینت قابل ویرایش را دانلود کنید. در ادامه بخشی از محتوای این پاورپوینت را به همراه فهرست و تصویر  پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت برای بررسی شما قرار داده ایم و برای داشتن محتوای کامل می توانید این فایل را خریداری نموده و بلافاصله پس از پرداخت آنلاین به محتوای فایل دسترسی داشته باشید. همچنین یک نسخه از این پاورپوینت به ایمیل شما ارسال خواهد شد تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

 

 

معرفی کلیسای سرکیس مقدس تهران

کلیسای سرکیس مقدس تهران از یادگارهای دوره پهلوی است و امروزه نیز مورد استفاده ارمنیان مسیحی قرار دارد. این مجموعه مرکز امور ارمنیان در تهران است. ساختمان کلیسا یکی از جاهای دیدنی استان تهران در پایتخت محسوب می‌شود و جذابیت خاصی برای گردشگران و علاقه‌مندان به معماری کلیساها و دین مسیحیت دارد. فضای داخل آن بسیار آرامش‌بخش و متفکرانه طراحی شده است و بازدید از آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد.

 

 

معماری

کلیسای سرکیس مقدس، که بزرگ  ترین کلیسای تهران است، دارای ابعادی به طول ‏‏36/5 متر و عرض 17/8 متر با پلان بازیلیک تک  ناوی است که بر روی صفه  ای کم ارتفاع بنا شده و با در نظر گرفتن امانت  خانه  های دو طرف محراب در سمت شرقی بنا و راهرو ورودی اصلی، در سمت ‏غربی بنا، کلیسا از داخل دارای پلان صلیبی شکل است. دیوارهای خارجی بنا با سنگ مرمر ‏سفید رنگ و دیوارهای داخلی و سقف با گچ پوشانده شده.‏

اگرچه مهندس آفتاندیلیان در طراحی کلیسای سرکیس مقدس از معماری قرون وسطا و ‏عصر جدید ارمنستان پیروی کرده، با جسارت تغییراتی در این دو نوع معماری داده و ‏گنبدی ساخته که ظاهراً بدون داشتن تکیه  گاهی بر روی سقف قرار دارد و در هوا معلق است.

 

 

سرکیس مقدس کیست

سرکیس مقدس، از قدیسان کلیسای حواری ارمنی بود که در اوایل قرن چهارم میلادی از جزو سرداران ارتش در روم خدمت می‌کرد. وی به‌دلیل مسیحی بودن، تحت تعقیب قرار گرفت و به‌همراه خانواده‌اش به ارمنستان گریخت. تیران پادشاه ارمنستان که زیر نظر امپراتوری روم بود، مجبور به اخراج وی شد.

 

 

مدت ساخت کلیسا

از آنجا که مسیحیان عدد هفت را عددی مقدس و عدد خدا می‌دانند، مدت زمان ساخت کلیسا را هفت سال قرار می‌دهند و از اینجاست که ساخت کلیسای «سورپ سرکیس» در حدود هفت سال طول کشید.

کلیسای «سورپ سرکیس» در سال ۱۳۷۹ ش. نوسازی و مرمت اساسی شده است.

 

 

فهرست

معرفی کلیسای سرکیس مقدس تهران

کلیسای سرکیس مقدس تهران کجاست

تاریخچه

مراسم کلنگ زنی به دست خیران

معماری

سرکیس مقدس کیست؟

گنبد کلیسا به چه شکل ساخته شده است؟

خلیفه‌گری ارامنه تهران

معرفی بنا

پلان

نقاشی‌ها

نماها

پنجره‌ها و بازشوها

گنبد

برج‌های ناقوس

جنبه‌های سمبولیک و نمادین بنا

کلیسا از سه قسمت تشکیل شده است

جایگاه اقدس‌القدوس

گنبد

مدت ساخت کلیسا

 

 

عنوان: پاورپوینت معماری کلیسای سرکیس

فرمت: pptx

تعداد صفحات: 50 اسلاید

تصویر پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید